2 årig låst sig selv inde !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Mama1304

Argh selvfølgelig ! En låsesmed  Det siger jo næsten sig selv, hvorfor havde jeg ikke tænkt på det 

God idé med at hænge nøglen op, det sad jeg også lige og tænkende på 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

cecilie1984

Mama1304 skriver:

Hej Mødre 

Imorges var det lidt en speciel panisk morgen (for mig). 

Vi var lige vågnet, manden var lige taget afsted på arbejde, og siger så til min søn på 2 år, at jeg går lige ud på badeværelset for at vaske mig og gøre mig klar til dagen. Min søn plejer altid at gå med, og nogle gange først og så lukker han døren og åbner igen. MEN idag var anderledes ! 

Min søn går ind og lukker døren, og LÅSER den !!!!!  Vores lås sidder altså rimelig højt oppe, så han har måtte stå på tæer. 

Jeg går fuldstændig i panik og mit hjerte er bare ved at sprænge! For hvordan i alverden skal jeg kunne komme ud til ham? Ringer straks til min mand, som siger han vender bilen og kommer. Så spørg han om jeg (som iøverigt er gravid) kan sparke døren ind  Øh nej. Min søn står også lige op ad døren.

Imens snakker jeg så roligt som jeg kan til min søn, vil ikke have at han kan mærke jeg er panisk, og fortæller at han skal dreje nøglen og det gør han. Men han kan ikke få døren låst op! Bliver ved med at sige han skal dreje den, og imens henter jeg en anden nøgle (som dog ikke passer til døren), for at prøve skubbe hans ud. Men det kan man jo ikke når nøglen er drejet rundt. Min søn begynder at kalde på mig og hans far, han vil gerne ud. Snakker stadig helt roligt. Så siger jeg; Skat kan du hive nøglen ud, og imens skubber jeg med min nøgle. YES endelig får han nøglen ud, og jeg ber ham skubbe den ud til mig under døren, og det gør han. Og så får jeg åbnet døren og krammer min søn  Han var slet ikke bange og var helt sig selv da han kom ud. Så ringede til min mand og sagde han bare kunne forsætte til arbejde 

MEN jeg tænker lidt, hvem skal man ringe til når sådan noget kan ske? Falck?

Er så lykkelig over min søn forstod, at få skubbet nøglen ud til mig og han prøvede virkelig at låse døren op selv  Tror det hele varede 10 min.

Har i prøvet noget lignende ? 

Det gjorde min datter også som 2 årig

men hun gik i panik og kunne ikke find eud af at skubbe nøglen ud til mig på den anden side.

Jeg var alene hjemme og susede rund til de andre lejligheder i opgangen for at se om deres nøgle passede dog uden held.

Til sidst ringede jeg til en låse smed som kom efter noget tid og svejsede låsen af døren.

Min datter var låst inde i 5 kvarter og var meget ulykkelig

Det kostede os også 1100 kr kontant at få en låse smed ud på en søndag

Anmeld

13. maj 2013

Mama1304

Merii skriver:

Han er så dygtig, den lille mand.

super godt klaret

Hehe ja  Han er lidt af en bandit 

Tak 

Anmeld

13. maj 2013

Mama1304

cecilie1984 skriver:

Det gjorde min datter også som 2 årig

men hun gik i panik og kunne ikke find eud af at skubbe nøglen ud til mig på den anden side.

Jeg var alene hjemme og susede rund til de andre lejligheder i opgangen for at se om deres nøgle passede dog uden held.

Til sidst ringede jeg til en låse smed som kom efter noget tid og svejsede låsen af døren.

Min datter var låst inde i 5 kvarter og var meget ulykkelig

Det kostede os også 1100 kr kontant at få en låse smed ud på en søndag

Ej puha  Hvor må det ha' været forfærdelig for både hende og dig Ej, får det helt dårligt 

Gemte i så nøglen væk, så det ikke kunne ske igen?

De små pus, kan virkelig få ens hjerte til at hoppe og sprænge 

Anmeld

13. maj 2013

cecilie1984

Mama1304 skriver:

Ej puha  Hvor må det ha' været forfærdelig for både hende og dig Ej, får det helt dårligt 

Gemte i så nøglen væk, så det ikke kunne ske igen?

De små pus, kan virkelig få ens hjerte til at hoppe og sprænge 

For at få hende ud blev låsen skåret over (den der dims som lukker ind i døren) så døren kan slet ikke låses mere

men jo har været meget påpasselig med døre og nøgler lige siden, hun bliver 5 om lidt og snakker stdig om det engang imellem

Anmeld

13. maj 2013

Clisolka

Peeeuw godt han kom ud igen!

Vi har efterhånden snart prøvet det en del gange herhjemme - og hver gang går jeg i total panik haha 

1. gang fik Bella låst os ude på altanen, hvor døren ind til mit vaskerum med vaskemaskine ikke var låst op endnu (der var gang i en renovering på det tidspunkt, så det var sidste år på dette tidspunkt). Vi havde ikke mobiltelefoner med ud på altanen, så tankerne begyndte at flyve omkring i mig og med Bella stående inde på den anden side helt opløst af gråd fordi vi var på den anden side af døren hvor hun kunne se os igennem. Øv, det var ikke sjovt. Men det lykkedes for min kæreste at få en finger ind under kanten af altandøren og få den op på den måde. 

