Tror min datter er vådlægger! Nogen med samme problemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2013

Lullaby

Intet virkede med Izabella, heller ikke selvom vi hev hende op og tisse inden vi gik i seng, der var intet system. Så fik vi ringealarmen, første nat tissede hun i hele sengen, 2. nat dråber og 3. nat siden intet. Den virkede her. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2013

simone_jacobsen

cecilie1984 skriver:

Min datter på snart 5 tisser i sengen stort set hver nat

Det er ikke noget hun altid har gjort men har gjort det indenfor det sidste år måske halvandet.

Jeg synes det er synd for hende (var selv vådlægger som barn) og ved derfor hvordan det er for et barn.

Har brug for at snakke med nogen hvis børn også er vådlægger. Hvad hjælper jeres børn osv...

Vi skal til lægen på tirsdag med det.

Jeg har ingen råd eller gode kommentar vil blot informere om, hvis du ikke allerede ved det, at det at være vådligger er arveligt.

Men ved slet ikke hvad man kan gøre - men du får da lige et med på vejen

Anmeld

20. maj 2013

helle85

cecilie1984 skriver:

Det er ikke noget hun altid har gjort men har gjort det indenfor det sidste år måske halvandet.

Jeg synes det er synd for hende (var selv vådlægger som barn) og ved derfor hvordan det er for et barn.

Har brug for at snakke med nogen hvis børn også er vådlægger. Hvad hjælper jeres børn osv...

min søn på 6,5 år er også vådlægger, jeg har dog valgt ikke at gører noget ved det endnu,da han er bag ud i sin udvikling, og han ikke selv giver udtryg for at det er et problem, det eneste han ikke kan li det er hvis vi har overnattene gæster så må de ikke se at han bruger nat ble, men så giver vi ham den på inden på værelset også lægger vi et par underbukser som han selv kan tage på nå han vågner.

det eneste problem er at vi snart ikke kan finde nogen bleer som kan holde ham tørre, nå han tisser rigtig meget.

jeg var også selv vådlægger da jeg var barn, men tror det var psykisk.

Anmeld

20. maj 2013

Dorthe1986

Jeg var vådligger da jeg var barn. Indtil 13-14 års alderen faktisk. Det hjalp at min mor tog mig ud at tisse om aftenen inden hun selv gik i seng. Nogen gange i hvert fald :-)

Men det forsvandt af sig selv hos mig. Min far var også vådligger.

Anmeld

23. maj 2013

lenemor77

cecilie1984 skriver:

hvordan gik det hos lægenk? havde de nogle gode råd?

Anmeld

23. maj 2013

musse1

har også 2 drenge som er vådligger, især den ene er meget, har været til spical læge, inden for det område, og købte sådan en ringalarm, men virkede de første par dage, og så vågnede han ik af den, så hjælp ik her, vi fik det råd, at vi skulle huske, han skulle drikke rigtig meget i løbet af hele dagen, er han dog stadigvæk ik god til, men så kun give ham  ½ glas vand/saft  til aftensmaden og der efter ik mere, så det gør vi med vores, + vi vækker dem ved 22 tiden, det hjælper rigtig meget her, hvis ik de bliver vækket der, kan vi med 99 % sikkerhed, at de har tisset igennem alt næste dag. syns det er rigtig synd, især for den store, er jo ik særlig fedt, når man sover med vennerne. mener at blæren simpelhen er for lille, og ik for udvidet sig nok, fordi han ik drikker nok om dagen, men svært at tvinge det i dem 

Anmeld

24. maj 2013

Fenja09

cecilie1984 skriver:

Jeg har ingen personlige erfaringer med det, men ved at vores nabos dreng også tissede i sengen lang tid efter han smed bleen, men der fik forældrene af vide af lægen, at de måtte give ham ble på om natten indtil skolestart. Hvis han stadig havde problemet når han skulle starte i skole kunne han få piller som forhindrede ham i at tisse om natten. Men man giver det ikke før barnet er 6 år.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.