Kejsersnit - så mange tanker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.558 visninger
17 svar
1 synes godt om
2. maj 2013

CecilieLM

Hej skønne piger

Jeg skal, som skrevet tidligere, havde PKS d. 13/5 på Viborg Sygehus, da min babypige ligger UK.
Jeg var til et vendingsforsøg, som jeg måtte sige stop til, da jeg brød helt sammen af smerte - det gjorde SÅ ondt!

Er der nogle herinde som har fået kejsersnit, der måske vil svare på følgende?

I så fald:
Hvorfor fik du kejsersnit?
Hvordan gik / forløb det?
Gjorde bedøvelsen ondt?
Er arret blevet pænt? (må jeg måske se et billed?)
Lå i på enestue?
Hvornår var du oppe at gå igen?
Hvordan har tiden efterfølgende været?

Ja, måske underlige spørgsmål, men jeg har bare ufattelig mange spørgsmål omkring det..

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Chevro

Hej :-)

Desværre blev mit Aks - men på trods af veer i 30 timer, stress over en masse ting, og smerter pga jeg havde været åben 10 cm i 7 timer :/ uden drengen flyttede sig en mm

Til sidst besluttede de sig for aks - og selvom jeg var dødtræt, ødelagt osv. Var de fantastiske! Smerter havde jeg jo haft pga veer, så det rørte mig en skid - når de stak mm.

Man mærker intet når man ligger der, og de var super søde, (alle på op.stuen var kvinder ) Hehe.

Mit ar er super super flot! Er meget overrasket over så lidt man kan se.

Bedøvelsen skal lige forsvinde, og så skal man nyde sin bebs! Men så snart jeg kom ned på vores stue, skulle jeg op (: Og det gjorde lidt ondt, men smerterne er ingenting! Du har lige fået verdens dejligste lille skat <3

Tiden var godt derefter, selvfølgelig havde man lidt svært ved lige at vænne sig til ikke at have mavemuskler ! Og så gør det lidt NAS når de små sparker på maven. Men det vil de gøre, når de er på puslebordet. (:

Men er rigtig glad for udfaldet af det hele - på trods af en hård start på fødslen.

Du må ikke gå og spekulere over det - så kan man hurtigt blive skuffet eller bekymret. Jeg har hele tiden sagt, at selvfølgelig gør en fødsel ondt - men det varer ikke evigt!

Et ks gør ikke ondt, men tiden derefter kan være lidt hård (:

Anmeld

2. maj 2013

CecilieLM

Chevro skriver:

Hej :-)

Desværre blev mit Aks - men på trods af veer i 30 timer, stress over en masse ting, og smerter pga jeg havde været åben 10 cm i 7 timer :/ uden drengen flyttede sig en mm

Til sidst besluttede de sig for aks - og selvom jeg var dødtræt, ødelagt osv. Var de fantastiske! Smerter havde jeg jo haft pga veer, så det rørte mig en skid - når de stak mm.

Man mærker intet når man ligger der, og de var super søde, (alle på op.stuen var kvinder ) Hehe.

Mit ar er super super flot! Er meget overrasket over så lidt man kan se.

Bedøvelsen skal lige forsvinde, og så skal man nyde sin bebs! Men så snart jeg kom ned på vores stue, skulle jeg op (: Og det gjorde lidt ondt, men smerterne er ingenting! Du har lige fået verdens dejligste lille skat <3

Tiden var godt derefter, selvfølgelig havde man lidt svært ved lige at vænne sig til ikke at have mavemuskler ! Og så gør det lidt NAS når de små sparker på maven. Men det vil de gøre, når de er på puslebordet. (:

Men er rigtig glad for udfaldet af det hele - på trods af en hård start på fødslen.

Du må ikke gå og spekulere over det - så kan man hurtigt blive skuffet eller bekymret. Jeg har hele tiden sagt, at selvfølgelig gør en fødsel ondt - men det varer ikke evigt!

Et ks gør ikke ondt, men tiden derefter kan være lidt hård (:

Tak for svaret

Det lyder til at have været en hård omgang under veerne, særlig fordi han ikke ville flytte på sig.

Hvordan blev dit snit lukket, clips, selvopløseligt tråd og hvad de ellers nu hedder

Anmeld

2. maj 2013

Maja88

CecilieLM skriver:

Hej skønne piger

Jeg skal, som skrevet tidligere, havde PKS d. 13/5 på Viborg Sygehus, da min babypige ligger UK.
Jeg var til et vendingsforsøg, som jeg måtte sige stop til, da jeg brød helt sammen af smerte - det gjorde SÅ ondt!

