ano14316 skriver:
Jeg må sige, at jeg synes det er irriterende at sådan noget sker pga andres katte.. en ting er hvis man selv har kat, men andres katte...
Jeg holder meget af "mine" småfugle her på grundet, der kommer rigtig mange, men derfor har jeg også hele nabolagets katte rendende, og jeg er IKKE kattemenneske, og jeg fjerne sq flere kattelorte fra grunden end fra min hund, og jeg har selv vagtler, som jeg er nød til at sikre ekstra for ikke at risikere at de bliver taget af katte..
Jeg synes sq det er træls.. ville sådan ønske at man rent faktisk holdte katte på ens egen grund...
altså, jeg giver dig ret i at det er møgirriterende at de søde fugleunger dør, eller der er kattelort i sandkassen og alt det der.
Men så igen, hvordan skal manl ige bære sig ad med at holde en udekat på egen grund?
Og det er jo også meget fedt at de tager mus og muldvarpe og andre smågnavere som vi ikke gider have indendørs.
nu er det altså ikke fordi det er dig, at jeg skriver sådan med dig som citeret, det var bare fordi det var her jeg nåede til hehe....
Men altså, den eneste mulighed man har for at holde en kat på egen grund, hvis den samtidig skal være udekat, hvilket jeg synes er mest korrekt over for katten, rent etisk og i følge dens naturlige instinkter og alt det der, er hvis man bygger et bur med nedgravet hegn, og tag på, heler vejen over sin ejendom.
Eller en mindre kattevoliere.
Men så igen, hvis alle gjorde det, eller hvis det gik hen og blev lovpligtigt at gøre sådan, så ville rigtig mange katte dø af fedme og andre "indelukke" sygdomme, plus gnaverbestanden ville have frit lejde, sådan groft sagt.
Igen, jeg kan godt forstå man ikke er kattemenneske, og det er irriterende når de går over ens grænse. Men jeg synes alligevel også at en kat er en kat, og det skal den have lov at være.
Jeg synes også det er trist med de fugleunger, jeg kunne sagtens have fundet på at oprette en lignende tråd, kun fordi jeg ærger mig over de små liv som er gået tabt.