ang flexjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
18 svar
1 synes godt om
2. maj 2013

Anonym trådstarter

fra i fandt ud af at i ikke kunne klare et fuldtidsjob, til i kunne søge flexjob, hvor lang tid gik der så??

og hvor slemt er jeres, siden i ikke kan klare fuldtidsjob?? og hvor mange timer kan i ca klare(behøves ikke at svare da det jo er lidt privat)

lige nu er jeg i aktivering for at finde ud af hvor meget jeg kan klare, og er startede op med 6 timer om ugen, for delt på 2 dage.

jeg fejler ikke noget fysisk men psykisk.

jeg har været i aktivering siden den 9 april, og har meldt mig syg en gang da jeg ikke kunne overskue det, og 2 gang jeg ikke havde de godt tog jeg afsted(fordi jeg virkelig godt vil det her), men måtte tage hjem efter 1½ time da jeg var ved at bryde sammen og den 3 dag fik jeg fri,så jeg har været der 4 gange

det var meningen at jeg skulle sættes op i timer efter 4 uger ca men det tror jeg ikke er realistisk

jeg er lidt flov over at jeg næsten ikke har kunne klare de 3 timer om dagen og havde håbet på at jeg kunnes sættes op efter de 4 uger.

selvom jeg kun arbejder de 3 timer af gangen, så er jeg så træt nå jeg kommer hjem (arbejder fra 11-14 og er først hjemme lidt over 16 nå jeg har hentet børn), at jeg næsten ikke kan over skue mine børn(min mand arbejder aften så jeg er alene med dem) og jeg har et barn der kræver meget så nå jeg gå i seng så ender jeg kun med at sov 4-5 timer fordi jeg er så overtræt at jeg ikke kan falde i søvn og jeg gå i seng kl 21.

jeg har sådan brug for at hører at det bliver bedre med tiden da jeg virkelig godt vil arbejde nogen flere timer(selvom jeg ved jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtid)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

bøllen

fra i fandt ud af at i ikke kunne klare et fuldtidsjob, til i kunne søge flexjob, hvor lang tid gik der så??

og hvor slemt er jeres, siden i ikke kan klare fuldtidsjob?? og hvor mange timer kan i ca klare(behøves ikke at svare da det jo er lidt privat)

lige nu er jeg i aktivering for at finde ud af hvor meget jeg kan klare, og er startede op med 6 timer om ugen, for delt på 2 dage.

jeg har været i aktivering siden den 9 april, og har meldt mig syg en gang da jeg ikke kunne overskue det, og 2 gang jeg ikke havde de godt tog jeg afsted(fordi jeg virkelig godt vil det her), men måtte tage hjem efter 1½ time da jeg var ved at bryde sammen og den 3 dag fik jeg fri,så jeg har været der 4 gange

det var meningen at jeg skulle sættes op i timer efter 4 uger ca men det tror jeg ikke er realistisk

jeg er lidt flov over at jeg næsten ikke har kunne klare de 3 timer om dagen og havde håbet på at jeg kunnes sættes op efter de 4 uger.

selvom jeg kun arbejder de 3 timer af gangen, så er jeg så træt nå jeg kommer hjem (arbejder fra 11-14 og er først hjemme lidt over 16 nå jeg har hentet børn), at jeg næsten ikke kan over skue mine børn(min mand arbejder aften så jeg er alene med dem) og jeg har et barn der kræver meget så nå jeg gå i seng så ender jeg kun med at sov 4-5 timer fordi jeg er så overtræt at jeg ikke kan falde i søvn og jeg gå i seng kl 21.

jeg har sådan brug for at hører at det bliver bedre med tiden da jeg virkelig godt vil arbejde nogen flere timer(selvom jeg ved jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtid)

Ved ikke om jeg er egnet til at svare, da jeg desværre ikke kunne klare nok timer til flex ( inden den nye regl ) og endte på fp .

men kan fortælle kort om mit forløb . Blev sygemeldt april 2011. Startede i arbejdsprøvning dec 2011. Måtte igennem 3 arbejdsprøvninger før der blev søgt om FP . Som gik igennem efter 6 uger med start 1/11-12

det er rigtig hårdt når det ikke går som planlagt og man ikke kan klare det forventet. 

så kram herfra

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Ved ikke om jeg er egnet til at svare, da jeg desværre ikke kunne klare nok timer til flex ( inden den nye regl ) og endte på fp .

men kan fortælle kort om mit forløb . Blev sygemeldt april 2011. Startede i arbejdsprøvning dec 2011. Måtte igennem 3 arbejdsprøvninger før der blev søgt om FP . Som gik igennem efter 6 uger med start 1/11-12

det er rigtig hårdt når det ikke går som planlagt og man ikke kan klare det forventet. 

