At tage sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

foto på lærred

Maja_4000 skriver:

Vi overvejer at tage sutten fra Caroline (2,5 år) snart .. Hun er ikke SÅ afhængig af den som hun har været, f.eks. kan hun godt falde i søvn uden den .. Spørgsmålet er bare HVORDAN vi skal gøre det .. Tænkte lidt at gøre det i morgen, da vi jo har lang weekend.. Så håbede jeg at det ville være ok til mandag ..

Derfor lige 'lidt' spørgsmål
Hvor lang tid tog det jeres børn af affinde sig med det?
Hvor gamle var de?
Hvordan gjorde I?
Gjorde I det samtidig i vs/dp eller før/efter?

Her var det suttetræ. Det var 3 måneder før hun fyldte 3 år. Vi gjorde det samtidig med VS. Men der brugte hun den kun en gang i mellem til at sove. Her hjemme fik hun den ved aftentid men de sidste par måneder før vi tog den synes vi, at hun var blevet mere og mere opsat på at få den sut meget af hendes fokus var på hvornår hun kunne få sutten så vi besluttede os til, at det var det rigtige tidspunkt at komme af med den, da specielt tandlægerne jo også siger, at sutten skal være væk senest når de fylder 3 år.

Som sagt så gjort. Suttetræ og da hun kom hjem lå der gaver fra "suttefeen". Det gjorde stor lykke indtil om aftenen hvor hun så gerne ville aflevere gaverne tilbage i bytte for sutterne. Vi havde taget en video på Iphonen hvor hun afleverede sutterne. Den spillede vi for hende lige inden hun skulle sove, så hun kunne gense, at vi altså ingen sutter havde mere. Hun sov hele natten og de kommende dage spurgte hun 1 eller to gange men ingen gråd. Vi havde i flere måneder haft ondt i maven og været så nervøse over hvordan det skulle gå. Hvis jeg havde vidst hvor smertefrit det gik tror jeg, at jeg have taget sutten lidt før.

Held og lykke med det hele.

Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

helle85

Maja_4000 skriver:

Vi overvejer at tage sutten fra Caroline (2,5 år) snart .. Hun er ikke SÅ afhængig af den som hun har været, f.eks. kan hun godt falde i søvn uden den .. Spørgsmålet er bare HVORDAN vi skal gøre det .. Tænkte lidt at gøre det i morgen, da vi jo har lang weekend.. Så håbede jeg at det ville være ok til mandag ..

Derfor lige 'lidt' spørgsmål
Hvor lang tid tog det jeres børn af affinde sig med det?
Hvor gamle var de?
Hvordan gjorde I?
Gjorde I det samtidig i vs/dp eller før/efter?

jeg har stemt blankt

vi var tvunget til at tage sutten fra min dreng da han var 3 ca fordi han skulle starte til tale pædagog. og han valgte at smide den i skralde spanden.

min datter valgte at give sutten til en baby.

babyen var ked af det også synes freja at hun havde brug for en sut

Anmeld

7. maj 2013

Maja_4000

Tak for svar allesammen min kæreste synes at suttetræer er noget underligt noget .. Så det bliver nok ikke lige dén løsning nu må vi se :b

Anmeld

7. maj 2013

MortilElias2010

Maja_4000 skriver:

Tak for svar allesammen min kæreste synes at suttetræer er noget underligt noget .. Så det bliver nok ikke lige dén løsning nu må vi se :b

Syntes de er flotte og hyggelige - og manden er vild med suttetræerne. Han har så udvalgt et træ på Endelave (vi skal jo være sikre på at vi ikke bare lige kan hente sutterne igen ) men vi kommer ikke afsted så tror det bliver lige på i sommerferien. Har talt med Elias om det, han er ikke enig i det jeg fortæller ham og godt nok er han empatisk men ikke lige ifb. med sutten og give den til en anden baby der ingen har - for så kan de bare dele  Amen altså de drønnerter   Håber I finder jeres helt egen løsning 

Anmeld

7. maj 2013

Tip!

Min søn var 3,8 år inden den prop ikke var interessant mere.. Han var Meget glad for den. 

da vi kom hjem fra ferie sidste år kom han en af de efterfølgende dage og gav mig dem alle, nu var han færdig med at bruge sut. 

Om aftenen sov han med min pude, 2 aften også.. 

Sutterne hænger i Aalborg zoo nu, safari Simon passer på dem.. 

ingen gave (udover turen i Zoo) så det gik nemt og var på eget initiativ.. (Det samme med bleen, den var smidt hele døgnet i løbet af 48 timer) 

Anmeld

7. maj 2013

MortilElias2010

Twinkle little star skriver:

Min søn var 3,8 år inden den prop ikke var interessant mere.. Han var Meget glad for den. 

da vi kom hjem fra ferie sidste år kom han en af de efterfølgende dage og gav mig dem alle, nu var han færdig med at bruge sut. 

Om aftenen sov han med min pude, 2 aften også.. 

Sutterne hænger i Aalborg zoo nu, safari Simon passer på dem.. 

ingen gave (udover turen i Zoo) så det gik nemt og var på eget initiativ.. (Det samme med bleen, den var smidt hele døgnet i løbet af 48 timer) 

Der er HÅB  hehe 

Anmeld

7. maj 2013

Tip!

MortilElias2010 skriver:

Der er HÅB  hehe 

ja det er der.. 

min erfaring siger mig at de selv skal sige fra (med måde) med det som dækker deres behov.. jeg lærte jo selv min søn at bruge sutten, så det skal ikke forbindes med noget negativt at skal af med den igen.. 

Bleen var midt i februar, han var kort forinden startet i børnehave. Herhjemme gik han uden ble en eftermiddag og kunne mærke at han skulle tisse.. Bleen er aldrig kommet tilbage siden og få uheld.. 

Anmeld

8. maj 2013

Maja_4000

Nu kaster hun op, så det bliver ikke i denne weekend :/ men tak for jeres svar tror snart vi gør alvor af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.