havegryn til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2013

mth1987

Bare havregryn og vand og evt lidt frugtmos. jeg ku aldrig drømme om at putte sukker på min datters havregryn og hun er nu 3 snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Mother-love

AnneMaria skriver:

god ide med de isterningbakker

Ja vi har brugt det rigtig meget. For synes at det mos man kan købe er ret dyrt. Og når man laver det i isterningbakker går der ikke så meget til spilde. Vi brugte også meget hvis vi skulle ud om sommeren f.eks så kom vi bare nogle stykker i en lukket beholder og så var det somregel klar til at spise når Isabella blev sulten og så var det stadig koldt

Ja og så ved man hvad der er i når man laver det selv. Plus der ikke er en masse sukker i.

Isabella var specielt glad for en blandingen jordbær og solbær.
Og så er der en blandingspose med tropefrugter. Den er også god.
Altså bær på frost.

Husk når de er frossen så komme dem i en frysepose og luk den til

Anmeld

1. maj 2013

Blirnokaldrigfru

AnneMaria skriver:

et barn paa snart 7 mdr, maa godt faa havregryn, ik?

og er der en god opskrift med havegryn - hvad blander jeg det med ?

maa der komme lidt sukker i eller ?

Jeg bruger øko havregryn 2 dl vand, 1 dl havregryn, koge op, tilsætte en klat smør og sødmælk indtil konsistensen er go her får baby frisk moset banan ovenpå, eller ekstra mælk

Anmeld

1. maj 2013

Blirnokaldrigfru

michelledam skriver:

1 dl havregryn og 2 dl vand. Thats it. Jeg brugte ikke sukker før da Isabella var 1,5 år tror jeg. Men jeg lavede frugtmos som jeg frøs ned i isterningbakker og så kom jeg to i for så passede det med at når de var tøet op var det klar til at spise.
Isabella kunne dog ikke have med havregrynen at gøre før hun var ca 10 mdr. Så jeg blendede det efter jeg havde lavet det.

Husk fedtstof i

Så længe de er under 1 år, er det vigtigt at huske fedtstof og mælk

Anmeld

1. maj 2013

Blirnokaldrigfru

michelledam skriver:

1 dl havregryn og 2 dl vand. Thats it. Jeg brugte ikke sukker før da Isabella var 1,5 år tror jeg. Men jeg lavede frugtmos som jeg frøs ned i isterningbakker og så kom jeg to i for så passede det med at når de var tøet op var det klar til at spise.
Isabella kunne dog ikke have med havregrynen at gøre før hun var ca 10 mdr. Så jeg blendede det efter jeg havde lavet det.

Husk fedtstof i

Hov nu så jeg du skrev fedstof - sorry

Anmeld

1. maj 2013

Blirnokaldrigfru

Valle81 skriver:

Hejsa:-)

Må gerne få havregryn, her fik den alt den kunne trække af lækkerier:-) jeg laver mad til mine børn som jeg selv vil spise det selv:-)

Havregrød lavet på mælk, kogt med en klat smør. Så kom der kanelsukker på og en smørklat i midten. Andre gange kom der en klat frugtmos på, andre gange kogt med:-)

Mener at have fået at vide man skal passe på med kanel pga allergiker? hvor gamle var dine børn da de fik det?

Anmeld

1. maj 2013

Valle81

Frk P. skriver:

Mener at have fået at vide man skal passe på med kanel pga allergiker? hvor gamle var dine børn da de fik det?

Ja, det har du måske ret i, men de har fået det med kanelsukker fra de var 5-6 mdr. Men ikke hver dag:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.