Hvordan ville I sige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
16 svar
7 synes godt om
11. maj 2013

CH2012

Hejsa allesammen

Når I skal/da I fortalte, at I skulle have et barn, hvordan gør/gjorde I så? 

Og her tænker jeg på henholdsvis jeres forældre (bedsteforældrene), søskende, anden familie, tætte venner...

Og I må også meget gerne fortælle hvordan I fortalte det til jeres kæreste/mand

Det er ikke fordi jeg står med en positiv test endnu, men kom bare til at tænke på det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

marie_jon

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen

Og her tænker jeg på henholdsvis jeres forældre (bedsteforældrene), søskende, anden familie, tætte venner...

Det er ikke fordi jeg står med en positiv test endnu, men kom bare til at tænke på det...

Vi købte en kop med teksten "verdens bedste farmor" og pakkede den i D. Farmor græd af glæde da hun åbnede den, da hun ved hvor længe vi har forsøgt, inden vi til sidst fik hjælp

Anmeld

12. maj 2013

CH2012

maria_josse skriver:

Vi købte en kop med teksten "verdens bedste farmor" og pakkede den i D. Farmor græd af glæde da hun åbnede den, da hun ved hvor længe vi har forsøgt, inden vi til sidst fik hjælp

Det var også en sød ide
Dejligt med den reaktion

Anmeld

12. maj 2013

CH2012

Andre der har nogle ideer?

Anmeld

12. maj 2013

Papillon

Jeg har en body liggende, som det er meningen, han skal have, når testen viser to streger. Det er en, vi så sammen, som han syntes godt om Om det ender sådan, ved jeg ikke. Kan jo være, jeg bliver overrumplet af resultatet og glemmer alt andet

Min side af familien får det fortalt som i "I skal være bedsteforældre/oldeforældre, vi venter os".

Hans side af familien skal have det at vide på lidt sjovere måder som med kruset eller lignende.

Det er en temperamentssag, der gør forskellen her. Vi kommer fra meget forskellige familier. En graviditet ville komme som et "chok" for min familie, men som en overraskelse for hans familie pga. vores alder

Anmeld

12. maj 2013

Lund18

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen

Manden vidste det vist godt inderst inde, han har dagene før jeg testede postiv gået og taget mig på maven og sagt at han glædede sig til vi blev gravide

Så den dag jeg stod med en postiv test, printede jeg en sparkedragt ud med hans yndlings fodboldhold, og skrev: Glæd dig for til sommer må du købe denne (jeg har altid sagt jeg ikke gad noget med fodbold halløj til mine kommende børn men ja hvad gør man ikke for sin elskede mand) også lagde jeg testen ved siden af. 

Han blev så lykkelig da han kom hjem fra job, også blev den kedelige mandag pludselig maget sjovere Vi sagde det i uge 7 til vores forældre, da begge vores mødre har mistet første gang de var gravide så vi ville kunne have støtten hvis det skulle ske for os. (men er 30+1 idag så ingen grund til bekymring

Til vores bedsteforældre (kommende oldreforældre) Blev det en god julegave, og resten af familien fik det afivde til julefrokosten Det kom først på facebook og lign. efter nakkefoldscanningen

Anmeld

12. maj 2013

isabellasmor

Jeg har overvejet den med en body, pakke den ind og så give den til min kæreste. Ved ikke om det er sådan det kommer til at blive, da han jo godt ved når jeg har mine test dage osv  Vi ser ikke hans familie, men min familie får det nok først afvide efter de 12 uger dèr. Og der tænker jeg måske at pakke et scannings billede ind evt fra nf, eller noget i den stil  Der er ingen der ved vi er igang med pb 

Anmeld

12. maj 2013

et-ønske

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen

Jeg lavede en ramme med bånd af små lyserøde og lyseblå fødder og havde skrevet denne tekst:

Du kan ikke med det samme
Få fyldet til denne ramme
Men til februar næste år
Du et dugfrisk billed får
Inden vinteren er omme
Storken forbi vil komme

Anmeld

12. maj 2013

CH2012

Kitkat92 skriver:

Jeg har en body liggende, som det er meningen, han skal have, når testen viser to streger. Det er en, vi så sammen, som han syntes godt om Om det ender sådan, ved jeg ikke. Kan jo være, jeg bliver overrumplet af resultatet og glemmer alt andet

Min side af familien får det fortalt som i "I skal være bedsteforældre/oldeforældre, vi venter os".

Hans side af familien skal have det at vide på lidt sjovere måder som med kruset eller lignende.

Det er en temperamentssag, der gør forskellen her. Vi kommer fra meget forskellige familier. En graviditet ville komme som et "chok" for min familie, men som en overraskelse for hans familie pga. vores alder

Okay, - det med tøjet har jeg også overvejet, synes det er en meget sød måde. Men som du selv skriver, det kan jo være at man bliver så overvældet, at det er der slet ikk "tid" til... Desuden kommer jeg nok til at teste mens han er hjemme, men nu må vi se hvad tiden bringer... Glæder mig bare så meget, at det er svært at vente... 

Øv, at din familie reagere sådan. Og du tror ikk det ændrer sig, hvis de først får af vide, at du venter dig?

Anmeld

12. maj 2013

CH2012

Lund18 skriver:

Manden vidste det vist godt inderst inde, han har dagene før jeg testede postiv gået og taget mig på maven og sagt at han glædede sig til vi blev gravide

Så den dag jeg stod med en postiv test, printede jeg en sparkedragt ud med hans yndlings fodboldhold, og skrev: Glæd dig for til sommer må du købe denne (jeg har altid sagt jeg ikke gad noget med fodbold halløj til mine kommende børn men ja hvad gør man ikke for sin elskede mand) også lagde jeg testen ved siden af. 

Han blev så lykkelig da han kom hjem fra job, også blev den kedelige mandag pludselig maget sjovere Vi sagde det i uge 7 til vores forældre, da begge vores mødre har mistet første gang de var gravide så vi ville kunne have støtten hvis det skulle ske for os. (men er 30+1 idag så ingen grund til bekymring

Til vores bedsteforældre (kommende oldreforældre) Blev det en god julegave, og resten af familien fik det afivde til julefrokosten Det kom først på facebook og lign. efter nakkefoldscanningen

Fedt, at han vidste det... Var du gået langt over førend du testede positiv eller?

Det er også en sød måde at sige det på - jeg har også overvejet at købe et stykke tøj, som jeg ville give... Men hvis han er hjemme, mens jeg tester, så vil jeg nok bare sige det med det samme

Men synes det er hyggeligt at gå og tænke på hvordan man siger det til de kommende bedsteforældre, ens søskende osv. ...

Vi har også aftalt, at "facebook" først får det afvide efter 12. uge, når vi engang når dertil...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.