Bedsteforældre der ikke "deltager"..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg ved godt man ikke kan forlange en masse fra bedsteforældrene.. og min datter på 2,5 år er også nem nok og ikke fordi jeg har brug for at få hende afsat.. men synes bare det rigtig trist de ikke viser mere interesse.. 

og når vi så ses engang hver 2. måned siger de at de er kede af de ikke er de bedsteforældre de gerne ville være og at NU er det nye tider og NU vil de også snart passe hende og have noget mere med hende.. men det samme som altid.. spurgte om vi måtte komme torsdag eller lørdag.. også fordi det er morscdag og jeg ville jo give hende en lille ting.. men hun svarede på alt andet i beskeden.. så idag skrev hun det havde været hårdt på jobbet så hun bare skulle slappe af til lørdag.. så var jo lidt en hentydning til at vi ikke skal komme..

er sku trist over det ikke bliver til mere.. har nogle af jer andre det også sådan med bedsteforældrene???

Har i taget en snak en med jeres forældre og fortalt hvad det betyder for jer?

Min datters farmor og farfar bor desværre 2 timers kørsel fra os og de har ikke bil og min svigermor har ikke kørekort, men synes faktisk hun er god til at tage en uge ud af kalenderen for at komme op og besøge os engang imellem - også selvom hendes søn ikke er hjemme. Det er noget lidt andet med Albertes farfar, men de har mange dyr så det er ikke nemt for dem hvis de begge skal være væk hjemmefra. Vi ses en gang hver 2. måned ca. og det er alt for lidt.

Det er vigtigt at lægge kortene på bordet, så hvis du ikke har gjort det synes jeg du skal gøre det.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2013

(august)

Kender det også alt for godt med min svigerfar og hans kone. Det har været sådan altid at vi bliver prioriteret sidst. Jeg har taget det op nogle gange og igår blev den taget op igen. Vi havde en aftale idag og de ringede igår aftes fordi de pludselig var blevet inviteret til min svoger og nevø også synes han da bare han kunne aflyse hos os. 

Vi har to piger på 2,5 og 1 år som glædede sig til de skulle komme, så jeg ringede til ham og sagde jeg ikke synes det var i orden...det kunne han slet ikke forstå. Jeg fortalte så hvordan vi har det og hvordan vi oplever familien, og det kunne han slet ikke forstå og det var jo nok bare mig som havde en opfattelse...resultatet er så blevet at han ringede afbud til min svoger, han ville ikke have hængende på sig at vi blev valgt fra, så i trods kommer han så sammen med sin kone idag, hvor vi skal snakke om hvad der lige skete.

Hvad der skete jo han ringede igen igen og aflyst en aftale for at være sammen med min svoger!

P.S. dejligt lige at få lov til at skrive mine frustration.

Anmeld

15. maj 2013

Mum33

Jep ... og de bor endda kun 2 km væk

Anmeld

15. maj 2013

ano14316

Anonym skriver:

Jeg ved godt man ikke kan forlange en masse fra bedsteforældrene.. og min datter på 2,5 år er også nem nok og ikke fordi jeg har brug for at få hende afsat.. men synes bare det rigtig trist de ikke viser mere interesse.. 

og når vi så ses engang hver 2. måned siger de at de er kede af de ikke er de bedsteforældre de gerne ville være og at NU er det nye tider og NU vil de også snart passe hende og have noget mere med hende.. men det samme som altid.. spurgte om vi måtte komme torsdag eller lørdag.. også fordi det er morscdag og jeg ville jo give hende en lille ting.. men hun svarede på alt andet i beskeden.. så idag skrev hun det havde været hårdt på jobbet så hun bare skulle slappe af til lørdag.. så var jo lidt en hentydning til at vi ikke skal komme..

er sku trist over det ikke bliver til mere.. har nogle af jer andre det også sådan med bedsteforældrene???

Jeg kunne lige så godt have skrevet det der.. Sådan er min mor også,, 

Min mor kan godd finde på at sige

"nej, der kan i ikke komme, der havde jeg planer om at lave ingenting"

Og det er altså bare så sårende... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.