Gæster, mad mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
14 svar
1 synes godt om
11. maj 2013

Anonym trådstarter

Hej :-) 

1. spørgsmål:

Min kæreste og jeg sad forleden og talte gæsterne til Antons barnedåb, og vi rendte op på 80 pers.. Vi kommer begge fra nogle store familier, og synes ikke vi kan tilllade os ikke at inviterer de mennesker, som inviterer os på fødselsdag, konfirmation og barnedåb. Vil nødig have at folk tænker "Er de ikke lidt grådige og hvorfor inviterer så mange til en barnedåb". 

Hvad synes I vi skal gøre?? hvor mange inviterede i? 

Nå, men det andet spørsgmål:

Vi har sat et max. beløb på 11.000 kr (mad, leje af lokale og drikkevarer)

Kan vi "tillade" os at serverer pølsebord (pr. pers 69 kr), og derudover kommer der mimi frikadeller og deseret?

Vil I synes det er at "nasse" på folk ved at gøre det lidt billigt, men der kommer ikke til at mangle noget..

Tak, fordi du læste og håber på at høre dine erfaringer og råd :-)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

B&J

i kan ikke låne et billig lokale??? og spare lidt der.

og self kan i lave pølse bord, i kan jo også selv lave maden???? hvor der er tag selv bord

og sodavand osv kan i jo få i Tyskland

Anmeld

11. maj 2013

henh01

Jeg synes I skal inviterer dem I gider dele dagen med

vi bliver knap 70 (24 af dem er børn) vi serverer smørrebrød, pålægsmand og pålægsdame. En dåbskage, kaffe og slik. Sodavand, øl, likør og lidt somersby.

Anmeld

11. maj 2013

Anonym trådstarter

Vi giver 2000 kr af leje af lokale i 2 dage - det kan nærmest ikke gøres billigere :-) 

Vi kører til Tyskland og tanker op af sodavand, øl og vin. 

Det var mere om det er "tamt" med pølsebord :-) Kommer fra en familie, der bestiller buffet udefra, men synes bare det er så dyrt.. 

Vi har også bestemt os for at have en eller to piger ude i køkkenet :-) 

Anmeld

11. maj 2013

lycly

Jeg har aldrig forstået det der med når folk er nervøse for hvad gæsterne mener om maden - hvad er det I tror de forventer? Altså til vores søns barnedåb bliver vi "kun" ca 30, og vi laver en buffet af 4-5 forskellige retter (pastasalater, fiskefrikadeller og noget kød) og det gør vi fordi det er nemt og billigt, og jeg ved at folk ikke forventer en hel masse

Anmeld

11. maj 2013

birthee

Jeg synes pølsebord lyder helt fint, og når du så supplerer med lidt ekstra, kan det ikke gøres bedre... og 2000 for leje af lokale i 2 dage synes jeg lyder billigt  god fest!

Anmeld

11. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ummmm syntes det lyder rigtig godt, men nu elsker jeg også alle slags pølser!

Invitere dem i har lyst til at dele dagen med og server det i selv syntes er bedste og nemmest!! Vh stine

Anmeld

11. maj 2013

Mamalou

Hvad er pølsebord?   

Uanset hvad, så synes jeg I skal planlægge lige den dag I ønsker med hvem I ønsker! Det er jeres dag

Vh. Louise

Anmeld

12. maj 2013

AnthonsMor

Mamalou skriver:

Hvad er pølsebord?   

Uanset hvad, så synes jeg I skal planlægge lige den dag I ønsker med hvem I ønsker! Det er jeres dag

Vh. Louise

Pålægsbord er også et andet ord for det

Det er bare en masse forskellige slags pølser til at putte på brød og ofte også noget andet pålæg f.eks. fiskefilet, deller, leverpostej og sådan noget

Og til TS.. Vi skal også have pølsebord til Anthons dåb, og vi glæder os! Jeg synes ikke du skal tænke over hvad folk forventer af mad, de skal bare være glade for at få lov tila t være en del af jeres barns dåbsdag!

Anmeld

12. maj 2013

M (:

Anonym skriver:

Hej :-) 

1. spørgsmål:

Min kæreste og jeg sad forleden og talte gæsterne til Antons barnedåb, og vi rendte op på 80 pers.. Vi kommer begge fra nogle store familier, og synes ikke vi kan tilllade os ikke at inviterer de mennesker, som inviterer os på fødselsdag, konfirmation og barnedåb. Vil nødig have at folk tænker "Er de ikke lidt grådige og hvorfor inviterer så mange til en barnedåb". 

Hvad synes I vi skal gøre?? hvor mange inviterede i? 

Nå, men det andet spørsgmål:

Vi har sat et max. beløb på 11.000 kr (mad, leje af lokale og drikkevarer)

Kan vi "tillade" os at serverer pølsebord (pr. pers 69 kr), og derudover kommer der mimi frikadeller og deseret?

Vil I synes det er at "nasse" på folk ved at gøre det lidt billigt, men der kommer ikke til at mangle noget..

Tak, fordi du læste og håber på at høre dine erfaringer og råd :-)  

Vi har inviteret 42 (bliver 32 + os selv) og vi har kun inviteret de familiemedlemmer, som kommer til at have noget med barnet at gøre (og nogle få ekstra "fordi man bør"). Vi har inviteret uden fætre og kusiners kærester medmindre de bor sammen eller lignende. Vi har ikke inviteret dem, som ikke har inviteret os til diverse barnedåbe, bryllupper osv. 

Vi serverer pølsebord, ost og kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.