Svinemørbrad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Menne

2721 skriver:

Herhjemme skal vi have svinemørbrad med fyld af soltørret tomater, frisk basilikum og revet ost.
Er dog meget i tvivl om tilbehør
Først havde jeg tænkt ris med svampesovs, men er pludselig blevet i tvivl om det passer sammen

Det passer fantastisk til og smager så godt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Menne skriver:

Jeg har en svinemørbrad til i aften.. Jeg kan ikke beslutte mig for, hvad jeg skal lave af/med den.. Så kom gerne med jeres bud 

Brunes og steget i gryde med en masse grønt, og så afsluttet med fløde og appelsin saft. Serveret med små ovnbagte kartofler og salat efter eget ønske. Det smager kanon og er nemt og lækkert. 

Anmeld

15. maj 2013

mn

Menne skriver:

Jeg har en svinemørbrad til i aften.. Jeg kan ikke beslutte mig for, hvad jeg skal lave af/med den.. Så kom gerne med jeres bud 

mørbradgryde helt klart

Anmeld

15. maj 2013

Menne

Mette N skriver:

mørbradgryde helt klart

Jeg laver altid mørbradgryde. Det smager så godt og så er der til mere end en dag . Men i dag bliver det til fyldt mørbrad med kartoffelroulade, grønne bønne og svampesauce.

Tak for alle jeres input. Det er ikke sidste gang, jeg søger ideer her 

Anmeld

15. maj 2013

mn

Menne skriver:

Jeg laver altid mørbradgryde. Det smager så godt og så er der til mere end en dag . Men i dag bliver det til fyldt mørbrad med kartoffelroulade, grønne bønne og svampesauce.

Tak for alle jeres input. Det er ikke sidste gang, jeg søger ideer her 

Nårh okay, så velbekomme

Anmeld

15. maj 2013

Victoria2013

Sidst vi fik mørbrad hakkede jeg persille, blandede med et par store skefulde flødeost og salt og peber - og fyldte i en lomme i svinemørbraden og så ind i ovnen, det blev ret godt

Man kan også skære mørbraden i fine tynde stykker og bruge i wokmad, det har vi gjort flere gange med stor succes

Anmeld

15. maj 2013

Majeha

Steg mørbradbøffer og læg dem i et ovnfast fad sammen med snittede forårsløg og halve cherrytomater. Skær champignon, peberfrugt og løg i skiver og svits væden fra. Hæld det i fadet. Steg derefter bacontern og hæld dem (+ evt. fedtet derfra) i. Krydr med salt, peber, paprika, sød chili eller hvad du har lyst til. Hæld ½ piske- eller madlavningsfløde over. Kog evt. noget mælk op med maizenajævning, alt efter hvor meget sauce, du vil have og hæld det over. Top med revet ost og ca ½ time i ovnen... Spis ris til... Muuums  

Man kan også bruge cremefine eller andre knap så fede alternativer, hvis man også skal tænke på formerne

Anmeld

15. maj 2013

2721

Menne skriver:

Det passer fantastisk til og smager så godt.. 

Du har måske lavet det før?
Det blev også rigtig godt

Anmeld

15. maj 2013

Menne

2721 skriver:

Du har måske lavet det før?
Det blev også rigtig godt

Har ofte lavet fyldt mørbrad med ris og svampesovs. Synes det er lækkert sammen.. 

Anmeld

15. maj 2013

2721

Menne skriver:

Har ofte lavet fyldt mørbrad med ris og svampesovs. Synes det er lækkert sammen.. 

Nårh
Det har du helt ret i, det har jeg også.
Var nu mere krydderierne og fyldet som jeg synes ikke passede super godt til lige det
Det smagte lækkert, mennesker jeg det igen bliver det med et andet tilbehør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.