så kram herfra

ved du hvor lang tid de arbejdsprøvninger vare? eller er det meget forskelligt?

så jeg kan godt forvente at der gå min 1år før jeg kommer igang med at begynde på arbejdsprøvning?

nej det er ikke let nå det ikke gå som det forventes. jeg regner ikke med at jeg ender på fp og håber det ikke, da jeg skal ud og lave noget for at holde mig igang da jeg ellers bliver doven

Anmeld

2. maj 2013

Kløver

Efter de nye regler får man ikke pension under 40 år, og flexjob kan være gå timer, jeg har 4 timer pr uge fra sidste arbejdsprøvning, og skal i noget nyt afklaringsforløb og se om mine timeantal stadig er 4 timer pr uge og hvad der så skal ske, jeg er visiteret og har fået flexjob
Det positive er at mande tiden kan gå op i timer hvis man får det bedre

Nu er mit fysisk og varigt, men ved ikke hvad du fejler, men måske du under de rette arbejdsbetingelser engang i fremtiden kan klare mere

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Efter de nye regler får man ikke pension under 40 år, og flexjob kan være gå timer, jeg har 4 timer pr uge fra sidste arbejdsprøvning, og skal i noget nyt afklaringsforløb og se om mine timeantal stadig er 4 timer pr uge og hvad der så skal ske, jeg er visiteret og har fået flexjob
Det positive er at mande tiden kan gå op i timer hvis man får det bedre

Nu er mit fysisk og varigt, men ved ikke hvad du fejler, men måske du under de rette arbejdsbetingelser engang i fremtiden kan klare mere

jeg vil heller ikke have fp

jeg lider af depression og har altid gjort det dog i mindre grad, men for ca 2 år siden, gik jeg helt ned og orkede dårlig nok at stå op af sengen, så jeg gjorde alt ting som en robot, jeg gik i min egen verden og gjorde kun de ting som virkelig er nødvendig nå man har børn, min mand gjorde rent og lavede madpakker og legede med børne gav dem opmærksomhed og alt det som de havde behov for som jeg gjorde førhen

nu har jeg det dog lidt bedre efter jeg har gået til psykiater og fået medicin jeg er dog stadig meget træt og kan kun lave et par ting af det huslig arbejde og give børne opmærksomhed(dog ikke i samme grad som føhen), hvis jeg bare bliver lidt stresset eller ikke har styr på tingene, så få jeg ned tur igen og orker næsten ikke noget. psykiateren kan ikke gører mere for mig da hun siger at jeg nok skal lærer at leve med det, da hun mener det er mén fra min barndom og jeg har 2 børn hvor den ene næsten skal have opmærksomhed fra han stå op til han gå i seng da han ellers laver ballade konstant (han har et par diagnose, som er fra før jeg gik ned, så det er ikke pga manglene opmærksomhed som mange nok kunne tro).

jeg er næsten 30 og har aldrig haft et fuldtidsjob i mere end et par mdr da jeg ikke har kunne overskue det. og mit allere største ønske er at blive pædagog

