Nogen der har erfaringer med brystbetændelse? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.081 visninger
16 svar
2 synes godt om
7. maj 2013

lycly

Jeg har siden igår aftes haft symptomer på brystbetændelse i det ene bryst. Har så Googlet mig til at man i de fleste tilfælde bare kan amme det væk. Men jeg har så på brystvorten på det bryst, så der er en risiko for at det er en infektion.

Nogen der har prøvet det? Og kunne I malke det væk? I så fald hvor lang tid tog det?
Ellers, hvornår bør man ringe til lægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det bedste du ka gøre er at amme det væk, massere det godt også ellers søre for at holde brystet rent. Ved mig tog det ca 3 dage. 

Jeg har været rigtig glad for matas's brysrvortecrem. Vh Stine

Anmeld

7. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Først et KÆMPE kram kan udmærket huske stadigvæk hvor ondt det gjorde og jeg havde kun optakten til det...

men ja masser brystet og så ellers bare malk ud...

hvis det var såret der skabte infektion ville du se røde linier udfra det...

ville kontakte lægen hvis det ikke hjælper efter 2 dage at malke ud så ofte som du overhovedet kan...

ved mig var problemet at sønnen ikke ville ammes fra det ene bryst og der derfor hobede sig en del mælk op... så meget at jeg bare behøvede næsten at røre ved det og så kom mælken væltende...

der kan godt være en form for prop der først skal masseres ud førend at resten kommer...

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Wampires skriver:

Først et KÆMPE kram kan udmærket huske stadigvæk hvor ondt det gjorde og jeg havde kun optakten til det...

men ja masser brystet og så ellers bare malk ud...

hvis det var såret der skabte infektion ville du se røde linier udfra det...

ville kontakte lægen hvis det ikke hjælper efter 2 dage at malke ud så ofte som du overhovedet kan...

ved mig var problemet at sønnen ikke ville ammes fra det ene bryst og der derfor hobede sig en del mælk op... så meget at jeg bare behøvede næsten at røre ved det og så kom mælken væltende...

der kan godt være en form for prop der først skal masseres ud førend at resten kommer...

Tak for kram og råd!

Mht udmalkning skal jeg så malke ud efter han har spist? Og skal jeg malke ud fra begge bryster? Og hvis nu jeg malker ud mens han sover fx er der så mælk til ham når han skal have mad?

Anmeld

7. maj 2013

lycly

StineW79 skriver:

Ja det bedste du ka gøre er at amme det væk, massere det godt også ellers søre for at holde brystet rent. Ved mig tog det ca 3 dage. 

Jeg har været rigtig glad for matas's brysrvortecrem. Vh Stine

Den der creme, heler den sårene eller hvordan?

Anmeld

7. maj 2013

Wampires

LuLy skriver:

Tak for kram og råd!

Mht udmalkning skal jeg så malke ud efter han har spist? Og skal jeg malke ud fra begge bryster? Og hvis nu jeg malker ud mens han sover fx er der så mælk til ham når han skal have mad?

bare rolig hvis du malker brystet ud det er i så løber der helt automatiskt til igen hvis du ligger ham til der bagefter

kroppen er indrettet efter udbud og efterspørgsel

Så hvis du udmalker og han spiser derfra så vil der blive lavet det ekstra til ham og ellers danner den anden samtidigt også så der vil være der til ham

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Wampires skriver:

bare rolig hvis du malker brystet ud det er i så løber der helt automatiskt til igen hvis du ligger ham til der bagefter

kroppen er indrettet efter udbud og efterspørgsel

Så hvis du udmalker og han spiser derfra så vil der blive lavet det ekstra til ham og ellers danner den anden samtidigt også så der vil være der til ham

Ja okay, tak for hjælpen! Må vist på apoteket efter en brystpumpe

Anmeld

7. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
LuLy skriver:

Den der creme, heler den sårene eller hvordan?

Ja og den er ik fyldt med alt muligt skidt, så baby ka sagtens spise fra brystet uden du ska vaske brystet først. Det virker fantastisk!! Vh stine

Anmeld

7. maj 2013

Wampires

LuLy skriver:

Ja okay, tak for hjælpen! Må vist på apoteket efter en brystpumpe

du kan også tage den ene hånd og langsomt trykke ned ad brystet

giver mere naturlig fornemmelse og kan nogen gange hjælpe med at få mere af det ud.. også da det er en selv kan man bedre mærke efter og trykke der hvor det er ømmest...

forestil dig at malke en ko faktisk.. det er samme princip med hånden omkring brystet og så skubbe/trykke ud mod brystvorten

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Wampires skriver:

du kan også tage den ene hånd og langsomt trykke ned ad brystet

giver mere naturlig fornemmelse og kan nogen gange hjælpe med at få mere af det ud.. også da det er en selv kan man bedre mærke efter og trykke der hvor det er ømmest...

forestil dig at malke en ko faktisk.. det er samme princip med hånden omkring brystet og så skubbe/trykke ud mod brystvorten

Ja jeg prøvede lige og det virkede rigtig fint - så sparer jeg de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.