Kronisk træt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.085 visninger
19 svar
7 synes godt om
5. maj 2013

LilleChelle

Er det meget normalt at et 6,5 måneders barn, nærmest er kronisk træt? 

Han kan stå op fra natten og med det samme hive sig i ørerne, gnide øjne og vise han er træt. 

Han er skide sur hele tiden og gider intet selv længere - :/ 

Jeg savner min glade dreng, som før kunne holde i 3,5-4 timer, før han behøvede søvn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2013

Valle81

Ja, jeg vil sige at det er meget normalt:-)

Alle mine tre er indtil de blev et års tid blevet puttet efter at have været vågen i en times tid fra de er vågnet fra natten. Så sov de en time eller to. Og ved 6 mdr sov mine tre gange om dagen til middag og igen sen eftermiddag. Det har de gjort til de var 9 mdr og derefter ned til 2:-)

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

Valle81 skriver:

Ja, jeg vil sige at det er meget normalt:-)

Alle mine tre er indtil de blev et års tid blevet puttet efter at have været vågen i en times tid fra de er vågnet fra natten. Så sov de en time eller to. Og ved 6 mdr sov mine tre gange om dagen til middag og igen sen eftermiddag. Det har de gjort til de var 9 mdr og derefter ned til 2:-)

Hold da op .. 
det er jeg slet ikke vant til  

Anmeld

5. maj 2013

Muffinmus

Ja, mange børn er trætte igen efter f.eks 1-2 timers leg. Min datter vågner f.eks kl 5.30 og skal så sove igen 7-9.30 og så igen f.eks fra 12-14.30. Og kl 18 er hun ved at være helt grydeklar til natten. Det er vist de færreste børn der er vågne 4 timer i træk som 6 mdr gamle....nogle gange havde min datter da dage hun kun sov små lure og ellers var vågne, men det er ikke den rigtige rytme for en på 6 mdr.

Anmeld

5. maj 2013

Blirnokaldrigfru

LilleChelle skriver:

Er det meget normalt at et 6,5 måneders barn, nærmest er kronisk træt? 

Han kan stå op fra natten og med det samme hive sig i ørerne, gnide øjne og vise han er træt. 

Han er skide sur hele tiden og gider intet selv længere - :/ 

Jeg savner min glade dreng, som før kunne holde i 3,5-4 timer, før han behøvede søvn. 

Måske er det bare en periode, der sker jo meget i udviklingen som kan gøre dem trætte og lidt forvirrede. Har du læst om tigerspring? Vores pige er også meget anderledes i perioder - ofte i forbindelse med et spring!

Anmeld

5. maj 2013

Maja88

Min datter var maks vågen 1.5-2timer i den alder

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

Mariaelmbaek@hotmail.com skriver:

Ja, mange børn er trætte igen efter f.eks 1-2 timers leg. Min datter vågner f.eks kl 5.30 og skal så sove igen 7-9.30 og så igen f.eks fra 12-14.30. Og kl 18 er hun ved at være helt grydeklar til natten. Det er vist de færreste børn der er vågne 4 timer i træk som 6 mdr gamle....nogle gange havde min datter da dage hun kun sov små lure og ellers var vågne, men det er ikke den rigtige rytme for en på 6 mdr.

Han sover kun 1 times tid ad gangen  

For en måned siden tog han 3 timer til middag og 1 time til sen eftermiddag. 

Nu tager han 1 time formiddag, middag og eftermiddag. Og er så frisk en halv times tid for at være sur og træt igen :/ 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes ? 

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

Frk P. skriver:

Måske er det bare en periode, der sker jo meget i udviklingen som kan gøre dem trætte og lidt forvirrede. Har du læst om tigerspring? Vores pige er også meget anderledes i perioder - ofte i forbindelse med et spring!

Det er bare flere uger siden han opførte sig som om han var i sit 26 ugers tigerspring. 

Anmeld

5. maj 2013

LilleChelle

Maja88 skriver:

Min datter var maks vågen 1.5-2timer i den alder

Det er meget uvant for mig - fordi jeg hele tiden har haft en meget vågen dreng. 

Anmeld

5. maj 2013

Maja88

LilleChelle skriver:

Det er meget uvant for mig - fordi jeg hele tiden har haft en meget vågen dreng. 

Men børn ændrer sig jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.