Toilet træning, er det ok at give slik som belønning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.037 visninger
18 svar
33 synes godt om
1. maj 2013

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, hvad mener i om at et barn på 3 år, der er ved at skal lære at gå på toilet, for en lille vingummibamse som belønning, når der er blevet tisset på toilettet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

dorthemus

Bum bum den er svær...mener principielt ikke at man skal give børn belønninger for at gå på wc/tage tøj af og på/spise. Tænker at den kan være svær at komme ud af igen med æren i behold

Anmeld

1. maj 2013

Faith

Jeg ville ikke gøre det, men dermed ikke sagt at det er forkert.

Jeg vil mene at det er nok at rose barnet.

Anmeld

1. maj 2013

Chris86

Synes ikke om det.. Hvor går grænsen for slik som belønning?

Anmeld

1. maj 2013

MorDk

Det ser jeg slet ikke nogen grund til. Man kan sagtens toilettræne uden at belønne med slik osv. Herhjemme er det ros og high five samt godt gået  Men uden at overdrive... forstå mig ret.

Men slik som belønning for at gå på toilettet? Ej...

Anmeld

1. maj 2013

dorthemus

MorDk skriver:

Det ser jeg slet ikke nogen grund til. Man kan sagtens toilettræne uden at belønne med slik osv. Herhjemme er det ros og high five samt godt gået  Men uden at overdrive... forstå mig ret.

Men slik som belønning for at gå på toilettet? Ej...

Det samme her Tænker også, at det jo er en naturlig ting at gå på toilettet NÅR man er klar til det...dét skal vel ikke belønnes...hvor ender vi så henne

Anmeld

1. maj 2013

Maja88

Synes ikke om det.. men så i gang i nanny 911 hun lavede en tisse sang som belønning.. det var lidt sjovt

Anmeld

1. maj 2013

Monski

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, hvad mener i om at et barn på 3 år, der er ved at skal lære at gå på toilet, for en lille vingummibamse som belønning, når der er blevet tisset på toilettet ?

Herhjemme fik Anthon ét klistermærke hver gang han havde tisset på toilettet, vi hang det så op på døren til hans værelse
Han elskede det!

Anmeld

1. maj 2013

Faith

Monski skriver:

Herhjemme fik Anthon ét klistermærke hver gang han havde tisset på toilettet, vi hang det så op på døren til hans værelse
Han elskede det!

Den slags "belønning" synes jeg meget bedre om.

Anmeld

1. maj 2013

bøllen

Anonym skriver:

Uh ha jeg er nok ene om mit svar 

jeg brugte slik som belønning . Vores dreng viste INGEN interesse for toilet eller potte. Han var over 3 og syntes tiden var inde til interessen skulle vækkes.

så juleferien tog jeg bleen af ham og satte potten frem, sagde at hver gang man tissede fik man et stykke slik. Det fangede ham .. da der var styr på tis på potten ( et par dage ) belønnede vi kun på toilettet ved bum bum.. Efter et par dage fjernede vi belønningen og roste ham hver gang . Hvilket vi selvfølgelig også gjorde de andre gange.

efter juleferien kunne jeg aflevere en blefri dreng i børnehaven, med ganske ganske få uheld. Trods han på ingen måde havde interessen inden.

nej belønning med slik er helt sikkert ikke den rette løsning men her virkede det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.