6 og 7årig stjal bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

kirsti

mor:) skriver:

må altså indrømme at jeg bliver lidt irriteret over dit indlæg. det skete om natten, hvor de ansatte højst sandsynligt har troet de lå og sov. 

Det kunne også være sket for forældre. Man sover jo ikke i samme rum. 

I det hele taget kan jeg ikke forstå at man ser en skandale historie og blæser det helt op til at der ikke er styr på noget på stedet. Sådan er det hver gang ekstra bladet og lign. kommer med deres sensationshistorer hvor et eller andet fag bliver berørt. 

Problematikken her er at den vågne nattevagt blev sparet væk for 3mdr siden! Man har tilsyneladende ment at der har været behov for en vågen nattevagt siden man har haft det, og det er der jo så noget der tyder på har været korrekt!

en anden ting er at jeg faktisk synes at der er stor forskel på hvad der kan ske når ens børn er i egen varetægt og når ens børn er på en institution! En del forældre vælger ikke at opgive ansvaret for børnene og når kommunen vælger at fjerne dem må det mindste sgu være man kan forvente at børnene er i sikkerhed!

Ungerne kan nemt "holdes øje" med om natten ved at have en alarm der reagere på døre og vinduer der åbnes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2013

TNBC

kirsti skriver:

Problematikken her er at den vågne nattevagt blev sparet væk for 3mdr siden! Man har tilsyneladende ment at der har været behov for en vågen nattevagt siden man har haft det, og det er der jo så noget der tyder på har været korrekt!

en anden ting er at jeg faktisk synes at der er stor forskel på hvad der kan ske når ens børn er i egen varetægt og når ens børn er på en institution! En del forældre vælger ikke at opgive ansvaret for børnene og når kommunen vælger at fjerne dem må det mindste sgu være man kan forvente at børnene er i sikkerhed!

Ungerne kan nemt "holdes øje" med om natten ved at have en alarm der reagere på døre og vinduer der åbnes

Ja selvfølgelig skal man vide at ens børn bliver beskyttet men ligefrem at sætte alarm på døre og vinduer.. Skal vi så også gøre det i børnehaver for der er der jo også børn der er stukket af fra?
Du siger der et forskel om de bor hjemme eller ej.. Måske lidt, men forestil dig at der bor 30børn på en institution. Og selvom at nattevagten havde været der, kunne de jo stadigvæk været smuttet, vagten kan jo ikke holde øje med dem alle på en gang. Man kan ikke holde øje med børn 24/7. Det var en skrækkelig oplevelse.. Helt sikkert.
Og hvorfor skal personalet gøres til dårlige mennesker, men når jeg læser on en dreng på tre år der er stået på en bus uden at forældrebe har opdaget det og næsten først da der bliver ringet til forældrebe bliver han meldt savnet, så var det bare et uheld og det kan ske for alle? Børn på tre skal ikke kunne gå ud af hoveddøren selv.

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

kirsti skriver:

Du siger det så godt at jeg ikke behøver t tilføje yderligere

Anmeld

8. maj 2013

mortilflere

jeg har prøvet det , skulle lige lukke hest ind , lod bilen gå i tomgang ved siden af folden , Alberte sad i den , i sin autostol og det er en automat gear , da jeg lukkede boks døren kom Kiaen kørene , råbte til min store datter løøøøøøøøøøøøb kiaen køre og der kom Alberte da på 5 år kørene , Julie på 15 løb den op og flyttede sin søster og stoppede bilen (hurra for hun kunne køre traktor ) , og at gear stangen var gået ned i det 2 gear der er muligheden .

Men heldigt at Alberte bare fuldte vejen ind i mellem folde og stald og ride hus 

Anmeld

8. maj 2013

Bebsen

mortilflere skriver:

jeg har prøvet det , skulle lige lukke hest ind , lod bilen gå i tomgang ved siden af folden , Alberte sad i den , i sin autostol og det er en automat gear , da jeg lukkede boks døren kom Kiaen kørene , råbte til min store datter løøøøøøøøøøøøb kiaen køre og der kom Alberte da på 5 år kørene , Julie på 15 løb den op og flyttede sin søster og stoppede bilen (hurra for hun kunne køre traktor ) , og at gear stangen var gået ned i det 2 gear der er muligheden .

Men heldigt at Alberte bare fuldte vejen ind i mellem folde og stald og ride hus 

Haha det er sku en god historie

Anmeld

8. maj 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

8. maj 2013

kirsti

mortilflere skriver:

Uheld sker og det gør de for os alle uanset hvor forsigtige vi er. Der hvor filmen knækker for mig (som jeg skriver højere oppe) er at vi taler om forældre der af en eller anden grund er tvunget til at give ansvaret for deres børn fra sig og overlade dem i kommunalt varetægt og så kan de ikke være sikker på at deres børn er i sikkerhed.

Jeg synes også der er stor forskel på at 'komme til at køre bilen fordi man ikke ved bedre' og at stå op kl 3 om natten hoppe ud af ét vindue, bryde ind af et andet, stjæle bilnøglerne og derefter bilen for at kører rundt midt om natten

Anmeld

8. maj 2013

Nemesis

kirsti skriver:

Uheld sker og det gør de for os alle uanset hvor forsigtige vi er. Der hvor filmen knækker for mig (som jeg skriver højere oppe) er at vi taler om forældre der af en eller anden grund er tvunget til at give ansvaret for deres børn fra sig og overlade dem i kommunalt varetægt og så kan de ikke være sikker på at deres børn er i sikkerhed.

Jeg synes også der er stor forskel på at 'komme til at køre bilen fordi man ikke ved bedre' og at stå op kl 3 om natten hoppe ud af ét vindue, bryde ind af et andet, stjæle bilnøglerne og derefter bilen for at kører rundt midt om natten

Jeg er SÅ enig!

Anmeld

10. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jamen synes du virkelig alternativet er alarmer over det hele? Det er enorm vigtigt for børnene at disse institutioner netop ikke føles som en institution 

Anmeld

10. maj 2013

kriknu

For nyligt var der også en 14 årig fra en institution der stjal en .. han er dog ældre ... men alligevel, der er simpelthen noget galt med opsynet på de institutioner når sådan noget sker

http://www.jv.dk/artikel/1483321:Vejen--14-aarig-ulykkesbilist--Stjal-bil-i-Herning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.