For et par måneder siden syntes den unge dame det var sjovt at lukke døren til badeværelset og låse døren... Det er heldigvis en af dem der kan låses op udefra med en kniv osv.  Men inden faderen fik hentet en kniv havde hun åbnet døren igen  2. gang på badeværelset, og sidste gang, var jeg med - og som sædvanlig lukkede hun døren og låste den. Hun var ved at gå i panik, men jeg lod hende selv klare det og blev derinde sammen med hende, for at vise hvad hun skulle gøre. 

Hun har ikke gjort det siden (og nu kan vi komme ind i lejligheden fra døren til min vaskemaskine - den dør er aldrig låst, hvis nu)

Anmeld

13. maj 2013

Sabsy

Benjamin har en gang da han var et år, låst mig ude af bilen.. Lagde nøglerne ved hans skød imens jeg skulle rundt om bilen og idet jeg når rundt siger det "Klik" og dørene er låst.. Så vi stod fire forældre og fik ham til at åbne, 20min senere lyder "klikket".. Jeg var ved at slå en rude ind..

Anmeld

13. maj 2013

lilledittemor

Mama1304 skriver:

Hej Mødre 

Imorges var det lidt en speciel panisk morgen (for mig). 

Vi var lige vågnet, manden var lige taget afsted på arbejde, og siger så til min søn på 2 år, at jeg går lige ud på badeværelset for at vaske mig og gøre mig klar til dagen. Min søn plejer altid at gå med, og nogle gange først og så lukker han døren og åbner igen. MEN idag var anderledes ! 

Min søn går ind og lukker døren, og LÅSER den !!!!!  Vores lås sidder altså rimelig højt oppe, så han har måtte stå på tæer. 

Jeg går fuldstændig i panik og mit hjerte er bare ved at sprænge! For hvordan i alverden skal jeg kunne komme ud til ham? Ringer straks til min mand, som siger han vender bilen og kommer. Så spørg han om jeg (som iøverigt er gravid) kan sparke døren ind  Øh nej. Min søn står også lige op ad døren.

Imens snakker jeg så roligt som jeg kan til min søn, vil ikke have at han kan mærke jeg er panisk, og fortæller at han skal dreje nøglen og det gør han. Men han kan ikke få døren låst op! Bliver ved med at sige han skal dreje den, og imens henter jeg en anden nøgle (som dog ikke passer til døren), for at prøve skubbe hans ud. Men det kan man jo ikke når nøglen er drejet rundt. Min søn begynder at kalde på mig og hans far, han vil gerne ud. Snakker stadig helt roligt. Så siger jeg; Skat kan du hive nøglen ud, og imens skubber jeg med min nøgle. YES endelig får han nøglen ud, og jeg ber ham skubbe den ud til mig under døren, og det gør han. Og så får jeg åbnet døren og krammer min søn  Han var slet ikke bange og var helt sig selv da han kom ud. Så ringede til min mand og sagde han bare kunne forsætte til arbejde 

MEN jeg tænker lidt, hvem skal man ringe til når sådan noget kan ske? Falck?

Er så lykkelig over min søn forstod, at få skubbet nøglen ud til mig og han prøvede virkelig at låse døren op selv  Tror det hele varede 10 min.

Har i prøvet noget lignende ? 

Hvor flot at du kunne være så cool
Og dejligt at han klarede det så flot.

Jeg ville tro at man ringer til en låsesmed..

Herhjemme har jeg tænkt scenariet igennem flere gange - vi bor i lejlighed, og når jeg åbner hoveddøren går min datter på 16 måneder ind.. og mens jeg tager mine sko/støvler af ude i opgangen, har min datter flere gange prøvet at skubbe døren i.. Det er sådan en der smækker. Så jeg lader ALTID nøglerne sidde i døren indtil jeg selv går ind.
Jeg ville nok blive ret panisk hvis hun fik låst hoveddøren, mens jeg var på den forkerte side.
Hun har prøvet at låse døren til sit værelse - heldigvis mens jeg var derinde sammen med hende, så nu er der ingen nøgle der mere.

Anmeld

13. maj 2013

VIPpigen

Lilje har gjort det 4 gange, og manden var ret hurtig første gang til at finde en løsning... Vi prøvede også at få hende til at låse den op, men det kunne hun ikke.

Manden pillede rammen af nøglehullet af, og der kunne vi frit styre låsen.

vi kan ikke bare tage nøglen ud, for at tage nøglen ud skal døren låses, og så skal nøglen sidde på ydresiden. Det er heller ikke optimalt. Så nu bliver den i, og vi fandt en anden løsning til når børn låser sig ude på badeværelset

Anmeld

25. oktober 2013

tennispigen

Åh nej, den har vi også været ude i flere gange. Børns små pilfingre 

Heldigvis har vi fundet en låsesmed, der ikke er for dyr, og som rykker HURTIGT ud. Jeg har dem kodet fast ind på min mobil, så jeg har den ved hånden, når uheldet er ude. Lidt flovt at ringe nogle gange, fordi vi har gjort det så tit efterhånden, men super søde folk, der bliver sendt ud. Hurtige og professionelle. Vores låsesmed hedder:  http://www.tidens-laase.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.