Dumme kat :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

ano14316

mariamiss6 skriver:

altså, jeg giver dig ret i at det er møgirriterende at de søde fugleunger dør, eller der er kattelort i sandkassen og alt det der.

Men så igen, hvordan skal manl ige bære sig ad med at holde en udekat på egen grund?

Og det er jo også meget fedt at de tager mus og muldvarpe og andre smågnavere som vi ikke gider have indendørs.

nu er det altså ikke fordi det er dig, at jeg skriver sådan med dig som citeret, det var bare fordi det var her jeg nåede til hehe....

Men altså, den eneste mulighed man har for at holde en kat på egen grund, hvis den samtidig skal være udekat, hvilket jeg synes er mest korrekt over for katten, rent etisk og i følge dens naturlige instinkter og alt det der, er hvis man bygger et bur med nedgravet hegn, og tag på, heler vejen over sin ejendom. 

Eller en mindre kattevoliere.

Men så igen, hvis alle gjorde det, eller hvis det gik hen og blev lovpligtigt at gøre sådan, så ville rigtig mange katte dø af fedme og andre "indelukke" sygdomme, plus gnaverbestanden ville have frit lejde, sådan groft sagt. 

Igen, jeg kan godt forstå man ikke er kattemenneske, og det er irriterende når de går over ens grænse. Men jeg synes alligevel også at en kat er en kat, og det skal den have lov at være. 

Jeg synes også det er trist med de fugleunger, jeg kunne sagtens have fundet på at oprette en lignende tråd, kun fordi jeg ærger mig over de små liv som er gået tabt.

Det er jo lige netop derfor jeg skriver at jeg ville ønske at det var faktisk muligt, men det er det jo ikke- af hensyn til kattene, omend det er lovpligtigt.. 

Det er udelukkende min kærlighed til dyr generelt der får mig til ikke at sige at katteejere måtte holde dem inde. For jeg er så  meget imod at katte ikke kommer ud. men for søren hvor ville jeg ønske de kunne være ude, alle andre steder end på vores grund.. hehe 

Men nu hjælper det også lidt at Lillefix har fundet ud af t der frit lejde til at jage dem væk.. Vi har ikke nær så mange som der var i starten.. 

Så, jeg mener ikke at katteejere skal holde deres katte inde på deres matrikkel, men jeg ville ønske i mit stille sind at de gjorde det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

ano14316

Frk.S skriver:

Nu skriver du selv at du har hund... hunde tager altså også fugle (alt efter hvor højt de er oppe).

Jeg kan tydeligt huske som barn, hvor naboens hund rendte i pendulfart fra en hæk og hjem med en ny fugleunge i munden hver gang. 

Det er da synd - MEN det er nu engang sådan naturen er.... 

Det handler da ikke om at dyr spiser andre dyr... Det handler om at andres katte ødelægger det jeg "har" eller har interesse for..

tilgengæld bremser jeg jo også min hund i at jage de fugle væk jeg gerne vil have på grunden.. Altså kattene er også velkommende hvis ejerne kommer og fjerner deres lorte, ligesom jeg fjerner min hunds, og at de lærer deres katte ikke at skræmme fuglene væk og æde mine dværgvagtler 

Jeg ved jo godt det ikke er muligt, men prøv at læse mit svar til Mariamiss6

Anmeld

13. maj 2013

Frk.S

ano14316 skriver:

Det handler da ikke om at dyr spiser andre dyr... Det handler om at andres katte ødelægger det jeg "har" eller har interesse for..

tilgengæld bremser jeg jo også min hund i at jage de fugle væk jeg gerne vil have på grunden.. Altså kattene er også velkommende hvis ejerne kommer og fjerner deres lorte, ligesom jeg fjerner min hunds, og at de lærer deres katte ikke at skræmme fuglene væk og æde mine dværgvagtler 

Jeg ved jo godt det ikke er muligt, men prøv at læse mit svar til Mariamiss6

Det jeg mente var bare, at det måske lige så godt kunne være din hund der var efter de fugle.

Anmeld

13. maj 2013

ano14316

Frk.S skriver:

Det jeg mente var bare, at det måske lige så godt kunne være din hund der var efter de fugle.

Nej det kunne det ikke, for min hund må ikke gå rundt i andres haver....

Min hund kunne jage mine fugl i min have, hvis jeg gav den lov. Men så var det jo også mit valg..

Anmeld

13. maj 2013

mariamiss6

ano14316 skriver:

Det er jo lige netop derfor jeg skriver at jeg ville ønske at det var faktisk muligt, men det er det jo ikke- af hensyn til kattene, omend det er lovpligtigt.. 

Det er udelukkende min kærlighed til dyr generelt der får mig til ikke at sige at katteejere måtte holde dem inde. For jeg er så  meget imod at katte ikke kommer ud. men for søren hvor ville jeg ønske de kunne være ude, alle andre steder end på vores grund.. hehe 

Men nu hjælper det også lidt at Lillefix har fundet ud af t der frit lejde til at jage dem væk.. Vi har ikke nær så mange som der var i starten.. 

Så, jeg mener ikke at katteejere skal holde deres katte inde på deres matrikkel, men jeg ville ønske i mit stille sind at de gjorde det.

Ville generelt bare være fedt hvis alle katte kunne trænes som hunde hahahah

Anmeld

14. maj 2013

Frk.S

ano14316 skriver:

Nej det kunne det ikke, for min hund må ikke gå rundt i andres haver....

Min hund kunne jage mine fugl i min have, hvis jeg gav den lov. Men så var det jo også mit valg..

Jeg mente nu også i din have. Så du våger over din hund hele tiden når den er i haven? 

Anmeld

14. maj 2013

ano14316

Frk.S skriver:

Jeg mente nu også i din have. Så du våger over din hund hele tiden når den er i haven? 

Ja det gør jeg da stort set.. 
Desuden er hun en ældre velopdragen hund der altså ikke jager det hun ikke må... 
Jeg har haft mus, rotter, chinchillaer, marsvin hele hendes liv, så hun har fra start lært at hvis der er noget hun får at vide hun ikke må røre, så gør hun det ikke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.