Tror min datter er vådlægger! Nogen med samme problemer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.569 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. maj 2013

cecilie1984

Min datter på snart 5 tisser i sengen stort set hver nat

Det er ikke noget hun altid har gjort men har gjort det indenfor det sidste år måske halvandet.

Jeg synes det er synd for hende (var selv vådlægger som barn) og ved derfor hvordan det er for et barn.

Har brug for at snakke med nogen hvis børn også er vådlægger. Hvad hjælper jeres børn osv...

Vi skal til lægen på tirsdag med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

B&J

jeg var selv vådlægger

og fordi jeg var, var udelukket problemer mellem min mor og far, dengang troede jeg kun det var min far men var det ikke.

ellers blev jeg så gammel jeg satte mit ur til midt om natten for at gå ud og tisse og jeg drak ikke ½-1 time før jeg skulle i seng.

ved ikke om det kan hjælpe på jeres datter i får hende op midt om natten ja de går næsten i søvne men de får tisset..

men ja nogle gange sker det bare, ellers lå jeg faktisk med en ble vi prøvede også det lagen man kan ligge på det ringer hvis man tisser men det virkede ikke på mig fordi når jeg sov så får jeg meget varme i kroppen også ringede det hele tiden.

men tænker er der sket noget??? evt bange for mørke???

Anmeld

19. maj 2013

bøllen

cecilie1984 skriver:

Det er ikke noget hun altid har gjort men har gjort det indenfor det sidste år måske halvandet.

Jeg synes det er synd for hende (var selv vådlægger som barn) og ved derfor hvordan det er for et barn.

Har brug for at snakke med nogen hvis børn også er vådlægger. Hvad hjælper jeres børn osv...

vores dreng har / er vådlægger ..

Anmeld

19. maj 2013

Nessie

Jeg var også vådligger, og det var et rent fysisk problem.

Jeg har en blære der ikke forstår at nedsætte produktionen af urin om natten, så jeg skal som regel ud at tisse et par gange i løbet af en nat.

Da jeg var barn fik jeg en næsespray, og den virkede fint, når jeg huskede at bruge den 

Mine forældre var vist ikke så begejstrede for den, fik den i hvert fald kun i kort tid, som jeg husker det.
I stedet for fik jeg græskarkerner på youghurt, og det virkede.
Dét og så at jeg voksede fra det, og vågnede når jeg skulle tisse

Anmeld

19. maj 2013

cecilie1984

B&J skriver:

jeg var selv vådlægger

og fordi jeg var, var udelukket problemer mellem min mor og far, dengang troede jeg kun det var min far men var det ikke.

ellers blev jeg så gammel jeg satte mit ur til midt om natten for at gå ud og tisse og jeg drak ikke ½-1 time før jeg skulle i seng.

ved ikke om det kan hjælpe på jeres datter i får hende op midt om natten ja de går næsten i søvne men de får tisset..

men ja nogle gange sker det bare, ellers lå jeg faktisk med en ble vi prøvede også det lagen man kan ligge på det ringer hvis man tisser men det virkede ikke på mig fordi når jeg sov så får jeg meget varme i kroppen også ringede det hele tiden.

men tænker er der sket noget??? evt bange for mørke???

jeg tænker ikke der er sket noget siden hun tisser.

har hørt at det kan være argeligt, er dine børn vådlæggere.

det der med ringe apperatet der ringede når man tissede har jeg også prøvet som barn, den var ulidelig

Anmeld

19. maj 2013

cecilie1984

Nessie skriver:

Jeg var også vådligger, og det var et rent fysisk problem.

Jeg har en blære der ikke forstår at nedsætte produktionen af urin om natten, så jeg skal som regel ud at tisse et par gange i løbet af en nat.

Da jeg var barn fik jeg en næsespray, og den virkede fint, når jeg huskede at bruge den 

Mine forældre var vist ikke så begejstrede for den, fik den i hvert fald kun i kort tid, som jeg husker det.
I stedet for fik jeg græskarkerner på youghurt, og det virkede.
Dét og så at jeg voksede fra det, og vågnede når jeg skulle tisse

næse sprey det kan jeg ikke huske jeg nogen sinde har brugt.

håber lægen kan hjælpe min datter. hun er jo også ked af at tisse hele tiden

Anmeld

19. maj 2013

lenemor77

cecilie1984 skriver:

Vores pige er 5 år og sover med ble hver nat. Vi har forsøgt at gøre hende renlig op til mange gange uden succes. Iflg vores sundhedsplejerske vil Skejby ikke gøre noget før hun er min 6 år. Du må meget gerne opdatere med lægens foreslag, et interesseret i hvad vedkommende siger.

Vores pige er ikke flov over det. Hun tager bare sin ble på om aftenen og af om morgenen. Men vi er også meget bevidste om at det ikke må være et problem, at hun sover med ble. 

Hverken min mand eller jeg var vådliggere, men har hørt, at det er mere udbredt hos børn der er født for tidligt (vores er født i uge 32). 

Anmeld

19. maj 2013

cecilie1984

lenemor77 skriver:

Vores pige er 5 år og sover med ble hver nat. Vi har forsøgt at gøre hende renlig op til mange gange uden succes. Iflg vores sundhedsplejerske vil Skejby ikke gøre noget før hun er min 6 år. Du må meget gerne opdatere med lægens foreslag, et interesseret i hvad vedkommende siger.

Vores pige er ikke flov over det. Hun tager bare sin ble på om aftenen og af om morgenen. Men vi er også meget bevidste om at det ikke må være et problem, at hun sover med ble. 

Hverken min mand eller jeg var vådliggere, men har hørt, at det er mere udbredt hos børn der er født for tidligt (vores er født i uge 32). 

HUn har et par gange haft ble på hvis hun har sovet ude, herhjemme er det jo ikke som sådan et problem hun tisser for hun har jo våd lagen og jeg vasker bare næste morgen.

Men i dag skulle hun sove hos sin farmor sammen med sin fætter på 4 år, og der ville hun ikke have ble på og spurgte mig om jeg ville sige til farmor at fætteren ikke måtte se hun fik den på. Sådan har hun aldrig haft det før, men også første gang længe de skulle sove sammen.

Hun har også de sidste mange gange hvor det var meningen hun skulle sove ude (og så sent som i dag) fortrudt lige før sove tid og blevet ked af det, og ville hjem gruden hun savner os. Vi har selvfølgelig hentet hende hjem hvergang men er kommet til at tænke på om det evt kan have noget med hendes natte tisseri at gøre

Anmeld

19. maj 2013

B&J

cecilie1984 skriver:

jeg tænker ikke der er sket noget siden hun tisser.

har hørt at det kan være argeligt, er dine børn vådlæggere.

det der med ringe apperatet der ringede når man tissede har jeg også prøvet som barn, den var ulidelig

nemlig.... min mor havde det jeg havde det håber af hele mit hjerte daniel ikke får det han er dog stadig 3år og bruger ble i nu men det gjorde hans far også til sent så mon ikke han smider den og hopper uden om det andet.. men hvem ved.. og ja det kan være arveligt

Anmeld

19. maj 2013

Lone Jakobsen

min søn på nu 9 år, er/var også vådligger.

det har dog aldrig været hver nat, men meget i perioder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.