Sover kun til 04.45.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
13 svar
2 synes godt om
14. maj 2013

MortilAlmaogNohr

Nogen der ligger inde med gode råd til at få baby på 11 måneder til at sove mere end til 04.45?

Andre med samme problem?.

Til Alma var 7 mdr. sov hun som en drøm, siden har det været et helved. Enten har hun vågnet 10 gange hver nat eller vågnet 1 gang til gengæld i 2 timer, eller som nu, vågner et par gange om natten og står op kl. 04.45. Man kan se at hun er vildt træt når hun står op, og bliver lagt i vuggestuen allerede kl. 8 for der kan hun ikke holde øjene åbne mere.

Nu stoppede selv med morgen flasken, den kl. 04 for noget tid siden, tror I vi skal indføre den igen??? Vil jo så nødig have den ind i billedet igen, men tænker om hun vågner fordi hun er sulten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2013

K&S

Tina. skriver:

Nogen der ligger inde med gode råd til at få baby på 11 måneder til at sove mere end til 04.45?

Til Alma var 7 mdr. sov hun som en drøm, siden har det været et helved. Enten har hun vågnet 10 gange hver nat eller vågnet 1 gang til gengæld i 2 timer, eller som nu, vågner et par gange om natten og står op kl. 04.45. Man kan se at hun er vildt træt når hun står op, og bliver lagt i vuggestuen allerede kl. 8 for der kan hun ikke holde øjene åbne mere.

Nu stoppede selv med morgen flasken, den kl. 04 for noget tid siden, tror I vi skal indføre den igen??? Vil jo så nødig have den ind i billedet igen, men tænker om hun vågner fordi hun er sulten?

Har I fået tjekket hendes ører ved en ørelæge?

Anmeld

14. maj 2013

AnneBJ

Min søn var præcis som du beskriver din Alma! En drøm til at sove - indtil han blev 7-8 mdr. 
Jeg fandt aldrig rigtig ud af, om der decideret var noget galt eller hvad, ligesom alt andet gik det over igen og har ikke været et problem længe. Dermed ikke sagt, at jeg ikke forsøgte 117 ting, netop fordi han var så træt, så jeg tænkte han havde brug for den ekstra søvn.. 
Jeg ville ikke genindføre morgenflasken hvis jeg var dig. Enig med K&S - få ørerne tjekket og se ellers om ikke det går i sig selv igen. 

Anmeld

14. maj 2013

l.kjoeller

Tina. skriver:

Jeg begyndte at tilbyde cecilie godnat grød lige inden sengetid da hun var 8 mnd frem for flasken. det er meget forskelligt hvor meget hun spiser men så er hun tanket helt op og sover igen 12 timer Hun begyndte nemlig at lave samme nr

Anmeld

14. maj 2013

Gittemor09

ja, det kunne godt tyde på at hun enten var sulten eller tørstig...

har i prøvet og bare give hende en flaske med vand?? tit og mange gange er det lige det der skal til....

tiden hvor hun ikke vågner på det tidspunkt skal nok komme

Anmeld

14. maj 2013

MortilAlmaogNohr

Hvis vi prøver at give hende vand afviser hun. Kl. 04.45 er hun ligesom for vågen til at vi kan ligge hende igen.

Hun har fået tjekket ørene, og der var ingentig.... men tre uger efter fik vi konstateret MØB. Hun fik penicillin og to dage senere sov hun bedre... men bare et par dage senere igen, sov hun en gang til skidt. Hun har ikke feber eller noget, hun er lidt snottet men det er alt.

Sengen er også hævet og alt det.

Hun spiser bare rigtig meget aftensmad, og drikker 180 ml mm inden hun kommer i seng.

Anmeld

14. maj 2013

l.kjoeller

Tina. skriver:

Hvis vi prøver at give hende vand afviser hun. Kl. 04.45 er hun ligesom for vågen til at vi kan ligge hende igen.

Hun har fået tjekket ørene, og der var ingentig.... men tre uger efter fik vi konstateret MØB. Hun fik penicillin og to dage senere sov hun bedre... men bare et par dage senere igen, sov hun en gang til skidt. Hun har ikke feber eller noget, hun er lidt snottet men det er alt.

Sengen er også hævet og alt det.

Hun spiser bare rigtig meget aftensmad, og drikker 180 ml mm inden hun kommer i seng.

du kan jo prøve med vælling i natflasken evt ?

Anmeld

14. maj 2013

Frk. Himmelblå

Tina. skriver:

Som andre skriver, så prøv med vælling eller grød lige før put.. 

Og tænk så over, om hun får masser af frisk luft i løbet af dagen. I min erfaring, så sover mine piger længst, når de har leget meget ude den foregående dag :-)

Anmeld

15. maj 2013

MortilAlmaogNohr

Vi har prøvet med vælling, uden held, og frisk luft får hun rigeligt af, de er rigtig meget ude nede i vuggestuen, og når vi kommer hjem fra vuggestuen er vi ofte i haven i 1½ time.

Anmeld

15. maj 2013

modesty

Det er ikke unormalt at børn vågner ved 5-tiden.  Det har min dreng gjort siden han var cirka samme alder som din datter, og han er halvandet nu. Jeg har snakket med forældre hvor det blev ved indtil de droppede middagsluren ved 3-års alderen, så jeg regner med at det kan være samme scenarie hos os. Han sov også morgenlur i vuggeren indtil han var cirka 15 mdr.

Vi har aldrig prøvet med vælling eller flasker eller den slags, for mig har det altid været helt tydeligt at det ikke drejede sig om sult, men blot var hans sovemønster.

Du skriver ikke hvad tid I lægger hende om aftenen? Her kommer min søn i seng allerede kl. 19, men vi har valgt at prioritere vores voksentid fremfor at kunne sove længere. Selvom det trækker tænder ud at stå så tidligt op. 

Vi har affundet os med at det er hans rytme. Han sover 10 timer hver nat og jeg kan ikke se hvordan vi skulle kunne få ham til at sove længere. Så det eneste råd jeg kan give, er at prøve at rykke hendes sengetid. Det er ikke sikkert at det har en effekt, men måske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.