Forvirret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. maj 2013

CH2012

Hej allesammen.

Jeg er lidt forvirret. Man snakker jo om, at fosteret ikke bliver påvirket af hvad jeg som "mor" indtager de første uger (og er det så de første 6 uger?)... Men hvad så når man snakker om at man skal indtage folinsyre - hvordan gavner det så barnet?

Nu er det ikk fordi jeg er gravid (af hvad jeg ved endnu), men kom bare til at tænke på i forhold til fx alkohol siger man jo ikk påvirker barnet de første uger, men hvordan kan folinsyre så gøre det? 

Er der nogle der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2013

baby012

Alt hvad du indtager påvirker barnet, der er jo engens til at man anbefaler at indtage folinsyre ingen man bliver gravid, og en grund til at man siger man skal stoppe med indtagelsen af alkohol inden graviditet, det er de første uger som er de mest sårbare, hvor hver enkelt celle finder en plads .. 

så vidt jeg er oplyst ihvertfald 

Anmeld

19. maj 2013

CroQuis

Det er nu rigtigt nok at man ikke er forbundet mor og barn så tidligt i graviditeten og derfor ikke udveksler stoffer 

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/dag-for-dag/uge-5/article-48.htm

Mht folinsyre opbygger man vel et depot eller lign. som barnet tager af 

Anmeld

19. maj 2013

CH2012

Det er nu rigtigt nok at man ikke er forbundet mor og barn så tidligt i graviditeten og derfor ikke udveksler stoffer 

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/dag-for-dag/uge-5/article-48.htm

Mht folinsyre opbygger man vel et depot eller lign. som barnet tager af 

Det er nemlig det jeg mener... Super, så blev jeg lige bekræftet i at de første 5 uger, er man ikke forbundet på den måde... Men ja, forstår ikk helt det med folinsyren. Men det kan selvfølgelig godt være, at depotet venter til efter de 5 uger, og så går det måske stærkt derefter...? 

Så er jeg lidt mere rolig... Jeg tror bestemt ikk, at jeg er gravid i denne cyklus, og tillod mig derfor at tage lidt at drikke igår. Men nu hvor jeg tænkte mere og mere over det, blev jeg mere og mere usikker og fik mere og mere dårlig samvittighed... Men nu er jeg en anelse mere rolig

Tak for svar

Anmeld

19. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det er en gammel ammestuehistorie,at baby ikke får noget fra moderen af de første mange uger,for det gør den.

Ellers ville folinsyre,og alle andre former for vitaminpiller osv. aldrig nå barnet,og hvorfor så indtage det de første 9-10 uger,hvor blommesækken stadig er der??? 

Anmeld

19. maj 2013

CH2012

Mor_til_2_unger skriver:

Det er en gammel ammestuehistorie,at baby ikke får noget fra moderen af de første mange uger,for det gør den.

Ellers ville folinsyre,og alle andre former for vitaminpiller osv. aldrig nå barnet,og hvorfor så indtage det de første 9-10 uger,hvor blommesækken stadig er der??? 

Hmm  Hvorfor står der så noget andet på den hjemmeside? 

Anmeld

19. maj 2013

CroQuis

CH2012 skriver:

Det er nemlig det jeg mener... Super, så blev jeg lige bekræftet i at de første 5 uger, er man ikke forbundet på den måde... Men ja, forstår ikk helt det med folinsyren. Men det kan selvfølgelig godt være, at depotet venter til efter de 5 uger, og så går det måske stærkt derefter...? 

Så er jeg lidt mere rolig... Jeg tror bestemt ikk, at jeg er gravid i denne cyklus, og tillod mig derfor at tage lidt at drikke igår. Men nu hvor jeg tænkte mere og mere over det, blev jeg mere og mere usikker og fik mere og mere dårlig samvittighed... Men nu er jeg en anelse mere rolig

Tak for svar

Det var så lidt 

Har tilmeldt mig derinde, så får en mail hver dag med udviklingen, og der var den artikel den ene dag, så kunne huske jeg havde læst noget om det  Blev faktisk selv ret overrasket over at læse det, for troede man skulle være meget forsigtig i starten.. 

Anmeld

19. maj 2013

mummimor

Her står lidt om vigtigheden af folinsyre.

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Folinsyre%20under%20graviditeten.aspx

Anmeld

19. maj 2013

CH2012

mummimor skriver:

Her står lidt om vigtigheden af folinsyre.

http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Folinsyre%20under%20graviditeten.aspx

Hmm, linket virker ikk?

Men jeg ved skam godt, at folinsyre er enormt vigtigt. Ingen tvivl det, og jeg tager det også Men jeg er bare lidt i tvivl om hvordan fosteret får glæde af det, hvis ikke mor og barn er forbundet til hinanden fra start af...?  

Anmeld

19. maj 2013

Kløver

Så vidt jeg bed, er folinsyreb vigtig, i form af det depot man danner, og blommesækjen sørger for barnet de første uger til ca uge 6-8 kan ikke helt huske det) så jeg tror at når blommesækjen bliver dannet er depotet af folsyre der og måske derfor det er vigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.