Kejsersnit - så mange tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

A.n.onym.

Maja_4000 skriver:

Hvorfor fik du kejsersnit?
- jeg valgte det selv .. Uden medicinsk grund .. Dexter en længere forklaring :p

Hvordan gik / forløb det?
-Skulle være på sygehuset klokken 7, mener jeg.. Der skulle jeg og min kæreste skifte tøj, jeg fik lagt drop og så ventede vi bare på portøren jeg var den første og Caroline er født 9.52 .. Vi måtte vente nede på operationsgangen fordi der var kommet noget akut.
Fik lagt bedøvelse og skulle bekræfte hvem jeg var osv. .. Så gik de igang, og fortalte undervejs .. F.eks. sagde de at fostervandet var klart .. Da hun kom ud, kom hun over på et bord ved siden af mig, hvor hun blev tørret, fik hue på og målt og vejet.. Bagefter fik far hende, så hun kunne være ved siden af mig (hvor han forresten havde siddet hele tiden ) imens blev jeg syet.. Kom så på opvågningen hvor jeg skulle være indtil jeg kunne løfte mine ben fra sengen ..

Gjorde bedøvelsen ondt?
- Overhovedet ikke

Er arret blevet pænt? (må jeg måske se et billed?)
- det synes jeg, har desværre ikke lige et billede :b

Lå i på enestue?
- Nej .. Lå på 4 sengs stue ., var rigtig ked af det, men det var slet ikke så 'slemt' som jeg havde forventet .. Det meste af tiden var vi også kun to

Hvornår var du oppe at gå igen?
- samme dag .. Tror klokken var omkring 14

Hvordan har tiden efterfølgende været?
- fin :p jeg fik en 'bivirkning' som mange åbenbart ikke får :p vores sp havde i hvert fald aldrig hørt om det men jeg fik 'luft' i skuldrene .. Noget man åbenbart kan få efter en operation .. De gjorde MEGET ondt .. Mere end min mave gjorde :p men fik noget smertestillende og så gik det hurtigt væk

Håber det var svar nok det blev lidt langt

Ej hvor "spøjst" - jeg fik også luft i skulderen - avvv det gjorde naller 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Maja_4000

MommyK skriver:

Ej hvor "spøjst" - jeg fik også luft i skulderen - avvv det gjorde naller 

'Sjovt' jeg har aldrig hørt om andre som fik det efter ks :b

Anmeld

2. maj 2013

A.n.onym.

Maja_4000 skriver:

'Sjovt' jeg har aldrig hørt om andre som fik det efter ks :b

Nej heller ikke jeg  

Anmeld

2. maj 2013

Mother-love

CecilieLM skriver:

Hej skønne piger

Jeg skal, som skrevet tidligere, havde PKS d. 13/5 på Viborg Sygehus, da min babypige ligger UK.
Jeg var til et vendingsforsøg, som jeg måtte sige stop til, da jeg brød helt sammen af smerte - det gjorde SÅ ondt!

Er der nogle herinde som har fået kejsersnit, der måske vil svare på følgende?

I så fald:
Gjorde bedøvelsen ondt?
Lå i på enestue?

Ja, måske underlige spørgsmål, men jeg har bare ufattelig mange spørgsmål omkring det..

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Jeg fik pks fordi jeg fik et piskesmæld ugen før jeg kunne teste positivt gravid. Så til sidst var jeg så medtaget af smerter at min psyke var helt af h til. Plus jeg frygtede jeg skulle ligge i rigtig mange timer med veer. Og jeg kunne nærmest ikke ligge i nogle stillinger uden min nakke ville spasse helt af.
O så var jeg bekymret for om jeg ville få så mange smerter i nakken at jeg faktisk ikke orkede at føde. Så jeg fik lov til et ks.

Jeg synes det er den bedste oplevelse og nogensinde har haft ikke kun pga jeg blev mor men hele fremgangsmåden. Jeg mødte ind mandag morgen kl 7.30 kl 09.25 ca hentede de mig. Jeg kom ind vi valgte hue til Isabella, jeg hilste pænt på dem alle og stemningen var god.
Jeg skulle så have bedøvelsen før blokaden det gik bare super. Det gjorde da lidt ondt men ikke mere end hvis du skal have en blodprøve. Jeg mærkede med det samme en varm fornemmelse ned i venstre balde. Blokaden gik så stærkt at jeg faktisk slet ikke opfattede han havde lagt den. Dvs jeg intet mærkede jeg blev lagt ned.
Hvor jeg så begyndte at fryse lidt (hvilket er normalt fordi kroppen reagere på blokaden) jeg fik varme tæpper over mig.
Jeg kunne mærke de skubbede og træk lidt i mig men det var det. 09.49 blev jeg mor.