I så fald:
Gjorde bedøvelsen ondt?
Lå i på enestue?

Ja, måske underlige spørgsmål, men jeg har bare ufattelig mange spørgsmål omkring det..

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Jeg fik ks pga hun sad op...

Kunne overhovedet ikkw mærke bedøvelsen...

Mit ar er SÅ pænt... blev lukket sammen med clips..

Lå efterfølgende 5 døgn på enestue med min mand

Anmeld

2. maj 2013

Maja_4000

- jeg valgte det selv .. Uden medicinsk grund .. Dexter en længere forklaring :p

-Skulle være på sygehuset klokken 7, mener jeg.. Der skulle jeg og min kæreste skifte tøj, jeg fik lagt drop og så ventede vi bare på portøren jeg var den første og Caroline er født 9.52 .. Vi måtte vente nede på operationsgangen fordi der var kommet noget akut.
Fik lagt bedøvelse og skulle bekræfte hvem jeg var osv. .. Så gik de igang, og fortalte undervejs .. F.eks. sagde de at fostervandet var klart .. Da hun kom ud, kom hun over på et bord ved siden af mig, hvor hun blev tørret, fik hue på og målt og vejet.. Bagefter fik far hende, så hun kunne være ved siden af mig (hvor han forresten havde siddet hele tiden ) imens blev jeg syet.. Kom så på opvågningen hvor jeg skulle være indtil jeg kunne løfte mine ben fra sengen ..

Gjorde bedøvelsen ondt?
- Overhovedet ikke

- det synes jeg, har desværre ikke lige et billede :b

Lå i på enestue?
- Nej .. Lå på 4 sengs stue ., var rigtig ked af det, men det var slet ikke så 'slemt' som jeg havde forventet .. Det meste af tiden var vi også kun to

- samme dag .. Tror klokken var omkring 14

- fin :p jeg fik en 'bivirkning' som mange åbenbart ikke får :p vores sp havde i hvert fald aldrig hørt om det men jeg fik 'luft' i skuldrene .. Noget man åbenbart kan få efter en operation .. De gjorde MEGET ondt .. Mere end min mave gjorde :p men fik noget smertestillende og så gik det hurtigt væk

Håber det var svar nok det blev lidt langt

Anmeld

2. maj 2013

Kløver

CecilieLM skriver:

Hej skønne piger

I så fald:
Gjorde bedøvelsen ondt?
Lå i på enestue?

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Svarer ud fra begge mine fødsler

Hvorfor fik du kejsersnit? Begge gange pga ssf

Hvordan gik / forløb det? Første gang, var det akut og gør tid, og var en dårlig oplevelse, selve kejsersnittet gik fint. 2 gang var det planlagt, som blev semi akut og derfor udført ugen før pks pga ssf. Det gik rigtig godt og var en god oplevelse, du er velkommen til at skrive privat hvis du vil have mere detaljeret forløb. Synes efterforløbet var mindre smertefuldt anden gang og tror det er pga musklerne. Det var ihvertfald noget anderledes

Gjorde bedøvelsen ondt? Jeg synes ikke det var noget at snakke om, og synes dropper er det værste, trods de brugte over en time på at finde den i ryggen 2 gang.

Er arret blevet pænt? (må jeg måske se et billed?) jeg synes det er blevet pænt, på trods af jeg er en stor pige

Lå i på enestue? Ja begge gange, første gang lå den lille på neo, anden gang lå vi kun på opvågning med et andet par, kortvarigt, ellers lå vi alene og havde enestue hvor en pårørende også kunne sove der. Kolding har nogle lækre barselsstuer

Hvornår var du oppe at gå igen? 1 gang gik der over et døgn da jeg var syg, pga ssf, anden gang var jeg ikke nået at blive så dårlig, men havde nogle problemer med bla efterveer, så mener først jeg var ude at tisse sent om aftenen eller næste morgen

Hvordan har tiden efterfølgende været? Man kan ikke løfte men ellers gik det rigtig fint, og havde god hjælp i min mand som efter hver fødsel har haft 6-8 ugers fri fra job ( barsel, ferie og lignende)

Anmeld

2. maj 2013

Chevro

CecilieLM skriver:

Tak for svaret

Det lyder til at have været en hård omgang under veerne, særlig fordi han ikke ville flytte på sig.

