Mit første "haveprojekt" !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2013

Muffin_girl

Masig skriver:

Jeg er ikke særlig meget havemenneske, men sidste sommer og i år har vi knoklet en del i vores allerede. Det er et helt nyt hus og haven (på ca 800 kvm) skulle jo anlægges helt fra bunden og det kræver altså en del arbejde... Så glæder mig til den er helt færdig og der bare skal luges lidt ukrudt i ny og næ 

Det kan jeg godt forstå at du glæder dig til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2013

Chris86

VILLE gerne, men er ik såååå go til at komme i sving med ALT det vi/jeg gerne vil
Lige nu er kæresten ved at fjerne mos i græsplænen!
Er selv igang med at plante i krukker så småt.
En af de nærmeste dage kommer der muld i mine nye store højbede, som så skal såes/plantes til med grønt
OG så har vi lige plantet er æbletræ...

Elsker det! Men som kæmpe gravid er det en smugle træls arbejde

Anmeld

4. maj 2013

Savannah

Er desværre ikke den heldige ejer af en have, men bør et godt sted ift. Sol i vinduerne og på vores lille altan.. så vi har urter og chili i vinduerne og grønt og blomster på altanen. Sidste år havde vi salat, spinat og jordbær derude.. i år vil vi også gerne have radiser eller lignense.. det skal helst være noget man kan plante flere gange :-)
Glæææder mig til at få egen have!!

Anmeld

4. maj 2013

Muffin_girl

Chris86 skriver:

VILLE gerne, men er ik såååå go til at komme i sving med ALT det vi/jeg gerne vil
Lige nu er kæresten ved at fjerne mos i græsplænen!
Er selv igang med at plante i krukker så småt.
En af de nærmeste dage kommer der muld i mine nye store højbede, som så skal såes/plantes til med grønt
OG så har vi lige plantet er æbletræ...

Elsker det! Men som kæmpe gravid er det en smugle træls arbejde

Jeg syntes også at tingene tager såå lang tid,og det er svært at komme igang !  

Ja som gravid er det en smule svært at luge ukrudt

Anmeld

4. maj 2013

Muffin_girl

Sally-Slingshot skriver:

Er desværre ikke den heldige ejer af en have, men bør et godt sted ift. Sol i vinduerne og på vores lille altan.. så vi har urter og chili i vinduerne og grønt og blomster på altanen. Sidste år havde vi salat, spinat og jordbær derude.. i år vil vi også gerne have radiser eller lignense.. det skal helst være noget man kan plante flere gange :-)
Glæææder mig til at få egen have!!

Ej hvor lyder det da bare ALT for lækkert.. Ja så glæder man sig til at få en have ..  

MUMS ! 

Anmeld

5. maj 2013

BigHope13

Der findes intet bedre end at se sine egne afgrøder komme op af jorden for endelig at høste det og spise det.

Vi har en kæmpe have mest græs da jeg ikke gider bruge for meget tid på blomster og sådan.
Men vi har et stort stykke køkkenhave med masser af kartofler, løg, springløg, rødbeder og så har vi for første gang prøvet at sætte squash også, og så har jeg en høj plantekasse til krydderurter, salat og hvidløg

Anmeld

5. maj 2013

Savannah

AalborgPigen skriver:

nynydnydenyder

Ej hvor lyder det da bare ALT for lækkert.. Ja så glæder man sig til at få en have ..  

MUMS ! 

Jeg nyder det vi har det er skønt

Anmeld

5. maj 2013

Muffin_girl

BigHope13 skriver:

Der findes intet bedre end at se sine egne afgrøder komme op af jorden for endelig at høste det og spise det.

Vi har en kæmpe have mest græs da jeg ikke gider bruge for meget tid på blomster og sådan.
Men vi har et stort stykke køkkenhave med masser af kartofler, løg, springløg, rødbeder og så har vi for første gang prøvet at sætte squash også, og så har jeg en høj plantekasse til krydderurter, salat og hvidløg

Ej hvor lækkert ...  

Det lyder da som om der er en masse lækre sager i jeres have ..

Anmeld

5. maj 2013

Nemesis

jeg elsker min have..altså at sidde på terrassen og se ungerne lege på legepladsen.

Slår da lidt græs men manden HADER når jeg piller med noget som helst i haven. Det er totalt off limits for mig.

Jeg har nu heller ikke hverken den store lyst eller trang til at lue ukrudt osv.
til gengæld laver jeg alt muligt ud af det vi høster fra haven. Ud over tomater, krydderurter (vi har ikke plantet agurker i år) så har vi ferskener, flere æbletræer, pæretræ, blommetræ, stikkelsbær, brombær, flere hindbær en solbær og jordbær. Derudover plukker vi hyldeblomster og hydebær.
Sidste år lavede vi 22 liter hyldebærsaft og æbleblomme marmelade, en masse æblegrød, brombærsyltetøj, henkogte blommer og ferskener, blommegrød og en masse andet.

men det er manden der generelt passer haven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.