Baby der er urolig og vifter med armene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.995 visninger
11 svar
1 synes godt om
3. maj 2013

M&N

Min lille datter er 9 uger og 4 dage.

Hun har siden i tirsdags grædt og skreget når hun ligges til at sove/putte. Hun spiser fint, har afføring hver dag (hun er flaskebarn). Når hun bliver lagt ligger hun lidt, sutter på sin sut og så går helvedes løs! 

Hun vifter med armene helt vildt, grynter for derefter at skrige helt vildt og det vil ingen ende tage uanset hvad vi gør! Hverken strækvikle, svøben, at gå rundt med hende, give mere mad, skifte ble, whatever - duer bare ikke! Hvad gør vi? Tænker lidt at det er hendes 2. tigerspring (hun havde et spring for 3 uger siden hvor hun også skreg), men der viftede hun ikke med armene og virkede urolig. Hun virker ikke til at have mavekneb.. Det har taget en krig for at få hende til at sove middagslur(e), hun sover sammenlagt 1-2 timer, med en masse uro..

Hun er ENDELIG faldet i søvn efter at have spist 200 ml, en stofble over øjnene og kæresten der måtte svinge liften.

Det gør så ondt i mit hjerte at se min lille skat være SÅ ked 

Det har varet siden i tirsdags og hun er glad, smiler, pludrer indtil vi ligger hende fra os eller har snakket for længe (vi læser hendes signaler når det er for meget). Puhh altså 

Gode råd tages imod med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

Hullabullabulla

MorTilMalucca skriver:

Hun har siden i tirsdags grædt og skreget når hun ligges til at sove/putte. Hun spiser fint, har afføring hver dag (hun er flaskebarn). Når hun bliver lagt ligger hun lidt, sutter på sin sut og så går helvedes løs! 

Hun vifter med armene helt vildt, grynter for derefter at skrige helt vildt og det vil ingen ende tage uanset hvad vi gør! Hverken strækvikle, svøben, at gå rundt med hende, give mere mad, skifte ble, whatever - duer bare ikke! Hvad gør vi? Tænker lidt at det er hendes 2. tigerspring (hun havde et spring for 3 uger siden hvor hun også skreg), men der viftede hun ikke med armene og virkede urolig. Hun virker ikke til at have mavekneb.. Det har taget en krig for at få hende til at sove middagslur(e), hun sover sammenlagt 1-2 timer, med en masse uro..

Hun er ENDELIG faldet i søvn efter at have spist 200 ml, en stofble over øjnene og kæresten der måtte svinge liften.

Det har varet siden i tirsdags og hun er glad, smiler, pludrer indtil vi ligger hende fra os eller har snakket for længe (vi læser hendes signaler når det er for meget). Puhh altså 

Har ingen gode råd men du får lige et 

Det er hårdt når de skriger men(forhåbentligt) er det et tigerspring og så kan du trøste dig med at det er en periode..

Anmeld

3. maj 2013

M&N

Britt88 skriver:

Har ingen gode råd men du får lige et 

Det er hårdt når de skriger men(forhåbentligt) er det et tigerspring og så kan du trøste dig med at det er en periode..

1000 tak. 

Ja, heldigvis! Men puh, det skær i hjertet at se min lille mus være så ked og ulykkelig 

Håber snart det "spring" er ovre så jeg kan få min 100% glade lille prut tilbage som kan sove roligt igen!

Anmeld

4. maj 2013

Studerendemor

MorTilMalucca skriver:

Jeg synes du skal snakke med din sundhedsplejerske. Det kan jo være mange ting. Min datter skulle bare bøvse, og det viste sundhedsplejersken os et trick til. Derefter var der intet. Men det kan også være mme, at hun er overtræt eller noget helt andet. 

Anmeld

4. maj 2013

Sahara82

Følger lige med her! Vores dreng er kun ked når det er aften og han bliver træt, men det gør så ondt når han græder. Det er virkeligt hjerteskærende. Heldigvis har jeg tit held af at tage ham med op i soveværelset, give ham lidt mad og så putte ham. Det er ligesom at luftforandringen hjælper lidt.

Men prøv at snakke med din sundhedsplejerske. Måske hun kan komme med et god råd.

Anmeld

4. maj 2013

Mum33

MorTilMalucca skriver:

Nøjagtig samme situation her med vores søn på 10 uger  Det tager 1-2 tigerådet putte ham og han er helt ulykkelig. Vi kan gå, svinge, whatever, men intet hjælper  Håber det "bare er en periode" 

Anmeld

4. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Kan det være barnet er overtræt? Jeg læste en gang at så længe babyer er så små, skal man når de vågner nå at spise, bøvse og skifte ble indenfor en time, for så at putte dem igen? Og ellers som en skriver , er det vigtigt at bøvse rigtig godt af, så luften i maven ikke driller?

Anmeld

5. maj 2013

M&N

skrivemaskine skriver:

Jeg synes du skal snakke med din sundhedsplejerske. Det kan jo være mange ting. Min datter skulle bare bøvse, og det viste sundhedsplejersken os et trick til. Derefter var der intet. Men det kan også være mme, at hun er overtræt eller noget helt andet. 

Vores sundhedsplejerske kommer først d. 14 igen, men vil prøve at skrive til hende imorgen hvis det fortsætter. Hun sover rigtig godt om natten og igår sov hun i 4 1/2 time, dog blev hun overtræt (selvom vi kun gav mad, ble og derefter put) om aftenen og der skreg hun alligevel  Hun fik lidt sukkervand og så faldt hun i søvn efter vi tog barnevognen op. Det fik hende til at falde til ro..

Det har faktisk gået fint idag, hun har ikke rigtig skreget og nu er hun i hendes slyngevugge og sover.. Dejligt. Håber denne periode er ved at være slut, det er slet ikke til at holde ud at hun er så ked.

Vi bøvser hende forresten af, på en masse måder. Over skulderen, vugge frem og tilbage, side til side og hvis hun ikke bøvser, så lade hende sidde lidt op eller ligge hende på maven med hovedet højt. Så hun bøvser altid mindst 3 gange under et måltid.. Mistænker ikke luft i maven ellers.

Anmeld

5. maj 2013

M&N

Frk P. skriver:

Kan det være barnet er overtræt? Jeg læste en gang at så længe babyer er så små, skal man når de vågner nå at spise, bøvse og skifte ble indenfor en time, for så at putte dem igen? Og ellers som en skriver , er det vigtigt at bøvse rigtig godt af, så luften i maven ikke driller?

Ja sagtens og synes selv vi er gode til at læse hendes signaler. Vi putter hende når hun viser tegn på træthed, da hun er en pige der gerne vil stimuleres med en masse snak og leg, så når hun flakker med øjnene, gaber eller lignende så bliver hun puttet. 

Anmeld

5. maj 2013

M&N

l.b. skriver:

Nøjagtig samme situation her med vores søn på 10 uger  Det tager 1-2 tigerådet putte ham og han er helt ulykkelig. Vi kan gå, svinge, whatever, men intet hjælper  Håber det "bare er en periode" 

Årh, også dig? Det er SÅ hårdt. Håber det er et tigerspring bare.. Det er ikke til at holde ud at sin lille guldklump, der er så ked  Håber det bare er en fase.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.