Anonym skriver:
Hej alle,
Jeg har brug for hjælp! Jeg står i den dejlige situation at jeg er gravid og har termin i november/start december... Men jeg er lige nu studerende og afslutter uddannelse i januar (noget suppleringskursus der starter i august) og derefter var det meningen at jeg skulle arbejde indtil jeg kunne starte på uni.
Mit spørgsmål er nu.. hvad gør jeg rent økonomisk?? Jeg kan jo ikke arbejde, og vil jo skulle have brug for barsel når termin kommer.. Tvivler på jeg kan få SU-barsel, og er derfor lidt bekymret for hvad man gør hvis det er hos kommunen? Jeg vil jo stå som "ledig" og er ikke medlem af en a-kasse, da jeg jo er studerende...
Håber i forstod mit spørgsmål og i kan hjælpe, kan slet ikke forstå det der står på borger.dk 
Hejsa
kan ikke lige finde ud af om det er en uddannelse du er igang med eller et kursus?
Men kan fortælle om mit forløb..
Jeg læste ernæring og sunhed, havde termin i december, skulle forsvare min ba i januar.
Jeg fik alm. su + barsel klip fra november til januar, og derefter fik jeg A-kasse altså fra februar.
Du kan jo altid melde dig ind i en A-kasse op til 3 uger efter endt uddannelse, en mdrs karantæne og så er du berettigt.
Jeg røg ikke i karantæne da jeg havde været medlem i et år inden ( et gratis tilbud jeg havde fået af min fagforening)
Anmeld