Anonym skriver:
Hvor meget skulle der til for at I valgte at smide et af jeres børn på porten? Når de altså var under 18.
Hvor meget skulle der til for at I valgte at afbryde kontakten til en af jeres forældre?
Uha.. jeg er røget på porten mange gange..
Første gang var jeg 14 - men det var lidt mit eget valg da jeg stak af hjemmefra og ikke ville hjem igen, og opdigtede en masse dårlige historier om min familie, som gjorde at kommunen startede en undersøgelse af min mor og hendes forældrerolle til mine tvillingebrødre som var nyfødte....
Der havnede jeg skisme på institution, og følte mig lidt forældreløs...
Meeen, vi fik kontakt efter 8 måneder, og fik snakket ud... man kommer vel altid på bedre tanker og lærer af sine fejl...
Så har der været en gang, hvor jeg har valgt min kæreste frem for dem og virkelig ikke været særlig sød..... der lod de mig også sejle min egen sø....
Og igen lærte jeg af min fejl...
De to tilfælde jeg nævner der - var jeg under 18.
Men jeg vil også sige, at det har været fornuftigt af min mor, at lade mig lære af mine fejl, for havde hun insisteret og tvunget mig, så tør jeg ikke tænke på hvad udfaldet var blevet - i forhold til mit valg.
Jeg vil sige, at det kommer an på situationen... og så er der forskel på at slå hånden af et familiemedlem, og smide en på porten, fordi nok er nok og vedkommende må åbenbart selv lære af sine fejl...
Jeg kan ikke sige hvad jeg gør til den tid, for det kommer an på hvordan mine børn bliver... jeg vil være der i tykt og tyndt.. men de skal også lære...