Gyldig legitimation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.090 visninger
21 svar
7 synes godt om
2. maj 2013

Anonym trådstarter

Er der andre derude der ikke ejer et kørekort eller et pas men som har et andet gyldigt legitimationsbevis som rent faktisk er godkendt. Jeg er træt af alle de begrænsinger, besværligheder og kommentarer det medfører ikke at eje gyldigt legitimation.

Jeg har ikke brug for pas da jeg ikke rejser og et kørekort har jeg endnu heller ikke manglet, så hvorfor kan jeg ikke få et alternativ som er gyldigt? Det man kan lave i banken er heller ikke godt nok får jeg altid at vide.

Er der nogen der ved om der findes noget andet gyldigt legitimation, så jeg kan undgå alle de pinlige situationer fremadrettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2013

Kamulla

du kan få lavet et på kommunen

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

du kan få lavet et på kommunen

Men er det godt nok for de steder jeg er stødt ind i problemet siger det ikke er godt nok efter alle de skærpelser der er sket i de senere år?

Så kan ikke rigtig finde ud af om det sådan er lidt forskelligt hvad der menes fra sted til sted, men må jo spørge kommunen så om de ved det.

Tak for svar.

Anmeld

2. maj 2013

ano14316

Anonym skriver:

Er der andre derude der ikke ejer et kørekort eller et pas men som har et andet gyldigt legitimationsbevis som rent faktisk er godkendt. Jeg er træt af alle de begrænsinger, besværligheder og kommentarer det medfører ikke at eje gyldigt legitimation.

Jeg har ikke brug for pas da jeg ikke rejser og et kørekort har jeg endnu heller ikke manglet, så hvorfor kan jeg ikke få et alternativ som er gyldigt? Det man kan lave i banken er heller ikke godt nok får jeg altid at vide.

Er der nogen der ved om der findes noget andet gyldigt legitimation, så jeg kan undgå alle de pinlige situationer fremadrettet?

Du kan få et ID-kort hos kommunen.. Det koster 150 kr og er gyldig ligitimation på niveau med pas og kørekort. 

https://www.borger.dk/Sider/Udstedelse-af-ID-kort.aspx

Anmeld

2. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

Hvorfor får du ikke bare et pas?

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du kan få et ID-kort hos kommunen.. Det koster 150 kr og er gyldig ligitimation på niveau med pas og kørekort. 

https://www.borger.dk/Sider/Udstedelse-af-ID-kort.aspx

Ok kan da godt se der står det har samme validitet. Bare underligt der så er nogen steder de afviser det. Så må man jo bare printe det ud der står. Tak for svar.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Hvorfor får du ikke bare et pas?

Af to grunde.

Jeg skal ikke bruge et pas da jeg aldrig rejser.

Et pas holder i 10 år og koster over 600 kr. hver gang at fornye. Hvis man kan få et gyldigt legitimationskort der holder livet ud er det da et bedre og langt billigere valg.

Anmeld

2. maj 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg har lige haft samme problem, da jeg mistede mit pas og ikke har kørekort. Jeg fik også af vide at jeg kunne få lavet et ID kort af min bank, men at de ikke garanterede at det kunne bruges gyldigt og ville blive accepteret.
Jeg prøvede at ringe til kommunen, men der er intet at gøre, de siger alle at så må man betale de 600kr og få lavet et pas.

Anmeld

2. maj 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg har lige haft samme problem, da jeg mistede mit pas og ikke har kørekort. Jeg fik også af vide at jeg kunne få lavet et ID kort af min bank, men at de ikke garanterede at det kunne bruges gyldigt og ville blive accepteret.
Jeg prøvede at ringe til kommunen, men der er intet at gøre, de siger alle at så må man betale de 600kr og få lavet et pas.

Men er det kommunene laver så ikke godt nok? For en anden bruger har skrevet at kommunen kan lave et for 150 kr. og det kan jeg læse mig til har samme validitet som passet og kørekortet. Det er da mærkeligt der står det hvis det ikke er sådan det fungerer i praksis. Det er da latterligt at lave et pas som man så skal forny hver tiende år hvis man ikke skal bruge det. Det bliver da til mange penge på sigt. Hvad har du så gjort?

Anmeld

2. maj 2013

MorDk

Hmm har jeg ik tænkt over. Har kørekort men viser da ofte mit sygesikring og hævekort ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.