grim og flot dåbskjole, eller to nye?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

Tulipan

pcoramt skriver:

det er der taget højde for, hun fik syet elastik i den, da der var så stor forskel på min kæreste og hans bror.. ellers en god ide

synes bare heller ikke hun kan tillade sig at blive sur, det er vel vores valg?

Kan du ikke være ærlig og sige at moden skifter, plus den er blevet helt gul med tiden? Det kan hun vel godt forstå? Men ja ellers er det jo jeres beslutning, og i princippet ikke noget hun skal blande sig i. 

Sig du vil vente til du ser drengene før du beslutter dig, det er jo tidligt at planlægge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Kløver

Uha med svigermors reaktioner tror jeg bestemt jeg ville vælge to ens nye og så evt bånd i hver sin farve lyder virkelig hæsligt, med sådan en gang nikotin tyl

Anmeld

2. maj 2013

Pigent

Jeg ville købe to nye kjoler  Du kunne måske finde to billig eller brugte 

Anmeld

2. maj 2013

esioul

pcoramt skriver:

Sagen er den at vi venter tvillingedrenge og de skal jo så døbes, men hvad gør vi med dåbskjolerne?

vi har fået en af en nabo som bare er gude smuk! jeg elsker den! og så har vi den min kæreste blev døbt i, som er lavet af svigermors brudekjole, men den er intet mindre en hæslig!

jeg tænker så lidt, hvilken tvilling skal have den grimme og hvilken skal have den flotte ?

jeg hælder mest til at købe to helt nye, men det synes manden er spild.

Jeg kan egentlig på en måde godt forstå hun ville blive skuffet. der ligger jo historie i den kjole.

Jeg tror jeg havde taget dem i har og så piftet op med et fint bånd eller lign.

Anmeld

2. maj 2013

Hvem?

pcoramt skriver:

Sagen er den at vi venter tvillingedrenge og de skal jo så døbes, men hvad gør vi med dåbskjolerne?

vi har fået en af en nabo som bare er gude smuk! jeg elsker den! og så har vi den min kæreste blev døbt i, som er lavet af svigermors brudekjole, men den er intet mindre en hæslig!

jeg tænker så lidt, hvilken tvilling skal have den grimme og hvilken skal have den flotte ?

Dælme nej om svigermor skal få mig til at få skyldfølelse over en dåbskjole, vil du ikke bruge den så vil du ikke bruge den....

Og hvis naboens er så flot, så se da om det ikke er muligt, at finde en nogenlunde magen til?

Anmeld

2. maj 2013

Faith

Vi stod i lidt samme situation da vores drenge skulle døbes.

I min mands familie er der en gammel dåbskjole i brodorie anglaise. Min mand er døbt i den og yderligere 18 børn.

Vi blev enige om at den førstfødte af vores tvillinger skulle døbes i den og så måtte vi købe en ny til nr. 2 som vi så ville brodere hans navn i.

Mikkel er født 20 min før Emil, så han blev døbt i familiekjolen. Emil fik sin egen fine kjole med navn og dåbsdato broderet i.

Vi var rigtig glade for beslutningen.

Anmeld

2. maj 2013

Ellie79

pcoramt skriver:

Der kommer så mange "kampe/ting" hvor man skuffer eller gør nogen sure over ens valg, og hårdt sagt så er dette her bare en af de første ting hehe - Her har jeg groet hård hud og svigermor har med tiden lært at hun kan have en mening og jeg hører den gerne men jeg træffer min egen beslutning og bliver hun sur/fornærmet er den eneste det går ud over hendes selv og det gider hun ikke mere, da det koster tid fra børnebørnene indtil hun mener jeg burde tilgives

Så brug den pæne og køb/lån en mere af familie/veninder

Anmeld

2. maj 2013

Nemesis

Synes i skal bruge den i har fået og så købe en ny og fortælle at i ønsker at børnene får hver deres og at i som familie starter jeres egen tradition.

Det kan jo også vær at i hellere vil have at de har bomuld/satin på i stedet for tyl.

Anmeld

2. maj 2013

Musen5

Bare en tanke... Var det mig der fik tvillingedrenge ville jeg vælge at købe baby jakkesæt til dem. Så er man oxo ude over hvem skal ha hvad på. 

Men hvis i helst vil ha dem i dåbskjoler så ville jeg ærlig talt ski.. hul i farmors følelser. Ville aldrig putte en af mine børn i noget tøj jeg sys var hæsligt... Arvesttakke eller ej!

held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.