Anmeld

2. maj 2013

Mother-love

Jeg har piskesmæld. Derfor kan jeg ikke klare et fuldtidsjob.
Jeg har siden oktober 2012 været i 2 forskellige arbejdsprøvninger. Og fra ca okt - februar var jeg i montage værksted på jobcentrene.
Jeg har måtte opgive begge arbejdsprøvninger hvor den ene var 12 timer om ugen fordelt på 4 dage. Den anden 8 timer om ugen fordelt på 4 dage også. Nu går jeg og venter på hvad revalideringsteamet finder ud af om jeg skal i resurceforløb eller hvad der skal ske.
For da jeg er 26 år og jo som udgangspunkt ikke kan få FP så kommer jeg jo nok i resurceforløb. Så jeg er bange for jeg kommer til at sidde fast i systemet da sådan et forløb varer fra ca. 1år - 5 år og i princippet kan de sætter mig på 2x 5 år. Så jeg ved ikke hvordanog hvorledes med din situation. Men du er nødtil at forklare dem at du har svært nok med de timer du har nu og derfor gerne vil se tiden noget mere an. Ellers snak med dem om at få sat tiden lidt ned.
Jeg ved hvad du gennemgår selvom mit er fysisk for de gange jeg har været afsted har jeg heller ikke kunne være der for min datter pga smerter. Og det trak mig virkelig ned psykisk for min datter forstår det jo ikke hun er kun 2.
Men mit råd er at du snakker med din sagsbehandler om hvordan du har det.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg har piskesmæld. Derfor kan jeg ikke klare et fuldtidsjob.
Jeg har siden oktober 2012 været i 2 forskellige arbejdsprøvninger. Og fra ca okt - februar var jeg i montage værksted på jobcentrene.
Jeg har måtte opgive begge arbejdsprøvninger hvor den ene var 12 timer om ugen fordelt på 4 dage. Den anden 8 timer om ugen fordelt på 4 dage også. Nu går jeg og venter på hvad revalideringsteamet finder ud af om jeg skal i resurceforløb eller hvad der skal ske.
For da jeg er 26 år og jo som udgangspunkt ikke kan få FP så kommer jeg jo nok i resurceforløb. Så jeg er bange for jeg kommer til at sidde fast i systemet da sådan et forløb varer fra ca. 1år - 5 år og i princippet kan de sætter mig på 2x 5 år. Så jeg ved ikke hvordanog hvorledes med din situation. Men du er nødtil at forklare dem at du har svært nok med de timer du har nu og derfor gerne vil se tiden noget mere an. Ellers snak med dem om at få sat tiden lidt ned.
Jeg ved hvad du gennemgår selvom mit er fysisk for de gange jeg har været afsted har jeg heller ikke kunne være der for min datter pga smerter. Og det trak mig virkelig ned psykisk for min datter forstår det jo ikke hun er kun 2.
Men mit råd er at du snakker med din sagsbehandler om hvordan du har det.

Held og lykke med det hele.

okay det lyder ikke godt lige i dit til fælde er det ikke iorden at du ikke kan få fp der burde der jo være lidt andre regler.

jeg har sådan en kontakt person på, som jeg snakker med engang om uden endten i tlf, eller at hun kommer ud og ser hvordan det gå, og hun ved godt hvordan jeg har det da jeg har fortalt hende det, men hun mener bare at det bliver bedre med tiden, og det har jeg også selv tænkt da jeg har været sygemeldt i over 1 år, men jeg syntes at jeg har det på samme måde som i starten

Anmeld

2. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

ved du hvor lang tid de arbejdsprøvninger vare? eller er det meget forskelligt?

så jeg kan godt forvente at der gå min 1år før jeg kommer igang med at begynde på arbejdsprøvning?

nej det er ikke let nå det ikke gå som det forventes. jeg regner ikke med at jeg ender på fp og håber det ikke, da jeg skal ud og lave noget for at holde mig igang da jeg ellers bliver doven

Jeg tror det er forskelligt. Jeg efterspurgte en længere arbejdsprøvning , da jeg kun fik 8 uger. Syntes det er for kort tid, når man skal op i tid. Der var snak om jeg skulle forlænges efter de 8 uger ( med 4 uger )men pga min effektivitet ikke var stor nok mente konsulenten ikke det var realistisk og tror jeg kunne klare det. derfor blev jeg indstillet til FP

DEt var bestemt heller ikke mit ønske, og jeg ville ønske det anderledes men sådan er det bare ikke. DESVÆRRE.

Jeg har været selvstændig , været på arbejdmarked siden jeg var 16. men det hjælper intet når min krop ikke kan klare det..

Så enten kan jeg acceptere det eller lade være

Anmeld

2. maj 2013

Nemesis

Der gik faktisk et år fra jeg blev sygemeldt til jeg blev flexjob godkendt, men jeg var også selv meget insisterende overfor kommunen med at får gang i min sag.

Jeg havde selv forsøgt på 25 timer ugentlig på alm vilkår og måtte opgive. Min arbejdsprøvning viste 15 timer ugentligt.

Jeg havde sådan håbet på bare 20.

Måske du bedre kan klare dine timer hvis de fx lå mellem 9-12, å du kan nå hjem og sove inden du henter børn??
Det er det jeg gør og det er afgørende for at jeg kan være noget for mine børn. jeg er også meget alene med børnene da manden rejser meget.

forresten er mit fysisk og varigt.

Anmeld

2. maj 2013

Muffinmor

Anonym skriver:

Det lyder som om du har brug for mere hjælp end det du får. Kan du kontakte lægen og bede om noget psykolog hjælp? En psykiater udreder jo bare for at give dig evt. diagnoser. En psykolog kan måske hjælpe dig videre. Hvis det er noget i din barndom, burde du jo arbejde med det, så du kan få det bearbejdet og komme videre. Det er hårdt at gå rundt og være deprimeret, du må da kunne få noget mere hjælp et sted. 

til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.