Nu er jeg tatoveret på maven i den ene side. Jeg havde fået afvide at de ville bliver skåret over hvilket jeg havde det helt fint med. Men da lægen var færdig sagde hun at hun havde skånet mine sommerfugle og skåret lidt længere op i den anden side. Nå hold da op det var da lækkert. Mit ar er rigtig fint nu knap to år efter. Det er lavet langt nede. Ca. 2-3 cm under trussekanten. Hvilket resultere i at jeg engang i mellem får indgroet hår i arret men holder jævnligt øje med det. Grunden til jeg ikke har fået gjort noget ved det er fordi lægen sagde at hvis jeg skulle have et barn mere synes hun jeg skulle vente for så kunne jeg sikkert få det ordnet samtidig. Hvordan de gør aner jeg virkelig ikke.
Men jeg kom på overvågningen hvor jeg kastede op men det er fordi min mave ikke kan tåle flydende morfin. Men det var også bare det. Fik efterfølgende morfin i pilleform.
Jeg fik jo som sagt blokaden om morgen omkring kl 09.40 jeg var oppe at slå kl 18 mener jeg den var.
Og der kunne jeg bevæge mine fødder i et par timer inden.
Det var da lidt svært at komme op og stå selvom sygeplejesken hjalp. Og jeg kunne ikke rette mig op pga arret. ( hvilket også er normalt)
Kom op og stå igen omkring kl 19 fordi jeg skulle tisse og derfra gik det fint. Stadig lidt sammenkrympet men det gik.
Jeg lå på ene stue( heldigvis hehe)
Næste morgen gik jeg næsten normalt og var i bad.
Der er steriliserings noget det der gule noget er dæmme svært at vaske af
Jeg fik så plastreret af og det så bare så fint ud.

Lørdagen efter skulle vi op til tjek med Isabella fordi hun havde tabt sig for meget da vi tog hjem torsdag morgen. Hun havde så fint taget på igen. Og jeg fik fjernet klipsene og fik sådan noget tyndt tape på der skulle falde af af sig selv.
Jeg stoppede forresten med at tage smertestillende torsdag morgen da vi tog hjem. Så har der måske været et par panodiler hvis jeg fik ondt. Hvis jeg f.eks havde overanstrængt mig for meget, altså gået en lidt for Lang tur eller lign.
Jeg har aldrig haft problemer med mit ar.

Du er velkommen til at spørger mig hvis du vil vide noget. Også på pb

Anmeld

2. maj 2013

Bassemor<3

CecilieLM skriver:

Hej skønne piger

Jeg skal, som skrevet tidligere, havde PKS d. 13/5 på Viborg Sygehus, da min babypige ligger UK.
Jeg var til et vendingsforsøg, som jeg måtte sige stop til, da jeg brød helt sammen af smerte - det gjorde SÅ ondt!

Er der nogle herinde som har fået kejsersnit, der måske vil svare på følgende?

I så fald:
Gjorde bedøvelsen ondt?
Lå i på enestue?

Ja, måske underlige spørgsmål, men jeg har bare ufattelig mange spørgsmål omkring det..

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Jeg fik AKS fordi min søn stod skævt i bæknet og ikke kom ordentligt ned, og til sidst var han for påvirket af det hele så han blev taget ved aks efter 20 timers veer.
Det gik meget hurtigt, og jeg var ikke rigtig til stede da jeg var meget påvirket af det hele.
Gjorde bedøvelsen ondt?
Jeg mærkede ingenting da jeg blev bedøvet, jeg fik først epi. da jeg skulle have aks. og der var jeg i vildt smertehelvede, så der skulle det gøre MEGET ondt før jeg ville kunne registrerer det.
mit ar er blevet rigtig pænt, men er stadigvæk følelsesløs i en omkreds af 5 cm. ca. om arret, her 15 mdr. efter.
Lå i på enestue?
Jep jeg lå på enestue, i 2 dage.
jeg fik aks. kl. 14:42, og jeg var oppe og stå om morgenen dagen efter, jeg fik mig dog kun rejst fra sengen og så ned og ligge igen, da min blodprocent var meget lav, fordi jeg blødte meget, den lå på det tidspunkt på 4,1.
Jeg blødte vel i ca. 4 uger, det var dog kun kraftigt de første 2 uger, derefter var det som let mens. vi sexede 4½ uge efter aks. og der var ingen forandringer på det punkt

Anmeld

3. maj 2013

CecilieLM

Mange tak for jeres svar, de er rart at vide lidt om hvordan det foregår og tiden efter et kejsersnit :-)

Kram

Anmeld

3. maj 2013

M!

Hej Cecilie, 

Jeg skal selv have PKS her i maj måned, men det er selvvalgt pga. min tidligere fødsel. 

Hvorfor fik du kejsersnit? - Min fødsel endte i AKS. 

Hvordan gik / forløb det? - Det forløb helt som det skulle. 

Gjorde bedøvelsen ondt? - Nej, lokalbedøvelsen kunne mærkes, men jeg mærkede intet til spinalblokaden. 

Er arret blevet pænt? (må jeg måske se et billed?) - Mit ar kan stort set ikke ses her 3 1/2 år senere. 

Lå i på enestue? - Ja, det gjorde jeg. 

Hvornår var du oppe at gå igen? - Jeg var oppe og gå 4 timer efter operationen. 

Hvordan har tiden efterfølgende været? - Jeg havde det fint. Stoppede med at tage smertestillende på 2. dagen. 

Anmeld

16. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hi håber at alt er gået vel for dig! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.