Gæster, mad mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Klokkeblomst88

Anonym skriver:

Hej :-) 

1. spørgsmål:

Min kæreste og jeg sad forleden og talte gæsterne til Antons barnedåb, og vi rendte op på 80 pers.. Vi kommer begge fra nogle store familier, og synes ikke vi kan tilllade os ikke at inviterer de mennesker, som inviterer os på fødselsdag, konfirmation og barnedåb. Vil nødig have at folk tænker "Er de ikke lidt grådige og hvorfor inviterer så mange til en barnedåb". 

Hvad synes I vi skal gøre?? hvor mange inviterede i? 

Nå, men det andet spørsgmål:

Vi har sat et max. beløb på 11.000 kr (mad, leje af lokale og drikkevarer)

Kan vi "tillade" os at serverer pølsebord (pr. pers 69 kr), og derudover kommer der mimi frikadeller og deseret?

Vil I synes det er at "nasse" på folk ved at gøre det lidt billigt, men der kommer ikke til at mangle noget..

Tak, fordi du læste og håber på at høre dine erfaringer og råd :-)  

Jeg synes det lyder fint 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Klokkeblomst88

Anonym skriver:

1. spørgsmål:

Min kæreste og jeg sad forleden og talte gæsterne til Antons barnedåb, og vi rendte op på 80 pers.. Vi kommer begge fra nogle store familier, og synes ikke vi kan tilllade os ikke at inviterer de mennesker, som inviterer os på fødselsdag, konfirmation og barnedåb. Vil nødig have at folk tænker "Er de ikke lidt grådige og hvorfor inviterer så mange til en barnedåb". 

Kan vi "tillade" os at serverer pølsebord (pr. pers 69 kr), og derudover kommer der mimi frikadeller og deseret?

Vil I synes det er at "nasse" på folk ved at gøre det lidt billigt, men der kommer ikke til at mangle noget..

Jeg synes det lyder fint 

Anmeld

13. maj 2013

Klokkeblomst88

Anonym skriver:

1. spørgsmål:

Jeg synes det lyder fint 

Anmeld

13. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

1. spørgsmål:

Jeg synes personligt at 80 mennesker til en dåb er helt vildt! I mine øjne er det nærmere en gæsteliste til et bryllup, men det vælger folk jo helt selv.

Vi inviterede kun det nærmeste familie og de tætteste venner. Vi var 25 mennesker i alt og fik brunch på en af byens bedste restauranter med udsigt over vandet. Regningen lød på 3500 kr alt inkl.

Jeg synes i skal bestille/lave det mad i ønsker og ikke tænker over om gæsterne synes det er "nærigt". Det er jeres barns fest, jer der bestemmer og synes det lyder helt fint med pølsebord. I kunne jo også skære ned i gæster og så bruge flere penge på mad.

God fest!

/Fenja

Anmeld

15. maj 2013

Vega

vi har selv været i samme situation. vi talte til næsten 90...hvilket lige er i overkanten for en barnedåb. Og i virkeligheden ville vi hellere have en lille hyggelig dag med de nærmeste... men så kom dilemmaet med fadder og gudmor.

Første gang endte det med at vi kun inviterede forældre, bedsteforældre, søskende og de tanter og onkler vi har forbindelse med. jeg bar min søn og vores søskende var faddere... Min svigerforældres stue blev ryddet, vi bestilte varm mad fra en madmor. Kaffe kage osv. stod vi selv for. 

andengang med vores datter (dåb 12 maj 13). 1. dilemma..fadder og gudmor ville vi gerne have til at være venner. Men hvordan sorterer man i sine venner på sådan en dag. Jeg ved ikke om vi fandt den perfekte løsning, men vi har en god mavefornemmelse også i forhold til den lille hyggelige dag vi ønsker os. Inviterede var søskende, forældre og bedsteforældre + De venner som skulle enten bære eller være fadder. udover havde vi 2 hold venner, som ofte hjælper os med at passe vores ældste søn. Denne gang inviterede vi på brunch. Økonomisk var det ikke dyere at holde det ude! antal var ca. samme som første dåb. Og hold op hvor var det skønt kun at skulle afl. bordkort og ikke skulle rydde af bagefter  Vi havde en rigtig hyggelig dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.