havegryn til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
16 svar
9 synes godt om
1. maj 2013

AnneMaria

et barn paa snart 7 mdr, maa godt faa havregryn, ik?

og er der en god opskrift med havegryn - hvad blander jeg det med ?

maa der komme lidt sukker i eller ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg brugte helt almindelig havergryn til, at lave havergrød af. Jeg brugte ikke sukker, men nogen gange kom der lidt frugtmos i

Anmeld

1. maj 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det må de gerne! 

Jeg plejede at mose lidt pære og blande i, sammen med usalte smør. Eller lidt revne æbler. 

Thea var også helt vild med havregryn og a38, med lidt most pære. Vh stine

Anmeld

1. maj 2013

LR85

Ja de må godt få havregryn/havregrød. 

Men hvorfor sukker på til en 7 måneders? Det et vist mere forældrenes interesse, mere end barnet 

Anmeld

1. maj 2013

AnneMaria

LR85 skriver:

Ja de må godt få havregryn/havregrød. 

Men hvorfor sukker på til en 7 måneders? Det et vist mere forældrenes interesse, mere end barnet 

syntes selv det er klamt uden sukker i, og syntes de fleste putter sukker i... det var derfor at jeg taenkte, hvis han ikke kunne li det, kunne jeg proeve med lidt sukker i men tak for dit svar... Jeg tror at han skal proeve havegryn idag

Anmeld

1. maj 2013

Mother-love

1 dl havregryn og 2 dl vand. Thats it. Jeg brugte ikke sukker før da Isabella var 1,5 år tror jeg. Men jeg lavede frugtmos som jeg frøs ned i isterningbakker og så kom jeg to i for så passede det med at når de var tøet op var det klar til at spise.
Isabella kunne dog ikke have med havregrynen at gøre før hun var ca 10 mdr. Så jeg blendede det efter jeg havde lavet det.

Husk fedtstof i

Anmeld

1. maj 2013

AnneMaria

michelledam skriver:

1 dl havregryn og 2 dl vand. Thats it. Jeg brugte ikke sukker før da Isabella var 1,5 år tror jeg. Men jeg lavede frugtmos som jeg frøs ned i isterningbakker og så kom jeg to i for så passede det med at når de var tøet op var det klar til at spise.
Isabella kunne dog ikke have med havregrynen at gøre før hun var ca 10 mdr. Så jeg blendede det efter jeg havde lavet det.

Husk fedtstof i

god ide med de isterningbakker

Anmeld

1. maj 2013

(august)

Havregrød med hjemmelavet diverse frugtmose var et hit hos mine...deres præferencer lød på pærer/æblemos.

Anmeld

1. maj 2013

Valle81

Hejsa:-)

Må gerne få havregryn, her fik den alt den kunne trække af lækkerier:-) jeg laver mad til mine børn som jeg selv vil spise det selv:-)

Havregrød lavet på mælk, kogt med en klat smør. Så kom der kanelsukker på og en smørklat i midten. Andre gange kom der en klat frugtmos på, andre gange kogt med:-)

Anmeld

1. maj 2013

AlberteSophie

Havregyn med kanel er et hit her, også med banan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.