Nogen der har erfaringer med brystbetændelse? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

MortilAlmaogNohr

Uhhh her var lige et indlæg som jeg bare må kommentere på.

Jeg var selv i samme båd, og for mig gik det helt galt.... endte med 7 bylder i det ene bryst og en indlæggelse på Hvidovre sygehus i en uge.... det er langt de færreste det sker for, men det kan ske, så hold godt øje med det. Og man får ikke nødvendigvis røde striber på brystet hvis der er gået infektion i, det fik jeg ikke og jeg endte med både Streptokokker og Stafylikokker i brystet/mælken.

Det er ikke for at skræmme dig, men jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig hvor slemt det kan gå, for så havde jeg banket i bordet hos lægen noget før.

Jeg fik gentagende gange alm. brystbetændelse, og endte på penicillin, men fik det alligevel værre og værre og rendte til egen læge og vagtlægen som bare slog det hen med alm brystbetændelse, prøv at amme i forskellige stillinger, varme bade osv. Lige lidt hjalp det. Jeg havde også sår på brysterne/revner faktisk.

Til sidst sad jeg igen hos vagtlægen med 40 i feber og var så dårlig at jeg ikke kunne hænge sammen. Jeg blev sendt på sygehuset, blev scannet, og her fandt de bylder i brystet. Jeg fik lagt dræn og først en uge senere blev jeg udskrevet.

Jeg havde rødt område på brystet, hvor der også var en virkelig hård knude. Det kom og gik et par uger i rap, og tilsidst var jeg sååå syg at jeg var nær en blodforgiftning.

Så igen, det er ikke for at skræmme, men jeg ville ønske at nogen havde råbt vagt i gevær til mig. Så hvis du ikke kan amme det væk inden for et par dage ville jeg komme afsted til lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Tina. skriver:

Jeg var selv i samme båd, og for mig gik det helt galt.... endte med 7 bylder i det ene bryst og en indlæggelse på Hvidovre sygehus i en uge.... det er langt de færreste det sker for, men det kan ske, så hold godt øje med det. Og man får ikke nødvendigvis røde striber på brystet hvis der er gået infektion i, det fik jeg ikke og jeg endte med både Streptokokker og Stafylikokker i brystet/mælken.

Det er ikke for at skræmme dig, men jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig hvor slemt det kan gå, for så havde jeg banket i bordet hos lægen noget før.

Jeg fik gentagende gange alm. brystbetændelse, og endte på penicillin, men fik det alligevel værre og værre og rendte til egen læge og vagtlægen som bare slog det hen med alm brystbetændelse, prøv at amme i forskellige stillinger, varme bade osv. Lige lidt hjalp det. Jeg havde også sår på brysterne/revner faktisk.

Til sidst sad jeg igen hos vagtlægen med 40 i feber og var så dårlig at jeg ikke kunne hænge sammen. Jeg blev sendt på sygehuset, blev scannet, og her fandt de bylder i brystet. Jeg fik lagt dræn og først en uge senere blev jeg udskrevet.

Jeg havde rødt område på brystet, hvor der også var en virkelig hård knude. Det kom og gik et par uger i rap, og tilsidst var jeg sååå syg at jeg var nær en blodforgiftning.

Så igen, det er ikke for at skræmme, men jeg ville ønske at nogen havde råbt vagt i gevær til mig. Så hvis du ikke kan amme det væk inden for et par dage ville jeg komme afsted til lægen.

puha en omgang.. stakkels dig.. KÆMPE kram herfra...

havde heldigvis en SP der fortalte hvor slemt det kunne blive hvis man ikke tog det i opløbet med at malke ud osv...

Anmeld

7. maj 2013

LilleChelle

Er det en infektions brystbetændelse, skal du have antibiotika. 

Men er det blot en ophobning af mælk (starten på infektions brystbetændelse), kan du masserer, malke ud og ellers under den varme bruser. 

Jeg var så 'heldig' at have 2x brystbetændelser og 1 ophobning som jeg nåede at få taget i opløbet. 

Så jeg har været på to antibiotikakure, og det tog det  

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Tina. skriver:

Tak for dit indlæg! Puha en tur du har været igennem! Tror jeg giver det til i morgen tidlig og hvis der ingen forbedring er, så ringer jeg til lægen og insisterer på at blive behandlet. Indlæggelse er da det sidste jeg kan overskue med en nyfødt og en 2-årig!

Anmeld

7. maj 2013

lycly

LilleChelle skriver:

Er det en infektions brystbetændelse, skal du have antibiotika. 

Men er det blot en ophobning af mælk (starten på infektions brystbetændelse), kan du masserer, malke ud og ellers under den varme bruser. 

Jeg var så 'heldig' at have 2x brystbetændelser og 1 ophobning som jeg nåede at få taget i opløbet. 

Så jeg har været på to antibiotikakure, og det tog det  

Men hvordan ved jeg om det er en infektion? Er det bare hvis det ikke hjælper at amme og malke ud og så gå til lægen?

Anmeld

7. maj 2013

LilleChelle

LuLy skriver:

Men hvordan ved jeg om det er en infektion? Er det bare hvis det ikke hjælper at amme og malke ud og så gå til lægen?

Hvis det ikke hjælper inde for 1 døgn, så skal du tage til læge. 

Og så vil de give dig noget antibiotika. For er det bare en ophobning af mælk, så skal det gå over i løbet af et døgn hvor du masserer og malker ud. 

Anmeld

8. maj 2013

MortilAlmaogNohr

Problemet er jo at hvis der er hul på dine brystvorter, er der også indgangsport for bakterier......

Ophobning af mælk kan give samme symptomer, men det forsvinder når du får afløb for mælken.

Jeg lagde varmepude på mit bryst inden jeg malkede ud, det hjalp til tider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.