Renlig om dagen, og nu også nat, hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
11 svar
6 synes godt om
1. maj 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

min søn er 1 år og 11 mdr og har været renlig om dagen siden han var 1 år og 7 mdr.

Han har ble på når han sover, da han ikke vågner for at komme på potten og derfor tissede i bleen om natten.

Vi brugte stofbleer til han ikke ville have bleen på om dagen, så skiftede vi til engangsbleer.

Nu har han næsten en måned ikke tisset i bleen når han sov, han har selv bedt om at komme på potten så snart han vågnede om morgenen og når han har sovet til middag beder han selv om at komme på potten når han er klar.

Han har ikke tisset i bleen når han sov andet end én gang i løbet af den sidste måned.

Men hvornår er han klar til at smide bleen helt? Hvor lang tid lod du dit barn have tisfri ble på før du helt smed den?

Håber nogen har noget erfaring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2013

Pikku Myy

skovrup skriver:

min søn er 1 år og 11 mdr og har været renlig om dagen siden han var 1 år og 7 mdr.

Han har ble på når han sover, da han ikke vågner for at komme på potten og derfor tissede i bleen om natten.

Vi brugte stofbleer til han ikke ville have bleen på om dagen, så skiftede vi til engangsbleer.

Nu har han næsten en måned ikke tisset i bleen når han sov, han har selv bedt om at komme på potten så snart han vågnede om morgenen og når han har sovet til middag beder han selv om at komme på potten når han er klar.

Han har ikke tisset i bleen når han sov andet end én gang i løbet af den sidste måned.

Men hvornår er han klar til at smide bleen helt? Hvor lang tid lod du dit barn have tisfri ble på før du helt smed den?

Hvad med nu? Det lyder da til at han har styr på det

Anmeld

1. maj 2013

MomInTheMaking

skovrup skriver:

Altså nu har jeg ikke nogen personlige erfaringer, men når han ikke har haft våde bleer i så lang tid, tror jeg bare jeg havde givet det en chance . man kan jo altid lægge en sort affaldssæk under lagnet evt under rullenadrassen (så det er rart at ligge på) og så er det jo kun de to ting ser skal vaskes hvis der sket uheld.

og så er han da bare dygtig, det er da tidligt sådan at smide bleen.

Anmeld

1. maj 2013

Skovrup

Pikku Myy skriver:

Hvad med nu? Det lyder da til at han har styr på det

jeg ville bare høre om hvad andre synes og hvad andre har gjort. jeg ved ikke om man skulle tude tage den helt af nu....

Anmeld

1. maj 2013

Skovrup

Mom In The Making skriver:

Altså nu har jeg ikke nogen personlige erfaringer, men når han ikke har haft våde bleer i så lang tid, tror jeg bare jeg havde givet det en chance . man kan jo altid lægge en sort affaldssæk under lagnet evt under rullenadrassen (så det er rart at ligge på) og så er det jo kun de to ting ser skal vaskes hvis der sket uheld.

og så er han da bare dygtig, det er da tidligt sådan at smide bleen.

vi sover sammen i samme seng, så det vil være lidt mere omfattende at lægge noget under lagenet, men havde overvejet at købe et stort vådligger lan, men det skal jo skiftes hvis der sker noget.

Min søn har bare brokket sig meget over at skulle have bleen på om aften, og han bliver rød af at have engangsbleen på i løbet af natten (hvilket jeg synes er lidt mærkelig, når nu den er tør)

Anmeld

1. maj 2013

Pikku Myy

skovrup skriver:

jeg ville bare høre om hvad andre synes og hvad andre har gjort. jeg ved ikke om man skulle tude tage den helt af nu....

Jeg ville gøre det. Og gjorde det. Min søn var faktisk blefri om natten først, netop fordi de ikke var våde længere

Anmeld

1. maj 2013

Moma

Det lyder da til, at han er helt klar til at komme af med natbleen også. Da vores søn, på nu snart 4 år, havde haft tørre bleer i en måneds tid, tog vi også natbleen af ham.

Synes du skal gå ud og købe en stak (et par stykker) vådliggerlagener, og så er I klar.

Vores søn fik en periode, hvor han tissede om natten - vi beholdte ham alligevel blefri om natten. Det er jo ikke sikkert, I vil opleve det med jeres søn.

Så go for it!

Forresten - så er det da bare så sejt gået af jeres søn! Så flot

Anmeld

1. maj 2013

Kamilla-m

skovrup skriver:

tre dage efter han smed bleen om dagen i de to første dage tænkte jeg at jeg lige ville se med natten, men der var intet - så derfor tog jeg den af så hurtigt - og han har aldrig tisset i sengen (han har været renlig i næsten 2 år)

Anmeld

1. maj 2013

modesty

skovrup skriver:

Jeg kan slet ikke se hvorfor han skulle blive ved med at bruge ble. 

Anmeld

1. maj 2013

MomInTheMaking

skovrup skriver:

vi sover sammen i samme seng, så det vil være lidt mere omfattende at lægge noget under lagenet, men havde overvejet at købe et stort vådligger lan, men det skal jo skiftes hvis der sker noget.

Min søn har bare brokket sig meget over at skulle have bleen på om aften, og han bliver rød af at have engangsbleen på i løbet af natten (hvilket jeg synes er lidt mærkelig, når nu den er tør)

haha.. ja okay, så kan jeg godt se det kan blive lidt omstændigt, men jeg tror nu bare jeg havde satset, og ja, et vådliggerlagen er jo heller ikke en dum ide.

Havde især taget chancen nu når han direkte er generet af bleen? hvad er det for et mærke i bruger? min datter kan nemlig ikke tåle pampers og bliver rød af bare at have dem på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.