Toilet træning, er det ok at give slik som belønning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

-Sigrid-

Monski skriver:

Herhjemme fik Anthon ét klistermærke hver gang han havde tisset på toilettet, vi hang det så op på døren til hans værelse
Han elskede det!

Den syntes jeg er smart! Den napper vi vist til næste sommer

Hvor længe blev I ved?
TS: Jeg mener, som de andre, at der er bedre måder at toilettræne på, men belønninger er helt sikkert vejen frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Laulund87

Vi brugte ingen belønning andet end en masse ros, men jeg synes nu ikke det gør så meget at bruge slik som belønning hvis det kan gøre det lidt mere interessant

Anmeld

1. maj 2013

Pikku Myy

Jeg vil sige at det kommer an på hvor man er i forløbet. Hvis alt forløber efter bogen, ser jeg ingen grund til at begynde at belønne, men min dreng havde en ordentlig omgang forstoppelse omkring ble-stop (ikke direkte relateret), og de første par gange han lavede lort på potten, fik han en maoam. For os handlede det om at få skabt så meget positiv omkring det at lave lort, at han kunne glemme alt det dårlige igen. Og så gælder alle kneb.
Vi havde ingen problemer med at han blev ved med at forvente en maoam.

Anmeld

1. maj 2013

spj

Jeg er som sådan også mod slik belønning, men måtte selv ty til det. Min datter havde været blefri i 14 dage også det gik bare super både med tis og bummelum. Men så var det ligesom om hun blev bange når hun skulle lave bummelum også holdt hun på det. Vi prøvede alt muligt, men intet hjalp. Hun var så langt i at være blefri, at jeg synes det ville være synd at give hende ble på bare for at lave i den. Så her blev der belønnet med et stykke chokolade, hver gang hun havde lavet på toilettet. Da hun havde fået styr på det, sagde vi bare at nu var hun en stor pige også fik hun ikke mere chokolade.
(At hun så gik og spurgte os om vi skulle have chokolade når vi var på toilettet er en anden sag )

Anmeld

1. maj 2013

spj

Jeg er som sådan også mod slik belønning, men måtte selv ty til det. Min datter havde været blefri i 14 dage også det gik bare super både med tis og bummelum. Men så var det ligesom om hun blev bange når hun skulle lave bummelum også holdt hun på det. Vi prøvede alt muligt, men intet hjalp. Hun var så langt i at være blefri, at jeg synes det ville være synd at give hende ble på bare for at lave i den. Så her blev der belønnet med et stykke chokolade, hver gang hun havde lavet på toilettet. Da hun havde fået styr på det, sagde vi bare at nu var hun en stor pige også fik hun ikke mere chokolade.
(At hun så gik og spurgte os om vi skulle have chokolade når vi var på toilettet er en anden sag )

Anmeld

4. maj 2013

Anonym trådstarter

Mange tak for alle svarene

Jeg er stort set enig med jer alle, at det selvfølgelig ikke er optimalt med slik beløning, men som andre også skriver, kan det være en god start for nogle, for lige som at komme godt i gang

Jeg kan fortælle at vi kun brugte belønningen med vingummi den første dag, og nu roser vi bare, og alt går som det skal, der bliver ikke spurgt til vingummi mere, og der bliver lavet både stort og småt nu på toilettet

Anmeld

4. maj 2013

LR85

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, hvad mener i om at et barn på 3 år, der er ved at skal lære at gå på toilet, for en lille vingummibamse som belønning, når der er blevet tisset på toilettet ?

No go!!!!

Anmeld

4. maj 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Syntes den er svær for i princippet vil jeg ikke give slik som belønning.
Men det gjorde jeg til vores ældste. Han var angst for at lave stort så når han gjorde det til han et stykke slik.
Han kunne simpelthen holde sig i flere dage, hvilket gav ham ondt i maven. Da han efter 3 uger lærte at der ik skete noget ved det sagde vi at vi havde glemt at købe nyt slik og har ikke talt om det siden.

Anmeld

4. maj 2013

..

Hvis barnet bare gerne vil på toilet, så er de naturligvis ingen grund til at anvende Haribo-padagogik..

Vil barnet ikke på toilet ikker ikke viser interesse for det og det har nået en alder hvor det bør kunne gå på toilet så ser jeg ingen hinder i at giveen positiv forstærkning dertil når det lykkedes.

Jeg træner også hunde, de får også en godbid når de skal lære noget nyt, i begyndelsen får de for det mindste fremskridt imod det ønskede mål, efterhånden trappes ned på godbidderne. Det forstår en hund nemt og den er fint tilfreds med en belønning en gang i mellem og med masser af ros. Den skal bare have en større motivation i begyndelsen.

Det er det samme med børn og de er jo klogere end en hund så de kan sagtens forstå at det stopper igen, at det er en motivation.

Kan ikke se problemet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.