Dumme kat :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.244 visninger
16 svar
6 synes godt om
12. maj 2013

bøllen

Tror en kat har været på spil

vi havde fået besøg af en solsort som havde bygget den fineste rede i vores brændeskur ... Vi har kunne følge med i tiden hun har ruget på de små æg - igår hørte manden de pippede lystigt derude da han gik forbi mens fuglemor sad i naboens træ .

idag skulle bassen og jeg i haven og lege . Han løb spændt ud for at kikke men reden var faldet ned og de små fugleunger lå døde imellem brændet..

øv altså , tror naboes kat har været på spil .

et af naturens luner og et ligegyldigt indlæg .. Men syntes nu det er synd for fuglemor der har ruget på hende æg og de stakkelse fugleunger der nu er døde .

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Troldemommi

bøllen skriver:

vi havde fået besøg af en solsort som havde bygget den fineste rede i vores brændeskur ... Vi har kunne følge med i tiden hun har ruget på de små æg - igår hørte manden de pippede lystigt derude da han gik forbi mens fuglemor sad i naboens træ .

idag skulle bassen og jeg i haven og lege . Han løb spændt ud for at kikke men reden var faldet ned og de små fugleunger lå døde imellem brændet..

et af naturens luner og et ligegyldigt indlæg .. Men syntes nu det er synd for fuglemor der har ruget på hende æg og de stakkelse fugleunger der nu er døde .

Det er lidt trist, jeg bliver også sur på vores kat når den kommer med gaver i form af døde dyr, men det er lidt svært at lære at det må den ikke.

Monica

Anmeld

12. maj 2013

bøllen

Monica P skriver:

Det er lidt trist, jeg bliver også sur på vores kat når den kommer med gaver i form af døde dyr, men det er lidt svært at lære at det må den ikke.

Monica

Nej det kan man jo desværre ikke. Det er jo også en del af naturen. Og som jeg skrev ligegyldigt indlæg . Syntes bare det var synd for de små unger . 

Anmeld

12. maj 2013

ano14316

Jeg må sige, at jeg synes det er irriterende at sådan noget sker pga andres katte.. en ting er hvis man selv har kat, men andres katte... 

Jeg holder meget af "mine" småfugle her på grundet, der kommer rigtig mange, men derfor har jeg også hele nabolagets katte rendende, og jeg er IKKE kattemenneske, og jeg fjerne sq flere kattelorte fra grunden end fra min hund, og jeg har selv vagtler, som jeg er nød til at  sikre ekstra for ikke at risikere at de bliver taget af katte.. 

Jeg synes sq det er træls.. ville sådan ønske at man rent faktisk holdte katte på ens egen grund...  

Anmeld

13. maj 2013

bøllen

ano14316 skriver:

Jeg må sige, at jeg synes det er irriterende at sådan noget sker pga andres katte.. en ting er hvis man selv har kat, men andres katte... 

Jeg holder meget af "mine" småfugle her på grundet, der kommer rigtig mange, men derfor har jeg også hele nabolagets katte rendende, og jeg er IKKE kattemenneske, og jeg fjerne sq flere kattelorte fra grunden end fra min hund, og jeg har selv vagtler, som jeg er nød til at  sikre ekstra for ikke at risikere at de bliver taget af katte.. 

Jeg synes sq det er træls.. ville sådan ønske at man rent faktisk holdte katte på ens egen grund...  

Vi har stort set ingen fugle i vores have , mistænker naboens katte . Da vi havde bassin med guldfisk forsvandt de pga kattene.

bassen og vi andre nød at kikke og følge fuglemor i hendes rede. Og syntes det er synd ungerne nu er døde.

desværre kan man jo ikke holde katte på egen grund men det kunne godt nok være rart. Jeg er ikke katte menneske som sådan , syntes de er meget søde, bare de holder sig udefra min grund ( og bil )

Anmeld

13. maj 2013

Fenja09

bøllen skriver:

De er søde sådan nogle små pipfugle og de burde da også have lov at være i fred, men desværre er naturen ikke altid indrettet sådan. Der er desværre en del dyr derude som ynder at tage en fugleunge - hvis ikke katten, så kunne det have været ræven, eller en rovfugl.

Jeg elsker også at have fugle i vores have og fodrer også lystigt på dem - og vi har både katte og hund. Vores katte er kun på matriklen, faktisk kun en lille del af haven, så vi har aldrig oplevet at de har taget fugle eller andet udenfor. Tror muligvis også at vores hankat er for doven til at tage en fugl

/Fenja

Anmeld

13. maj 2013

mariamiss6

ano14316 skriver:

altså, jeg giver dig ret i at det er møgirriterende at de søde fugleunger dør, eller der er kattelort i sandkassen og alt det der.

Men så igen, hvordan skal manl ige bære sig ad med at holde en udekat på egen grund?

Og det er jo også meget fedt at de tager mus og muldvarpe og andre smågnavere som vi ikke gider have indendørs.

nu er det altså ikke fordi det er dig, at jeg skriver sådan med dig som citeret, det var bare fordi det var her jeg nåede til hehe....

Men altså, den eneste mulighed man har for at holde en kat på egen grund, hvis den samtidig skal være udekat, hvilket jeg synes er mest korrekt over for katten, rent etisk og i følge dens naturlige instinkter og alt det der, er hvis man bygger et bur med nedgravet hegn, og tag på, heler vejen over sin ejendom. 

Eller en mindre kattevoliere.

Men så igen, hvis alle gjorde det, eller hvis det gik hen og blev lovpligtigt at gøre sådan, så ville rigtig mange katte dø af fedme og andre "indelukke" sygdomme, plus gnaverbestanden ville have frit lejde, sådan groft sagt. 

Igen, jeg kan godt forstå man ikke er kattemenneske, og det er irriterende når de går over ens grænse. Men jeg synes alligevel også at en kat er en kat, og det skal den have lov at være. 

Jeg synes også det er trist med de fugleunger, jeg kunne sagtens have fundet på at oprette en lignende tråd, kun fordi jeg ærger mig over de små liv som er gået tabt.

Anmeld

13. maj 2013

Frk.S

ano14316 skriver:

Nu skriver du selv at du har hund... hunde tager altså også fugle (alt efter hvor højt de er oppe).

Jeg kan tydeligt huske som barn, hvor naboens hund rendte i pendulfart fra en hæk og hjem med en ny fugleunge i munden hver gang. 

Det er da synd - MEN det er nu engang sådan naturen er.... 

Anmeld

13. maj 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Øv altså, 

Mine forældre har også været så heldige at få en fugle-familie boende i deres garage.  Super hyggeligt. 

Hvor er det trist at jeres blev dræbt 

Anmeld

13. maj 2013

VIPpigen

Måske jeg skulle ud og tjekke vores garage, vi har en kat gående (ikke vores) og den render altid i garagen herhjemme. Dog har naboen dueslag lige op af vores garage, og derfor har vi også bakset lidt med mus, så der er det nu meget rart med en kat som går vagt derude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.