Anonym skriver:
Hej alle,
Jeg har brug for hjælp! Jeg står i den dejlige situation at jeg er gravid og har termin i november/start december... Men jeg er lige nu studerende og afslutter uddannelse i januar (noget suppleringskursus der starter i august) og derefter var det meningen at jeg skulle arbejde indtil jeg kunne starte på uni.
Mit spørgsmål er nu.. hvad gør jeg rent økonomisk?? Jeg kan jo ikke arbejde, og vil jo skulle have brug for barsel når termin kommer.. Tvivler på jeg kan få SU-barsel, og er derfor lidt bekymret for hvad man gør hvis det er hos kommunen? Jeg vil jo stå som "ledig" og er ikke medlem af en a-kasse, da jeg jo er studerende...
Håber i forstod mit spørgsmål og i kan hjælpe, kan slet ikke forstå det der står på borger.dk 
Tillykke med graviditeten
Du skriver at du er færdig til januar, men har termin i november/december. Når du at blive færdig med uddannelsen eller bliver den afbrudt? (Nogle får jo lov at gå fra før og stadig afslutte/bestå den). Om ikke andet, er der altid en SU vejleder på dit uddannelsessted som kan hjælpe dig, i hvertfald med SU-delen. Dog er mit bedste bud ud fra det jeg kender til er:
1) Hvis du ikke når at blive færdig, har du ret til SU på barsel+12 ekstra klip (barselsklip), som kan bruges i forskellige sammenhænge (mix-klip m.v.). Du vil efter endt barsel, enten skulle fortsætte hvor du slap, eller starte forfra.. Dog lyder det ikke til at den er så lang, og der er jeg i tvivl om, om der er andre regler for dét. Prøv og læs på SU's hjemmeside evt.?
2) Hvis du når at blive færdig, og går ledig derefter, men skal på barsel: Hvis du melder dig ind i en a-kasse nu, og ikke har været medlem et år, er det kun den første måned du ikke er berettiget til dagpenge.
3) Hvis du ikke kan få SU-barsel eller barselsdagpenge, er det kontanthjælp: Tror ikke du bliver ramt af de helt stramme regler fordi du er under 25, som en anden skriver. Kan desværre ikke være så behjælpelig hér. Men godt du undersøger det i god tid!
Pøj pøj med det hele