Så skete det f...... igen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. juni 2009

lonemus

Vores perserkat på 4 år gik til angreb på min søn....helt umotiveret

Sidste sommer gik hn til angreb på min datter, i dag skete det så på min søn.
Vi var lige kommet hjem fra vuggestuen, fået tøjet af også kom katten løbende ud og rev ham på benet.
Det skal lige siges at børnene er søde ved katten og aer den kun, hvilket hun godt kan lide. Men jeg forstår simpelthen ikke disse angreb....jeg har holdt lidt ekstra øje med hende de sidste par dage, da jeg syntes hun var begyndt igen at vise en lidt anden inetersse for dem.

Hvad pokker skal jeg gøre? LIge nu må vi lukke hende inde i soveværelset, når børnene er hjemme - hvilket heller ikke er nogen holdbar løsning for nogen af os.
Hun er udelukkende indekat.

Vi kan ikke finde ud af, om vi skal sælge hende eller lukke hende ud. Men helt sikkert er dog, at hun skal ikke rive børnene igen.

Lone - om er vildt frustreret lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

MaleneG

lonemus skriver:

Vi var lige kommet hjem fra vuggestuen, fået tøjet af også kom katten løbende ud og rev ham på benet.
Det skal lige siges at børnene er søde ved katten og aer den kun, hvilket hun godt kan lide. Men jeg forstår simpelthen ikke disse angreb....jeg har holdt lidt ekstra øje med hende de sidste par dage, da jeg syntes hun var begyndt igen at vise en lidt anden inetersse for dem.

Hvad pokker skal jeg gøre? LIge nu må vi lukke hende inde i soveværelset, når børnene er hjemme - hvilket heller ikke er nogen holdbar løsning for nogen af os.

Vi kan ikke finde ud af, om vi skal sælge hende eller lukke hende ud. Men helt sikkert er dog, at hun skal ikke rive børnene igen.

Tror desværre det er ganske normalt at katte engang imellem går til angreb helt umotiveret, gør min egen kat også.
Og den ELSKER mennesker over alt på jorden, den er meget a la en hund.
men tror simpelthen at engang imellem så går jagt instinktet over dem, og det kan de ikke altid styre.

Anmeld

30. juni 2009

Joan ( Smallie )

lonemus skriver:

Nu er jeg ikke katte menneske men det er vel lidt det det samme som når en hund bider.
Jeg ville nok vælge at få den aflivet. Vi har selv hund og hvis han bider ungerne sådan helt uden grund så bliver han godt nok aflivet. Jeg elsker den hund men ungerne kommer altså i første række.

Ved godt det er hårdt at få at vide men det er bare min mening. Du kan jo overhovedet ikke stole på den. Hvornår er det en øje den får fat i? før det kan jo gå noget så gruligt galt.

Joan

Anmeld

30. juni 2009

lonemus

MaleneG skriver:

Tror desværre det er ganske normalt at katte engang imellem går til angreb helt umotiveret, gør min egen kat også.
Og den ELSKER mennesker over alt på jorden, den er meget a la en hund.
men tror simpelthen at engang imellem så går jagt instinktet over dem, og det kan de ikke altid styre.

Men jeg har før haft en perserkat, som blev 11 år....hun angreb aldrig noget, det kunne hun simpelthen ikke drømme om! Hun døde for 2 år siden, hvor hun lige nåede at få 1 år sammen med vores nuværende kat. Og vi syntes faktisk det er siden den store døde, at hun er blevet underlig...........!!

Lone

Anmeld

30. juni 2009

lonemus

Joan ( Smallie ) skriver:

Nu er jeg ikke katte menneske men det er vel lidt det det samme som når en hund bider.
Jeg ville nok vælge at få den aflivet. Vi har selv hund og hvis han bider ungerne sådan helt uden grund så bliver han godt nok aflivet. Jeg elsker den hund men ungerne kommer altså i første række.