Hvordan blev dit snit lukket, clips, selvopløseligt tråd og hvad de ellers nu hedder

Det er med clips :-) og det er allerede på 7. dag at det skal fjernes. Så det er dejligt, og på det tidspunkt er det helet flot allerede (;

Anmeld

2. maj 2013

lycly

Jeg har lige fået pks for 3 dage siden på Rigshospitalet

Jeg fik det fordi jeg havde ønsket det. Min første fødsel endte i akut kejsersnit og når man har et ks ar som er under 2 år gammelt kan der opstå komplikationer så man ender i en akut situation igen og det havde jeg ikke lyst til.

Mit pks forløb super godt, der var lidt ventetid, men i den tid fik vi en seng og sådan på den opvågningsstue jeg skulle op på bagefter.

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at bedøvelsen ikke gjorde ondt og jeg var MØG nervøs for den. Men så er den altså hellere ikke værre, det er lidt som at blive vaccineret. Desuden er det ikke selve bedøvelsen der gør ondt, det er den lokalbedøvelse de lægger inden.

Mit ar er blevet rigtig pænt og lige (har desværre ikke noget billede endnu)

På Rigshospitalet får man desværre ikke enestuer, så min kæreste kunne heller ikke blive og sove. Men sygeplejersken var super søde til at hjælpe om natten.

Jeg fødte kl 13.56 og var oppe at gå omkring kl 17, faktisk så snart bedøvelsen var væk. Jeg blev så bare svimmel og måtte hurtigt ned og ligge igen. Om aftenen gik jeg så hele vejen ud til toilettet og fik fjernet kateter og jeg gik selv på toilettet alene om natten.

Man får jo heldigvis en masse smertestillende på hospitalet og man beder bare om ekstra hvis man føler behov for det.
Nu her på 3. dagen har jeg stadig ondt der ved arret, men jeg kan sagtens gå rundt og har også været ude og gå med barnevognen. Jeg kom hjem igår og man mærker bare bedring hele tiden.

Man skal huske på at et ks jo er en operation og det tager derfor lidt tid at komme sig - men et pks er bare en rigtig rar måde at føde på. Man et ikke udmattet efter flere timers veer eller noget, så man har masser af overskud lige fra start

Desuden er de begyndt at tilbyde at man kan få lov at se når baby kommer ud og få ham/hende op på brystet med det samme. Jeg var selv skeptisk men jeg kan SÅ meget anbefale det!! Man kan overhovedet ikke se såret eller noget, kun baby

Anmeld

2. maj 2013

Clisolka

CecilieLM skriver:

Hej skønne piger

I så fald:
Gjorde bedøvelsen ondt?
Lå i på enestue?

Håber du vil svare

Kram fra CecilieLM

Jeg fik et AKS efter 15 timers veer da Isabella havde sat sig fast i mit bækken - hun ville ikke ud 

Jeg blev sat i gang fredag aften kl. 17.30 og fik en epidural ved 23-tiden. Jeg fik skruet op for den, da det blev besluttet at give mig et AKS. Jeg var fuldt bedøvet og var meget træt, men ud kom hun 

Jeg syntes ikke bedøvelsen gjorde ondt - også fordi jeg havde haft veer i mange timer i forvejen, så jeg mærkede det ikke  De sikrede sig dog at jeg intet kunne mærke inden de begyndte. 

Mit ar er blevet rigtig pænt, dog er det lidt skævt, så jeg tror ham der skar havde drukket af natpotten, men det generer mig ikke, da jeg ikke kan se det (og så kom der noget godt ud af det) 

Jeg fødte på Rigsospitalet og der er ikke enestuer 

Jeg var først oppe og gå igen om mandagen. Jeg prøvede om søndagen, men jeg blev svimmel og måtte ned og ligge igen. 

De første par dage gjorde det ondt, men man får smertestillende. Jeg fik med hjem til de første par dage hjemme og så stoppede jeg igen. De første par uger syntes jeg det var ubehageligt, men med tiden heler sår 

Anmeld

2. maj 2013

LR85

ligesom dig, UK. 

har en hel fødselsberetning, men dejligt roligt. Mærkede intet til bedøvelsen og var tryk hele tiden. Alt gik perfekt. 

Gjorde bedøvelsen ondt?

NEJ!

ja arret et pænt. 

Lå i på enestue?

nej desværre. 

efter ca 4-6 timer

man har ondt, kan ikke selv vende sig, komme op og sidde eller andet. Men det er det hele værd. 

Se evt min fødselsberetning under fanen. Tror jeg skrev den i juni 2012. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.