Gyldig legitimation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Men er det kommunene laver så ikke godt nok? For en anden bruger har skrevet at kommunen kan lave et for 150 kr. og det kan jeg læse mig til har samme validitet som passet og kørekortet. Det er da mærkeligt der står det hvis det ikke er sådan det fungerer i praksis. Det er da latterligt at lave et pas som man så skal forny hver tiende år hvis man ikke skal bruge det. Det bliver da til mange penge på sigt. Hvad har du så gjort?

Jeg fik af vide af kommunen af det ikke var det samme som pas og at det var op til den anden part om de accepterede kortet.
Så jeg endte med at lave et pas alligevel, jeg blev for træt af sure damer hos Post danmark og andre steder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Er der andre derude der ikke ejer et kørekort eller et pas men som har et andet gyldigt legitimationsbevis som rent faktisk er godkendt. Jeg er træt af alle de begrænsinger, besværligheder og kommentarer det medfører ikke at eje gyldigt legitimation.

Jeg har ikke brug for pas da jeg ikke rejser og et kørekort har jeg endnu heller ikke manglet, så hvorfor kan jeg ikke få et alternativ som er gyldigt? Det man kan lave i banken er heller ikke godt nok får jeg altid at vide.

Er der nogen der ved om der findes noget andet gyldigt legitimation, så jeg kan undgå alle de pinlige situationer fremadrettet?

Ville nok overveje et pas da det holder i 10 år, men det der ID kort du kan få lavet til 150 kr er ofte ikke nok

Anmeld

2. maj 2013

Misscbn

Flodkilling skriver:

Jeg fik af vide af kommunen af det ikke var det samme som pas og at det var op til den anden part om de accepterede kortet.
Så jeg endte med at lave et pas alligevel, jeg blev for træt af sure damer hos Post danmark og andre steder.

nemlig 

Anmeld

2. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Af to grunde.

Jeg skal ikke bruge et pas da jeg aldrig rejser.

Et pas holder i 10 år og koster over 600 kr. hver gang at fornye. Hvis man kan få et gyldigt legitimationskort der holder livet ud er det da et bedre og langt billigere valg.

Er du aldrig over grænsen

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Ok, det er da bare underligt man laver et idenrifikationskort som ikke er fuldt gyldigt. Det giver da ingen mening. Kan godt forstå din frustration. Man føler sig som en mindreårig eller kriminel når man står der og ikke kan få sine ting udleveret.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Ville nok overveje et pas da det holder i 10 år, men det der ID kort du kan få lavet til 150 kr er ofte ikke nok

Ja det undrer mig bare at man lever et alternativ som så ikke duer alligevel. Men ja du har nok ret.

Anmeld

2. maj 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Ja det undrer mig bare at man lever et alternativ som så ikke duer alligevel. Men ja du har nok ret.

jaa man kan fx ikke optage lån med det id kort, du kan ikke bestille NemID og alt den slags så det er derfor jeg hælder til pas

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Er du aldrig over grænsen

Nej har været i Tyrkiet som 19-årig i 1999, men er aldrig rejst ud over grænsen ellers. Kun til Sverige en gang imellem hvor mine brødre bor.Jeg har aldrig været vild med at rejse og bliver det vist heller aldrig.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

jaa man kan fx ikke optage lån med det id kort, du kan ikke bestille NemID og alt den slags så det er derfor jeg hælder til pas

Så er det da godt jeg fik nemid dengang mit pas endnu var gyldigt. Den eneste rejse i mit liv tilbage i 1999 som jeg fik lavet pas for at foretage og har heldigvis godt kunne optage lån i banken uden pas, men ja ellers er det umuligt.

Synes bare det er fjollet man skal gå og fonye et pas hver tiende år når man kunne få et identifikationsbevis der varede livet ud. Det kan da vel ikke være så svært at lave noget der imødekommer de krav som pas og kørekortet opfylder. Det påstår man jo inde på borger.dk at det gør. Det er da ikke til at gennemskue.

Min mor har et gammelt identifikationsbevis som hun fik lavet i sin bank for over 35 år siden. Hun har heller ikke pas og kørekort. Hun siger der bliver kigget noget på det men det bliver godtaget og hun har også oprettet alverdens lån med det.

Anmeld

2. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg har brugt mit pas selvom det er udløbet som identifikation i forbindelse med køb af mobil...

tror godt du kan bruge det til f.eks. lån osv uden at forny det... så længe billedet er vellignende stadigvæk...

mit er ovenikøbet med billede tilbage fra da jeg gik i 9.klasse i 1998

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.