Uglekage, muffins og en mobiltlf med paintball...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Dot D

emmagirl skriver:

Hold op, hvor er de flotte!!!! Wauw!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Dot D

bøllen skriver:

Er VILD VILD som i VILD med ugle kagen. Damm elsker ugler 

eeeeeeeeeeeeeeelsker ugler

Anmeld

13. maj 2013

Dot D

Karina skriver:

Hvor er de flot lavet Dot. Selv om det ikke er mange kager du har lavet på det sidste, så har du ikke tabt taget på at lave dem

søde...

Jeg var også helt spændt på, om jeg kunne have glemt, hvordan jeg gør, men det gik ok....

Anmeld

13. maj 2013

La´chrissen

Dot D skriver:

WowDet var store konfirmationsdag i dag, og jeg kom på en stor prøve med hele tre konfirmationer...

Skal man prøve igen, så kan man ligeså godt gøre det ordentligt, hi hi

Jeg har længe gerne ville lave en uglekage, men havde ikke lige fundet anledningen, den kom her i dag. Laura skulle konfirmeres og hun skulle overraskes med en uglekage, da hun er vild med ugler - ligesom mig

Selve uglen er chokoladekage smurt med chokoladesmørcreme - grenen er romkugle"dej" smurt med en god mørk chokolade, mums det smagte godt

Så blev det til en flok muffins med lime og sorte roser, så det passede til borddækningen - chokolademuffins med PSC med Asti

Til sidst en kage til min barndomsvenindes store dreng, der også skulle konfirmeres i dag. Han er lidt teknik interesseret og så spiller han paintball. Så jeg lavede hans telefon og et paintball-gevær, alle de farvede dutter er minimuffins udhulede og med hindbærpuré i og PSC med Asti under fondanten - de skulle figurere paintball klatter...

Så til en flok billeder

Wow hvor er du altså dygtig, de er virkelig flotte

Anmeld

13. maj 2013

Dot D

La´chrissen skriver:

Wow hvor er du altså dygtig, de er virkelig flotte

Anmeld

13. maj 2013

La´chrissen

Dot D skriver:

Hvordan startede du med at lære det hele? Nogle gode ideer til begynder sæt. Så man har det man skal bruge.

Anmeld

13. maj 2013

Asta&Alfred

Dot D skriver:

Det var så lidt:-)

Anmeld

17. maj 2013

Dot D

La´chrissen skriver:

Hvordan startede du med at lære det hele? Nogle gode ideer til begynder sæt. Så man har det man skal bruge.

Hovsa, havde ikke set din besked...

Men jeg startede for ca 4 år siden, lidt ved et tilfælde. Jeg har altid været kreativ, og en aften til noget scrap, fortalte én om disse flotte flotte kager, hun havde set. Hun mente, at det måtte være noget for mig. Men men men jeg var lidt en tøs med at handle over nettet - især i udlandet - dengang, så kom ikke i gang.

Så skulle jeg til tandlæge en dag noget tid efter, havde i hvert fald næsten glemt alt om kager igen, så var jeg i meget god tid, og gik en lille tur i byen. Dér foran en lille fin butik lå de sødeste små plastikbøtter og jeg måtte ind og købe dem. Jeg var så 900 kr fattigere da jeg gik derfra, for derinde havde de alt muligt til kager, og så måtte jeg jo igang, hi hi

Jeg kan ærligt ikke huske hvad jeg præcist købte, men jeg købte fondant, lidt farver, og nogle udstikkere, jeg lige fandt fine. Hvad der mere var kan jeg ikke huske.

Men sådan startede jeg op, samtidigt fik jeg den dejligste kollega - hvis mand står for denne skønne side, så det lå jo lige for at komme med i kageklubben og få idéer. Det var min start herinde på dejlige Baby.dk

Jeg vil sige, at du kan bruge rigtigt meget af det, du har i dit køkken og hjem generelt til en start, men jeg ville købe lidt fondant, og begynde at lege med det, køkken modellérvoks kalder jeg det tit, så kan du nemlig hurtigt finde ud af, om du har lyst og evner til det, og så er jeg sikker på du nok skal blive solgt

Men hvis du gerne vil bruge "lidt" (nemlig MEGET svært) penge, så ville jeg købe en god rullepind i plastik (dinkage.dk har nogle gode), lidt udstikkere, fondant og farve (du kan selvfølgelig også selv lave fondant - det gør jeg ikke) så kan du altid skrive og få nogle gode opskrifter, står gerne til rådighed, når tiden er der...

Sikke en lang smøre, håber du kommer helt igennem, hi hi, og husk, du er velkommen med spørgsmål, jeg svarer efter bedste evne...

Håber du vil prøve det, det er skønt, dejligt, fedt, fantastisk og ikke mindst dejligt afslappende

Anmeld

17. maj 2013

La´chrissen

Dot D skriver:

Hovsa, havde ikke set din besked...

Men jeg startede for ca 4 år siden, lidt ved et tilfælde. Jeg har altid været kreativ, og en aften til noget scrap, fortalte én om disse flotte flotte kager, hun havde set. Hun mente, at det måtte være noget for mig. Men men men jeg var lidt en tøs med at handle over nettet - især i udlandet - dengang, så kom ikke i gang.

Så skulle jeg til tandlæge en dag noget tid efter, havde i hvert fald næsten glemt alt om kager igen, så var jeg i meget god tid, og gik en lille tur i byen. Dér foran en lille fin butik lå de sødeste små plastikbøtter og jeg måtte ind og købe dem. Jeg var så 900 kr fattigere da jeg gik derfra, for derinde havde de alt muligt til kager, og så måtte jeg jo igang, hi hi

Jeg kan ærligt ikke huske hvad jeg præcist købte, men jeg købte fondant, lidt farver, og nogle udstikkere, jeg lige fandt fine. Hvad der mere var kan jeg ikke huske.

Men sådan startede jeg op, samtidigt fik jeg den dejligste kollega - hvis mand står for denne skønne side, så det lå jo lige for at komme med i kageklubben og få idéer. Det var min start herinde på dejlige Baby.dk

Jeg vil sige, at du kan bruge rigtigt meget af det, du har i dit køkken og hjem generelt til en start, men jeg ville købe lidt fondant, og begynde at lege med det, køkken modellérvoks kalder jeg det tit, så kan du nemlig hurtigt finde ud af, om du har lyst og evner til det, og så er jeg sikker på du nok skal blive solgt

Men hvis du gerne vil bruge "lidt" (nemlig MEGET svært) penge, så ville jeg købe en god rullepind i plastik (dinkage.dk har nogle gode), lidt udstikkere, fondant og farve (du kan selvfølgelig også selv lave fondant - det gør jeg ikke) så kan du altid skrive og få nogle gode opskrifter, står gerne til rådighed, når tiden er der...

Sikke en lang smøre, håber du kommer helt igennem, hi hi, og husk, du er velkommen med spørgsmål, jeg svarer efter bedste evne...

Håber du vil prøve det, det er skønt, dejligt, fedt, fantastisk og ikke mindst dejligt afslappende

Tusind tak for svar

Jeg må helt sikkert få købt lidt ind så jeg har lidt at øve med.

Jeg vender højst sandsynlig tilbage når jeg er kommet i gang. Der kommer nok en del spørgsmål
Jeg vil gerne være kreativ, men synes det et svært, men tænker at noget der skal ligne noget er mere mig, hvor man skal forme mm. for tegne og male er ikke liiiige min stærke side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.