Medicinsk abort eller udskrabning.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

BigHope13

Baby-Dreamer skriver:

Var til scanning idag, og det ser stadigvæk ikke godt ud. Den er slet ikke svarende til 8+4.. Jeg kunne godt hører på hende at alt håb nok var ude nu, hun nævnte ikke noget om hjerteblink, og jeg så kunne ikke se det.. Så jeg fik taget en ny bp, (fik også taget en igår) Og så fik jeg en tid på tirsdag, hvor vi skal vælge om det skal være en medicinsk abort, eller udskrabning.. Det er jo som at vælge mellem pest og colira.. Har ikke lyst til at skal i narkose, men vil heller ikke se at det kommer ud.. Hvad skal jeg vælge.?

åh hvor er det bare skrækkeligt det så uretfærdigt,
Jeg har ikke selv stået i situationen(heldigvis) men jeg ville klart foretrække udskrabning, netop for ikke at se hvad der kommer ud, og ved udskrabningen kan man ligesom bare lade andre klare skærende og så vågner man op og det er overstået. Og så kan man så bearbejde det psykiske
du får alle de kram jeg give tænker på dig i denne hårde tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

Laulund87

Ja jeg vil så god mod de andre og sige medicinsk, men det er jo svært hvad der er bedst for dig for man oplever det meget forskelligt.

Jeg skulle sluge to piller på sygehuset, tog hjem og lagde to piller op. Lagde mig til at sove og senere på dagen begyndte jeg at bløde. Jeg havde lidt murren, men ellers ingen smerter og jeg blødte som når jeg har mens, ikke noget særligt og ingen klumper. Blødte 2 dage. Jeg fik taget blodprøver og frygtede at det hele ikke var ude da det var gået så "nemt", men det var det.

Jeg er rigtig glad for jeg ikke valgte den kirurgiske med narkose osv.

Anmeld

14. maj 2013

Juliekp

Baby-Dreamer skriver:

Var til scanning idag, og det ser stadigvæk ikke godt ud. Den er slet ikke svarende til 8+4.. Jeg kunne godt hører på hende at alt håb nok var ude nu, hun nævnte ikke noget om hjerteblink, og jeg så kunne ikke se det.. Så jeg fik taget en ny bp, (fik også taget en igår) Og så fik jeg en tid på tirsdag, hvor vi skal vælge om det skal være en medicinsk abort, eller udskrabning.. Det er jo som at vælge mellem pest og colira.. Har ikke lyst til at skal i narkose, men vil heller ikke se at det kommer ud.. Hvad skal jeg vælge.?

For det første er jeg rigtig ked af jeres situation øv altså, hvor uretfærdigt!

Da jeg fik en abort valgte jeg udskrabning. Ville være sikker på, at alt kom med ud og samtidig havde jeg heller ikke lyst til at se lille bebs komme ud af hvis jeg valgte medicinsk abort. 

Fik afvide at medicinsk ikke var helt smertefrit, da man ville få noget der minder om voldsomme menstruation smerter og kræftig blødning. 

Ville helt klart vælge en udskrabning! 

Anmeld

15. maj 2013

CroQuis

Puhha, sikke en situation

Hvor jeg føler med jer

Det er godt nok svært at stå i den situation, om hvordan man skal af med sit "barn". Jeg har ikke selv prøvet medicinsk, men fik at vide at der skulle gå flere mdr (mener 6) før man måtte prøve at blive gravid igen. Men ved min GUL omkring uge 6, kunne jeg ikke få noget valg, det var en operation. Det var ikke særlig fedt  Men ved heller ikke om det kan sammenlignes  En udskrabning får man vel ikke ar af???

Anmeld

15. maj 2013

Baby-Dreamer

Tak for støtten piger.. Jeg har valgt den kirurgiske, og skal have det gjort imorgen..

Anmeld

15. maj 2013

ønskebørn74

Baby-Dreamer skriver:

Tak for støtten piger.. Jeg har valgt den kirurgiske, og skal have det gjort imorgen..

Kæmpe krammer.. Du ved hvor jeg er hvis du har brug for en snak.. 

Anmeld

15. maj 2013

Putomanen

Baby-Dreamer skriver:

Kæmpe til dig
Hvor må det være en hård situation at stå i

Anmeld

15. maj 2013

LinLin

CroQuis skriver:

Puhha, sikke en situation

Hvor jeg føler med jer

Det er godt nok svært at stå i den situation, om hvordan man skal af med sit "barn". Jeg har ikke selv prøvet medicinsk, men fik at vide at der skulle gå flere mdr (mener 6) før man måtte prøve at blive gravid igen. Men ved min GUL omkring uge 6, kunne jeg ikke få noget valg, det var en operation. Det var ikke særlig fedt  Men ved heller ikke om det kan sammenlignes  En udskrabning får man vel ikke ar af???

Der skal ikke gå flere mdr så snart det er konstateret (jeg fik det ved scanning) at alt er ude kan man gå i gang igen; de anbefaler dog man venter til man har fået mens en gang, men dette er udelukkende for at kunne udregne termin...

Anmeld

15. maj 2013

FrkZier

Baby-Dreamer skriver:

hvis jeg nogensinde oplever en MA igen, vil jeg uden at tøve vælge udskrabning, men det nok fordi jeg er farvet af at da jeg mistede sidst og fik medicinsk abort havde de ikke den ønskede virkning, så skulle alligevel have en udskrabning

men det mest skånsomme er vidst pillerne

held og lykke med det, og kæææææææææææææææmpe krammer

Anmeld

15. maj 2013

Millea

Åh nej.. Jeg har været ude for præcis det samme.. Tror jeg ved præcis hvordan du har det 

Jeg valgte den medicinske vej.. Og det ville jeg vælge igen.. Jeg tror jeg valgte det fordi jeg syntes at de virker som et mindre indgreb end en udskrabning.. 

Håber alt går hurtigt og let.. Kan "trøste" dig med at man er meget frugtbar efter en abort.. Så hvis du er klar igen kort tid efter er der gode chancer..! 

Alt held og lykke her fra og de bedste tanker... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.