Muffinmor skriver:
Nu er jeg selv ved at uddanne mig til psykolog (Skriver speciale PT) og ja de fleste får det dårligere de første par måneder hos en psykolog, men det beviser vel også at der er noget man skal arbejde med. Man får det dårligere fordi men bliver tvunget til at tænke på de dårlige ting, men man kommer ikke over disse dårlige oplevelser, hvis man ikke får dem gennemtænkt og gennemarbejdet. målet er jo at få det bedre til sidst, så om man får det dårligt i de første 2-3 måneder og så derefter får det bedre, er vel i bund og grund ligegyldigt. Bare man tilsidst har det bedre end da man startede. Husk på at en psykiater er uddannet læge og ikke psykolog. Mange psykiatere er ikke klar over hvad det præcist er en psykolog kan. At din psykiater yderligere siger at det er noget i din barndom som du bare skal lære at leve med, synes jeg er useriøst. SÅdan kan man altså ikke bare placere et menneske....
Jeg synes klart du skulle kæmpe for psykolog hjælp. Når man har været dårlig i 1 år burde man da kunne få hjælp!!

til dig
min psykiater siger ikke at jeg må lære at leve med det, hun siger bare at der er mange der få det meget dårliger bagefter, fordi de få det hele frem igen, og at der ikke er mange der få det bedre efter det, så, så længe jeg ikke tænker så meget på det, men kun tænker på det nå jeg bliver mindet om det, feks. hvis jeg er på et markede hvor der er mange fulde folk osv. og derfor mener hun at det ikke ville gavne så meget.
men hun sagde at jeg nok ikke få det meget bedre end jeg har nu, pga mén fra min barndom, så derfor mener hun at en psykolog kunne give nogen radskaber, så jeg kan lærer at tackle feks, stress, så jeg ikke bliver så let stresset, eller så jeg ikke bekymre mig så meget om hvis der er måske sker små ændringer i fremtiden.osv.
håber du for stå hvad jeg mener, ellers må du lige spørgein til de ting

jeg ved godt at en psykiater kun er læge og slet ikke har noget med det andet at gøre

og jeg kæmper også stadig for psykolog
Anmeld