Ved godt det er hårdt at få at vide men det er bare min mening. Du kan jo overhovedet ikke stole på den. Hvornår er det en øje den får fat i? før det kan jo gå noget så gruligt galt.

Joan

Jeg er fuldstændig enig med dig...jeg er osse bange for hvornår det sker igen - det skal det bare ikke.
Sidste år havde vi samme problem med hende, sjovt nok ved samme tid...gav vide om det er stor-katte-jagt-sæson lige nu!!
Sidste sommer havde vi bestilt tid til at få hende aflivet, men fortrød så i sidste øjeblik. Vi syntes det var brutalt, når hun intet fejlede.
Det syntes vi stadig....så måske vi hellere må finde en ny ejer til hende...gad vide om det vil hjælpe, hvis hun bliver udekat!?!?

Lone

Anmeld

30. juni 2009

BellaT

Det vil helt sikkert hjælpe at hun bliver en udekat. Det tror jeg ihvertfald.
Det er leg og jagt for katten. Ikke ondskabsfuldt, men bare et instikt der er understimuleret, fordi katten ikke jager fugle og mus udendørs.
Har selv haft en kat der gjorde sådan og det hjalp at holde den ude om dagen.

Anmeld

30. juni 2009

lonemus

BellaT skriver:

Det vil helt sikkert hjælpe at hun bliver en udekat. Det tror jeg ihvertfald.
Det er leg og jagt for katten. Ikke ondskabsfuldt, men bare et instikt der er understimuleret, fordi katten ikke jager fugle og mus udendørs.
Har selv haft en kat der gjorde sådan og det hjalp at holde den ude om dagen.

Okay....nu har vi indhegnet hele haven, således børnene ikke kan komme ud på vejen. Jeg tror så heller ikke katten ville kunne komme ud, fordi hun er lille af sin alder og ikke så god til at hoppe højt.
Jeg tænker så bare lidt på.....hvad hvis børnene osse leger ude i haven...så kan hun jo osse angribe dem der.....eller osse skal jeg lukke hende ind, når børnene kommer ud!!?!?!

Anmeld

30. juni 2009

Rasmine

Ja, jeg ved godt hvad jeg ville gøre.
(mangler skyder-smiley)

Anmeld

30. juni 2009

BellaT

lonemus skriver:

Okay....nu har vi indhegnet hele haven, således børnene ikke kan komme ud på vejen. Jeg tror så heller ikke katten ville kunne komme ud, fordi hun er lille af sin alder og ikke så god til at hoppe højt.
Jeg tænker så bare lidt på.....hvad hvis børnene osse leger ude i haven...så kan hun jo osse angribe dem der.....eller osse skal jeg lukke hende ind, når børnene kommer ud!!?!?!

Det ved jeg ikke..  Men jeg vil ikke tro at hun vil gide at kradse nogen udendørs. Der har hun jo travlt med at jagte fugle og blade og andet sjovt..

Anmeld

30. juni 2009

AnneKH

Da jeg blev gravid, havde vi også en kat... den sødeste sorte, kælne mis! Jeg var virkelig forsigtig ikke at blive revet, og når jeg skulle tømme kattebakken foregik det med handsker på! Vi syntes vi gjorde alt vi kunne for, at det skulel fungere at være gravid og deltids-alene kattepasser. Men så en dag var det som om den pludselig blev sindssyg... hun begyndte at gå og kratte i alle møbler (og mig!!!), forsøgte at klatre ud af vinduerne, og tissede/lavede i vores seng, sofa og på gulvet! Der var min smertegrænse bare nået, og vi besluttede at skaffe os af med katten.
Min kæreste kendte et lille dyreinternat udenfor Brande, hvor hun ville kunne rekreere indtil de fandt hende et godt nyt hjem...
For os var det ligesom løsningen imellem af aflive katten og skille os af med den. Vi gav 500 kr for at få hende afsat, og jeg har det så godt med vores beslutning. Måske var det noget for Jer? Så ved man da, at den kommer til et trygt og godt hjem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.