2 årig låst sig selv inde !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2013

Muffinmus

Jep, min datter fik lige låst ved st stille sig på toilettet på¨tæer, så kunne hun lige vippe haspen over...men kunne ikke få den vippet tilbage før efter ca 10-15 min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

2babygirls

Mama1304 skriver:

Hej Mødre 

Imorges var det lidt en speciel panisk morgen (for mig). 

Vi var lige vågnet, manden var lige taget afsted på arbejde, og siger så til min søn på 2 år, at jeg går lige ud på badeværelset for at vaske mig og gøre mig klar til dagen. Min søn plejer altid at gå med, og nogle gange først og så lukker han døren og åbner igen. MEN idag var anderledes ! 

Min søn går ind og lukker døren, og LÅSER den !!!!!  Vores lås sidder altså rimelig højt oppe, så han har måtte stå på tæer. 

Jeg går fuldstændig i panik og mit hjerte er bare ved at sprænge! For hvordan i alverden skal jeg kunne komme ud til ham? Ringer straks til min mand, som siger han vender bilen og kommer. Så spørg han om jeg (som iøverigt er gravid) kan sparke døren ind  Øh nej. Min søn står også lige op ad døren.

Imens snakker jeg så roligt som jeg kan til min søn, vil ikke have at han kan mærke jeg er panisk, og fortæller at han skal dreje nøglen og det gør han. Men han kan ikke få døren låst op! Bliver ved med at sige han skal dreje den, og imens henter jeg en anden nøgle (som dog ikke passer til døren), for at prøve skubbe hans ud. Men det kan man jo ikke når nøglen er drejet rundt. Min søn begynder at kalde på mig og hans far, han vil gerne ud. Snakker stadig helt roligt. Så siger jeg; Skat kan du hive nøglen ud, og imens skubber jeg med min nøgle. YES endelig får han nøglen ud, og jeg ber ham skubbe den ud til mig under døren, og det gør han. Og så får jeg åbnet døren og krammer min søn  Han var slet ikke bange og var helt sig selv da han kom ud. Så ringede til min mand og sagde han bare kunne forsætte til arbejde 

MEN jeg tænker lidt, hvem skal man ringe til når sådan noget kan ske? Falck?

Er så lykkelig over min søn forstod, at få skubbet nøglen ud til mig og han prøvede virkelig at låse døren op selv  Tror det hele varede 10 min.

Har i prøvet noget lignende ? 

Godt det endte godt.
Her er alle nøgler fjernet af den grund, og gæster må bede om at låne en hvis det er.

Anmeld

25. oktober 2013

Team Putte

Mama1304 skriver:

Ja, udover jeg var i total panik var det vigtig for mig at min søn ikke anede jeg var. 

Alle nøgler bliver også fjernet nu, har ellers bare haft dem drejet rundt, for at han ikke kunne hive dem ud. Men nu når han han må de hellere væk.

God idé med skydelås  Vi kan desværre bare ikke bruge det, da vi bor til leje. Og de er rimelig skrappe her! Hvis vi satte sådan en i døren så skulle vi nok betale for en ny dør når vi flytter 

jeg kender nogle der sætte en tynd elastik i nøglen, en skrue i karmen hvor de bandt elastikken fast.. Den var kun lige lang nok til at nøglen kunne sættes nøglehullet når man låste og når man låste op var man nødt til at tage nøglen ud af døren for at kunne åbne den.. Pga elastikken trak nøglen sig selv ud af børnehøjde det er skide smart når man bor til leje måske i kunne lave noget lignende

iøvrigt godt du holdte hovedet koldt og det endte godt

Anmeld

25. oktober 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mama1304 skriver:

Hej Mødre 

Imorges var det lidt en speciel panisk morgen (for mig). 

Vi var lige vågnet, manden var lige taget afsted på arbejde, og siger så til min søn på 2 år, at jeg går lige ud på badeværelset for at vaske mig og gøre mig klar til dagen. Min søn plejer altid at gå med, og nogle gange først og så lukker han døren og åbner igen. MEN idag var anderledes ! 

Min søn går ind og lukker døren, og LÅSER den !!!!!  Vores lås sidder altså rimelig højt oppe, så han har måtte stå på tæer. 

Jeg går fuldstændig i panik og mit hjerte er bare ved at sprænge! For hvordan i alverden skal jeg kunne komme ud til ham? Ringer straks til min mand, som siger han vender bilen og kommer. Så spørg han om jeg (som iøverigt er gravid) kan sparke døren ind  Øh nej. Min søn står også lige op ad døren.

Imens snakker jeg så roligt som jeg kan til min søn, vil ikke have at han kan mærke jeg er panisk, og fortæller at han skal dreje nøglen og det gør han. Men han kan ikke få døren låst op! Bliver ved med at sige han skal dreje den, og imens henter jeg en anden nøgle (som dog ikke passer til døren), for at prøve skubbe hans ud. Men det kan man jo ikke når nøglen er drejet rundt. Min søn begynder at kalde på mig og hans far, han vil gerne ud. Snakker stadig helt roligt. Så siger jeg; Skat kan du hive nøglen ud, og imens skubber jeg med min nøgle. YES endelig får han nøglen ud, og jeg ber ham skubbe den ud til mig under døren, og det gør han. Og så får jeg åbnet døren og krammer min søn  Han var slet ikke bange og var helt sig selv da han kom ud. Så ringede til min mand og sagde han bare kunne forsætte til arbejde 

MEN jeg tænker lidt, hvem skal man ringe til når sådan noget kan ske? Falck?

Er så lykkelig over min søn forstod, at få skubbet nøglen ud til mig og han prøvede virkelig at låse døren op selv  Tror det hele varede 10 min.

Har i prøvet noget lignende ? 

jeg har flere gange prøvet at knægten har låst sig inde på sit værelse fordi han stak legetøj i låsen... Første gang var en sommerdag hvor vinduet stod åbent så jeg kunne hoppe ind til ham, men har også prøvet det et par gange hvor vinduet var lukket, så til sidst puttede vi vat i nøglehullet og så tape hen over...

Anmeld

25. oktober 2013

MyLove E

Vi har lige prøvet det over ved min svoger. Der havde han også låst sig inde på toilettet.
Vi gjorde det samme som dig (næsten) Vi havde nemlig en nøgle som passet til. Men vi skulle også ha ham til at dreje nøglen så vi kunne prikke den ud:-D

Det var hans far der gjorde det og snakkede med ham. Han fik det til at lyde som Elias skulle hjælpe far og at det vigtigt. For så koncentrere Elias sig meget. Han elsker og hjælpe far. Så han var bare glad fot at han kunne hjælpe sin far;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.