Min mor er så negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.214 visninger
17 svar
2 synes godt om
13. maj 2013

Anonym trådstarter

Min mor er vildt negativ omkring alt. Og det er til at brække sig over.

er begyndt kun at sende SMS til hende, jeg gider ikke ringe når jeg ved det kun er negativt hun lukker ud. Hvis jeg fortæller noget med svigerfamilien, og hvad de feks giver i gave (fordi ens mor vel gerne vil vide hvad vi får i gave og det har ikke noget med hvad det koster at gøre for mit vedkommende) så begynder hun med at det giver hun i hvert fald ikke for, og hun gider ikke det ræs med penge og bla bla bla. Og det var ikke derfor jeg fortalte det. Så bliver man i så dårligt humør resten af dagen.

ville ikke noget med det. Havde bare brug for lige at få det ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

LilleLene

Anonym skriver:

er begyndt kun at sende SMS til hende, jeg gider ikke ringe når jeg ved det kun er negativt hun lukker ud. Hvis jeg fortæller noget med svigerfamilien, og hvad de feks giver i gave (fordi ens mor vel gerne vil vide hvad vi får i gave og det har ikke noget med hvad det koster at gøre for mit vedkommende) så begynder hun med at det giver hun i hvert fald ikke for, og hun gider ikke det ræs med penge og bla bla bla. Og det var ikke derfor jeg fortalte det. Så bliver man i så dårligt humør resten af dagen.

Jeg ved det kan være svært... Men sig det til hende

Sig "mor jeg gider sipelthen ikke du er så negativ, så ringer for at fortælle hvad jeg har fået i gave, og det er da fuldkommen lige meget med hvor dyrt det er, det er ikke derfor jeg ringer" 

Anmeld

13. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Åh, hvor jeg kender det.

Man må vel bare forsøge at lære sig at lukke ørene for det. Andres negativitet kan være så drænende. Især når det er far en forældre, som man jo helst vil se op til/ opfatte som en støtte.

Jeg forsøger at lukke af for min mors jamren, men det er sørme svært indimellem. Den kan komme som et lyn fra en klar himmel. Uanset hvor godt det går, skal der nok være noget at klage sig over.. Ak..

Lad os glædes over, at vi selv er meget godt tilfredse .

Anmeld

13. maj 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

måske hun føler sig mindre værd, fordi hun ikke er i stand til at give dyre gaver??

kunne godt lyde som min mor.... og det bunder i usikkerhed... og en lille smule jalouxi, overfor mine svigerforældre... så jeg passer på med ikke at komme til at træde på hende.

Anmeld

13. maj 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

SIG DET TIL HENDE!!!!! Folk kan ikke ændre på noget de ikke bliver bedt om..

Jeg siger tingene som de er til min egen mod og der henner da at hun.bliver fornærmet hvortil svaret, fra mig, lydet; 'hvis du vil blive sur og fornærmet over det er det altså dit eget problem. Vil du hellere have, at jeg ikke siger noget og så bare lader vær med at komme her? Det er ikke for at være sur, men jeg har altså andre ting at bruge min tid på end dine sure miner..'

Det tager 5-15 min og så er hun færdig med at spille fornærmet

Anmeld

13. maj 2013

jydeinden

tro mig jeg kender det alt for godt, her er det dog ikke med mine forældre, men med især min svigerfar, han er evigt negativ, og især omkring ALT der gælder mine forældre.. af samme årsag gider jeg ikke være hjemme når de besøger os, og gider ikke snakke med ham, for synes ikke det er spor fair. Men i dit sted havde jeg nok skrevet eller sagt til hende " prøv at høre her mor, jeg skriver ikke eller ringer ikke til dig for at du skal være sur og tvær eller ødelægge min dag men for at dele min glæde med dig"

Anmeld

13. maj 2013

Tulipan

Snak med hende om hvorfor hun er så negativ. Der må ligge en grund bag?? Det er synd hvis jeres forhold ska blive ødelagt uden at I har prøvet at snakke det igennem?? Man har kun én mor og nogle af os har ingen...prøv at snakke det igennem med hende. Hvis I mister kontakten, fortryder du det når hun engang om forhåbentlig lang tid ikke er der længere...bare min personlige holdning 

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Jeg ved det kan være svært... Men sig det til hende

Sig "mor jeg gider sipelthen ikke du er så negativ, så ringer for at fortælle hvad jeg har fået i gave, og det er da fuldkommen lige meget med hvor dyrt det er, det er ikke derfor jeg ringer" 

Det har jeg prøvet men desværre kan hun ikke selv se det. 

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, hvor jeg kender det.

Man må vel bare forsøge at lære sig at lukke ørene for det. Andres negativitet kan være så drænende. Især når det er far en forældre, som man jo helst vil se op til/ opfatte som en støtte.

Jeg forsøger at lukke af for min mors jamren, men det er sørme svært indimellem. Den kan komme som et lyn fra en klar himmel. Uanset hvor godt det går, skal der nok være noget at klage sig over.. Ak..

Lad os glædes over, at vi selv er meget godt tilfredse .

Ja gudskelov er vi selv tilfredse. 

Det dræner en helt vildt for energi og man skal virkelige være i hopla når man kan se hun ringer.

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

måske hun føler sig mindre værd, fordi hun ikke er i stand til at give dyre gaver??

kunne godt lyde som min mor.... og det bunder i usikkerhed... og en lille smule jalouxi, overfor mine svigerforældre... så jeg passer på med ikke at komme til at træde på hende.

Det kan godt ske. Men hun har hjulpet hvis pengene har været lidt små sidst på måneden, og hu. Køber masser af tøj og gaver til ungerne og det er for mig meget værd. og det har jeg sagt til hende,

men tænker også der er noget jalousi ind blandet for får man noget nyt eller andre gør så kan hun kun nedgøre det og det er det samme med hendes søster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.