Nogen der ligger inde med gode råd til at få baby på 11 måneder til at sove mere end til 04.45?
Andre med samme problem?.
Til Alma var 7 mdr. sov hun som en drøm, siden har det været et helved. Enten har hun vågnet 10 gange hver nat eller vågnet 1 gang til gengæld i 2 timer, eller som nu, vågner et par gange om natten og står op kl. 04.45. Man kan se at hun er vildt træt når hun står op, og bliver lagt i vuggestuen allerede kl. 8 for der kan hun ikke holde øjene åbne mere.
Nu stoppede selv med morgen flasken, den kl. 04 for noget tid siden, tror I vi skal indføre den igen??? Vil jo så nødig have den ind i billedet igen, men tænker om hun vågner fordi hun er sulten?
Det er ikke unormalt at børn vågner ved 5-tiden.
Det har min dreng gjort siden han var cirka samme alder som din datter, og han er halvandet nu. Jeg har snakket med forældre hvor det blev ved indtil de droppede middagsluren ved 3-års alderen, så jeg regner med at det kan være samme scenarie hos os. Han sov også morgenlur i vuggeren indtil han var cirka 15 mdr.
Vi har aldrig prøvet med vælling eller flasker eller den slags, for mig har det altid været helt tydeligt at det ikke drejede sig om sult, men blot var hans sovemønster.
Du skriver ikke hvad tid I lægger hende om aftenen? Her kommer min søn i seng allerede kl. 19, men vi har valgt at prioritere vores voksentid fremfor at kunne sove længere. Selvom det trækker tænder ud at stå så tidligt op.

Vi har affundet os med at det er hans rytme. Han sover 10 timer hver nat og jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne få ham til at sove længere. Så det eneste råd jeg kan give, er at prøve at rykke hendes sengetid. Det er ikke sikkert at det har en effekt, men måske.
Anmeld