Splint i hånden - hjælp og råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

L&V

mth1987 skriver:

Den med sæbevandet ska man altså holde sig langt fra

Why??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

mth1987

Månsson skriver:

Why??

Må indrømme at jeg ikk ka huske grunden, har også altid brugt den måde. Men læste i en bog med husråd at det sku man ikk og der var så et andet råd i stedet

Anmeld

3. maj 2013

L&V

mth1987 skriver:

Må indrømme at jeg ikk ka huske grunden, har også altid brugt den måde. Men læste i en bog med husråd at det sku man ikk og der var så et andet råd i stedet

Oki den køber jeg så ik.. Det er det samme de gør på skadestuen da det renser og blødgør så det ik gør mere ondt end højest nødvendigt

Anmeld

3. maj 2013

mth1987

Månsson skriver:

Oki den køber jeg så ik.. Det er det samme de gør på skadestuen da det renser og blødgør så det ik gør mere ondt end højest nødvendigt

Det er jo fair nok

Anmeld

3. maj 2013

Nemesis

mth1987 skriver:

fordi træ svulmer op når det kommer i vand og dermed bliver splinten sværere at få ud :-)

Anmeld

3. maj 2013

Moma

Nu er der nogle, der fraråder sæbevand - men det er altså det man bliver rådet til på sygehusene. Men det er for at undgå betændelse.

Anmeld

3. maj 2013

Tulipan

Jeg fik mange splinter som barn, og de kom altid ud med nål efter at ha haft hånden i sæbe-spåner-vand til hånden var helt rynket. Hvis du er bange for infektion, så stik nålen kort tid ind i en flamme og lad den køle af inden du bruger den

Anmeld

3. maj 2013

JonTri

Næste gang en af mine unger får en splint i sig vil jeg prøve dette gamle råd: tag en løg. Skær et tern ca 1x1 cm og plaster det fast. Lad det virke over natten og dagen efter sku "noget" i løget trække splinten ud eller gøre det lettere og uden smerter.

Anmeld

3. maj 2013

Nettemor

JonTri skriver:

DeNæste gang en af mine unger får en splint i sig vil jeg prøve dette gamle råd: tag en løg. Skær et tern ca 1x1 cm og plaster det fast. Lad det virke over natten og dagen efter sku "noget" i løget trække splinten ud eller gøre det lettere og uden smerter.

Det lyder godt løg er en god ting. Også god til brændenælde ondt

Anmeld

3. maj 2013

mth1987

JonTri skriver:

Næste gang en af mine unger får en splint i sig vil jeg prøve dette gamle råd: tag en løg. Skær et tern ca 1x1 cm og plaster det fast. Lad det virke over natten og dagen efter sku "noget" i løget trække splinten ud eller gøre det lettere og uden smerter.

Er lige præcis det jeg har læst. Istedet for sæbevand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.