Tvillinge-/Dobbeltnål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

LilleChelle

Skouboe skriver:

Trykfødder er ikke ens.

Hvad betyder størrelserne på nålene? 

Nu sidder jeg og kigger, og der står under stretch nål str. 75 og 90. 

Hvad betyder det? Og hvad skal jeg bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Lene Unik

LilleChelle skriver:

Åh - jeg kan ikke huske hvilken nål der er til hvad. Jeg syer næsten kun i strækstof, så lige nu har jeg kun en type nål til dette. Men ellers er der forskellige slags nåle alt efter hvilken type stof det er i. Håber en anden kan hjælpe dig mere.

Anmeld

7. maj 2013

VIPpigen

LilleChelle skriver:

Numrene på nålene er hvor kraftig nålen er. Eller hvor kraftigt de kan sy i. Som regel bruger du en jeans nål til cowboystof. De nåle findes vidst kun i str 90 og 100. Det er den eneste størrelse jeg ejer...

Så kan du få nåle ned til 60 mener jeg, så jo tyndere materiale du syr i, jo mindre skal din nål være i størrelse. De tykkes nåle til stretch bruger jeg til feks ribroleau, sammen med en syning som kan give sig...

så nålenes størrelse er udfra det materiale du syr i. Jo kraftigere stof, jo kraftigere nål...

Anmeld

7. maj 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

Numrene på nålene er hvor kraftig nålen er. Eller hvor kraftigt de kan sy i. Som regel bruger du en jeans nål til cowboystof. De nåle findes vidst kun i str 90 og 100. Det er den eneste størrelse jeg ejer...

Så kan du få nåle ned til 60 mener jeg, så jo tyndere materiale du syr i, jo mindre skal din nål være i størrelse. De tykkes nåle til stretch bruger jeg til feks ribroleau, sammen med en syning som kan give sig...

så nålenes størrelse er udfra det materiale du syr i. Jo kraftigere stof, jo kraftigere nål...

Så hvis jeg køber en str. 90 nål til stretch, så kan jeg både sy i stretch jersey, rib og sådanne ting? 

Skal jeg så have en anden nål til Isoli, bomuld og noget i den stil? eller er det fint med den allround der var med? 

Anmeld

7. maj 2013

VIPpigen

LilleChelle skriver:

Så hvis jeg køber en str. 90 nål til stretch, så kan jeg både sy i stretch jersey, rib og sådanne ting? 

Skal jeg så have en anden nål til Isoli, bomuld og noget i den stil? eller er det fint med den allround der var med? 

90 nålen ville jeg bruge til ribben... Ville nok ikke sy jersey sammen med den, der ville jeg højst bruge en 80, måske 75... 

Bomuld ville jeg bare bruge en all round

Anmeld

7. maj 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

90 nålen ville jeg bruge til ribben... Ville nok ikke sy jersey sammen med den, der ville jeg højst bruge en 80, måske 75... 

Bomuld ville jeg bare bruge en all round

Hvad størrelse har en allround? 

Anmeld

8. maj 2013

VIPpigen

LilleChelle skriver:

Hvad størrelse har en allround? 

En standard 75 nål... Dine 75-80 nåle til jersey er til strækstof... Jeg har et mindre lager af nåle fordi jeg bruger så mange forskellige... Tror ikke jeg lyver når jeg siger jeg har 10 pakker nåle mindst

Anmeld

8. maj 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

En standard 75 nål... Dine 75-80 nåle til jersey er til strækstof... Jeg har et mindre lager af nåle fordi jeg bruger så mange forskellige... Tror ikke jeg lyver når jeg siger jeg har 10 pakker nåle mindst

Hold da op :p 

Så når du laver et par bukser eksempelvis, skifter du så nåle flere gange? 

Anmeld

8. maj 2013

VIPpigen

LilleChelle skriver:

Så når du laver et par bukser eksempelvis, skifter du så nåle flere gange? 

Jeg skifter oftest nærmere maskine, men det er fordi jeg har både symaskine, overlocker og coverlock... Men ja, da jeg kun havde en maskine, der skiftede jeg ofte nål, så den passede med det materiale jeg syer i

Anmeld

8. maj 2013

LilleChelle

VIPpigen skriver:

Jeg skifter oftest nærmere maskine, men det er fordi jeg har både symaskine, overlocker og coverlock... Men ja, da jeg kun havde en maskine, der skiftede jeg ofte nål, så den passede med det materiale jeg syer i

For indtil videre har jeg bare syet med den nål der fulgte med. Og den har fint syet igennem bomuld og rib  

Men det er måske mere held end forstand? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.