motorisk langsom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2013

Elgaard73

Hej... Jeg syntes at hun lyder til at være fint med.

Min søn har aldrig rigtig rullet, hverken den ene vej eller den anden. Det var ligesom om at det kunne han bare ikke se fidussen i. De gange at det er sket, tror jeg at det var rent tilfældigt (overbalance). Skulle han vende sig efter nogle ting, så møvede han eller "kommando" kravlede. 

Hans fødder har han nu heller aldrig grebet meget fat i.

Og på trods af det, kravlede han altså allerede da han var omkring de 8 måneder og gik uden støtte til hans 1 års fødselsdag.

Han er helt som han skal være motorisk...Der har bare været nogle ting, som han ikke har gidet at spilde sin tid på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2013

Aura@

Lauras mor skriver:

Det lyder meget som min datter. Jeg var os meget bekymret for, om hun var bagud, MEN hun er nu 11 mdr, og er HELT med
Hun trillede fra ryg til mave 7,5 mdr, omvendt som 8 mdr hun kravlede første gang som 10 mdr

Jeg forstår din bekymring (har jo selv været der), men hvis din SP ikke er bekymret, så nyd i stedet din datter, mens hun ligger "stille"
Det skal alt sammen nok komme. Se på de ting hun kan! Hun studerer tingene længe, hun øver andre ting, end lige det motoriske lige nu

Okay ja måske skal jeg lade være at bekymre mig. Jeg kan godt se det er vildt forskelligt hvornår de små kan de forskellige ting. Hun er jo også en meget opmærksom pige som måske har sit fokus på alt muligt andet. Syntes også hun bliver bedre og bedre til at sidde mere stabilt så troe ikke der er længe til hun måske sidder selv. Nu må vi sehun er blevet lidt bedre til at række ud efter ting og på det punkt er jeg nok mest bekymret men det kommer måske stille og roligt. 

Anmeld

10. maj 2013

Aura@

Elgaard73 skriver:

Hej... Jeg syntes at hun lyder til at være fint med.

Min søn har aldrig rigtig rullet, hverken den ene vej eller den anden. Det var ligesom om at det kunne han bare ikke se fidussen i. De gange at det er sket, tror jeg at det var rent tilfældigt (overbalance). Skulle han vende sig efter nogle ting, så møvede han eller "kommando" kravlede. 

Hans fødder har han nu heller aldrig grebet meget fat i.

Og på trods af det, kravlede han altså allerede da han var omkring de 8 måneder og gik uden støtte til hans 1 års fødselsdag.

Han er helt som han skal være motorisk...Der har bare været nogle ting, som han ikke har gidet at spilde sin tid på.

Ja hold da op, det viser da bare at de små banditter kan springe nogen ting over. Har ofte hørt at nogen går før de kravler osv. Så det kommer nok og hun ligger jo heller ikke bomstille

Anmeld

10. maj 2013

Aura@

MissTas skriver:

jeg tror på ingen måde du skal bekymre dig jeg ved udemærket det er svært som mor, fordi man gerne vil have de er med ligesom de skal men husk på at børn slet ikke er ens.

jeg har en datter som selv har været en smule langsom mortorisk, men så har hun været tidligt ude med andre ting.

min datter trillede først fra ryg til mave da hun var 8 måneder, kravlede da hun var 10 måneder og nu er hun 14 måneder og går ikke helt selv endnu, men er først lige begyndt at gå en 3-4 skridt selv.. så mon ikke det kommer snart

jeg er hvert fald ikke bekymret for min datter, hun trives, er altid glad, spiser og sover godt og ja hvad mere kan man forlange.

bare husk på at din datter udvikler sig i det tempo som hun er i stand til, det hele skal nok komme før eller siden, bare rolig

Tak, det lyder rigtig godt så skal jeg ikke være nervøs.. Men måske man bliver lidt utålmodig når man er sammen konstant der er mange der har skrevet at det er meget forskelligt hvor de når de forskellige milepæle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.