puhaaa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2013

Bshizzle

Seriøst.. Rent ud sagt! 

Så havde jeg sku pakket min taske og skredet hjem til nogle for et par dage eller..... 

Og bedt kæresten om at nosse sig sammen og komme ind i kampen ved at droppe alkohol! 

Baby/mig eller druk? Bum bum....  - den burde ikke være svær at vælge mellem.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Clisolka

barelillemig skriver:

vil egentlig ik noget med indlægget, har bare brug for luft. Håber det er ok

Er ved at gå amok af min kæreste der drikker hver weekend, og ofte 1 til 2 dage i løbet af arbejdsdagene i ugen. Jeg er 23 uger henne. har siden torsdag været syg, har feber og får ik snakket så ondt i halsen. anyways, sagde til ham sidste weekend at det ville være rigtig godt med en weekend hvor han ik var fuld. Hintede i går at jeg var rigtig meget i humør til en god film, tæppe og hygge. men nej det ender så med at han tager over til puben, men siger at han bliver ik længe. jeg får så en besked som siger at hann er på vej til byen, halv time væk. hans forældre bor der så han sover også der. I dag er det stor fodboldsdag, så det bliver druk igen i dag. jeg kan ik lide at være alene hjemme da jeg er syg, tænker bare hvis han gør det når vores barn er kommet til verden? hmph!
vi har problemer med at jeg ik stoler på ham, er meget bange for at han stikker af med en anden.
er bare rigtig bange for at stå alene tilbage med barnet.

Det lyder akkurat som min kæreste da jeg var gravid med min datter for 3 år siden....

Jeg blev nødt til at give ham et valg, for min datter skal ikke vokse op med en alkoholisk far. Jeg var ikke ret langt henne da jeg gav ham valget (under de 12 uger), så jeg bad ham tænke godt og grundigt over, om han overhoved havde lyst til at være far eller ville leve med sine øl og sine whiskeyflasker (ja, det var et direkte misbrug i denne historie) 

Han tog det rigtige valg - og nu venter vi en lillebror 

Anmeld

12. maj 2013

barelillemig

hmm ja, det tænker jeg også. Men så bliver det bare til at jeg holder ham fast. Hann er rigtig sosial og kan godt lide at komme ud, hann er flyttet til min by, købt os et hus osv. jeg ved godt han vil mig og barnet. hann elsker og forkæler mig rigtig meget, det meste af tiden bliver jeg behandlet som en prinsesse! har bare brug for en weekend indimellem, hvor det bare er os to. jeg går i skole, skal til at læse til mine examier nu, så har virkelig ik brug for ham med tømmermænd. Dagen derpå bliver jo også ødelagt for mig fordi han bare har lyst til at spise usund mad og se tv osv.

Anmeld

12. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
barelillemig skriver:

jo han gør. Jeg siger bare han har ik et alkohol problem. Jeg synes det er helt okej at hann drikker indimellem, og jeg kan godt forstå han har lyst til nogle øl til en fodboldskamp. Mit problem er bare at det er for meget pt. Hann er i den fase at han bare skal drikke rigtig meget til han bliver far fordi han synes at livet er overstået når den lille kommer. tænker bare, hvad så med mig? hvad med mit liv? jeg bliver da nødt til at side hjemme hver lørdag. Kan han ik være her engang imellem og holde mig ved selskab?

Men der er forskel på at drikke to øl til kampen og så gå hen og blive beruset. Man behøver ikke drikke 20øl hver dag for at have et problem. Men du kender ham bedst og ved om det er et problem eller ej. 

Hmmm...jeg ved ikke hvad løsningen er. har du taget en stille og rolig snak med ham hvor du fortæller ham hvordan du har det med at han drikker så tit? Eller har du kun givet hints til hvad du syntes dagen skal bruges til? 

Anmeld

12. maj 2013

barelillemig

nej han ved godt at jeg synes det er for meget. Jeg er slet ik typen til at sige at du skal det og du skal ik det, det har jeg virkelig ik lyst til, men så må han heller leve med konsekvenserne at jeg bliver sur eller whatever. og det ved han godt. jeg ved også at han har svært med at lade "bylivet" gå, han gider det overhoved ik mere, det siger han hvergang han har været, så fortryder han at han gik. Men come on, det har stået på i et halvt år. tænker også på alle pengene han bruger på det. Men jeg har ik rigtig så meget at sige når det kommer til alt det, han ejer huset og står for alle regninger etc.

Anmeld

12. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
barelillemig skriver:

nej han ved godt at jeg synes det er for meget. Jeg er slet ik typen til at sige at du skal det og du skal ik det, det har jeg virkelig ik lyst til, men så må han heller leve med konsekvenserne at jeg bliver sur eller whatever. og det ved han godt. jeg ved også at han har svært med at lade "bylivet" gå, han gider det overhoved ik mere, det siger han hvergang han har været, så fortryder han at han gik. Men come on, det har stået på i et halvt år. tænker også på alle pengene han bruger på det. Men jeg har ik rigtig så meget at sige når det kommer til alt det, han ejer huset og står for alle regninger etc.

Jeg synes heller ikke at du skal til at forbyde. Men en snak om hvad i forventer af hinanden. Samt at hvis tingene ikke ændrer sig så vil du ikke være i forholdet mere. Det skal stå klart for ham at du tager afstand fra det. Ikke dermed sagt at han aldrig skal i byen. 

men jeg synes 4 gange beruset om ugen er tegn på et misbrug eller i hvert fald en fare for at udvikle det. 

Anmeld

12. maj 2013

barelillemig

ja tak, det tror jeg jeg vil gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.