Maja_4000 skriver:
Vi overvejer at tage sutten fra Caroline (2,5 år) snart .. Hun er ikke SÅ afhængig af den som hun har været, f.eks. kan hun godt falde i søvn uden den .. Spørgsmålet er bare HVORDAN vi skal gøre det .. Tænkte lidt at gøre det i morgen, da vi jo har lang weekend.. Så håbede jeg at det ville være ok til mandag ..
Derfor lige 'lidt' spørgsmål 
Hvor lang tid tog det jeres børn af affinde sig med det?
Hvor gamle var de?
Hvordan gjorde I?
Gjorde I det samtidig i vs/dp eller før/efter?
Her var det suttetræ. Det var 3 måneder før hun fyldte 3 år. Vi gjorde det samtidig med VS. Men der brugte hun den kun en gang i mellem til at sove. Her hjemme fik hun den ved aftentid men de sidste par måneder før vi tog den synes vi, at hun var blevet mere og mere opsat på at få den sut meget af hendes fokus var på hvornår hun kunne få sutten så vi besluttede os til, at det var det rigtige tidspunkt at komme af med den, da specielt tandlægerne jo også siger, at sutten skal være væk senest når de fylder 3 år.
Som sagt så gjort. Suttetræ og da hun kom hjem lå der gaver fra "suttefeen". Det gjorde stor lykke indtil om aftenen hvor hun så gerne ville aflevere gaverne tilbage i bytte for sutterne. Vi havde taget en video på Iphonen hvor hun afleverede sutterne. Den spillede vi for hende lige inden hun skulle sove, så hun kunne gense, at vi altså ingen sutter havde mere. Hun sov hele natten og de kommende dage spurgte hun 1 eller to gange men ingen gråd. Vi havde i flere måneder haft ondt i maven og været så nervøse over hvordan det skulle gå. Hvis jeg havde vidst hvor smertefrit det gik tror jeg, at jeg have taget sutten lidt før.
Held og lykke med det hele.
Camilla
Anmeld