Økologi mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Pägen

Juliekp skriver:

Bruger du kun økologiske madvare? Nej det gør jeg ikke, når jeg selv er ude at handle køber jeg øko grønt, kød, brød og pålæg, MEN når kæresten er med ryger der ikke særlig meget øko ned, da han ikke synes det er nødvendigt. 

Går i kun i økologisk tøj? Nej, for det fede tøj er sgu ikke økologisk. Vores datter har en lille smule, men er ikke noget vi går op i. 

Spiser du sundt, uden det er økologisk? Vi spiser så sundt som muligt, uden at være fanatiske. 

Træner du meget? Træner ikke.

Bruger i parfume? Ja, jeg bruger parfume i mange ting, cremer, shampoo og skyllemiddel. Men intet overhovedet til vores datter, der er ALT svanemærket og neutralt. 

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Smider mig på sofaen og shopper lidt over nettet

Hehe, ja de mænd er ikke altid helt nemme

Kender godt den med at smide mig på sofaen og glo tøj igennem på nettet, det er rigtig god afslapning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

Pägen

raca skriver:

har skrevet i teksten...

Dejlig afstressning du har dig!

Hvorfor dansk før økologi?

Hvorfor ingen parfume?

Anmeld

29. april 2013

Pägen

AalborgPigen skriver:

Bruger du kun økologiske madvare?

Nej bestemt ikke.. Jeg ville gøre alt for det ! Men det er aktså lidt pebret .. men køber næsten altid æg, mel og mælk ..

Går i kun i økologisk tøj?

Nej ... 

Spiser du sundt, uden at det er økologisk?

Hmm.. Jeg er for dårlig til at spise sundt.. Men prøver altid på at bage brød med fuldkornsmel, grøntsager og salat til maden..

Træner du meget?

ALDRIG .. UPS

Bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting?

Ingen parfume i vasketøj og cremer.. Og køber som regel håndsæbe og andre ting uden parfume. Jeg sprøjter dog parfume på.. Så ja dobbeltmmoralsk er jeg jo nok ..

Hvordan slapper du af efter en hård dag?

Der er mange måder.. Tv, et glas vin, hygge med en film, sidde ved computeren, lave noget sammen med kæresten  

Det bliver billigere jo flere af os der køber af det

Jamen moral er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt

Anmeld

29. april 2013

raca

Pägen skriver:

Dejlig afstressning du har dig!

Hvorfor dansk før økologi?

Hvorfor ingen parfume?

forde jeg finder det en kende meningsløst at købe økologisketing der er fragtiget langvejs fra. så heldre spise efter årstiden herhjemme og få de danske grønsager der er., som udgangspunkt

jeg kan ikke tåle parafume.

og ja jeg slapper beds af med noget i hænderne..

Anmeld

30. april 2013

Kloster

Pägen skriver:

Hvor meget går du op i økologi, sundhed og velvære?

Forklar gerne hvad du gør for at gøre din hverdag mere økologisk og sund.

Træner du meget?

Er nysgerrig

Hvor meget går du op i økologi, sundhed og velvære? Jeg synes selv og prøver på, at være sund og gå op i velvære, men det kan være økonomisk problematisk at gå op i økologi for os.

Bruger du kun økologiske madvare? Nej jeg køber kun få økologiske varer og kun hvis det koster nogenlunde samme pris, som de ikke-økologiske varer. Fx køber jeg altid øko citroner, da det i og for sig er samme pris og mængde. Jeg bruger citroner i mit te og vil ikke have sprøjtede citroner til at svømme rundt i mit te. Men kan jeg få billige øko appelsiner og æbler køber jeg bestemt dem. Total god smag. Mælk køber jeg kun, hvis det koster 5,- som alm mælk gør.

Går i kun i økologisk tøj? Har intet øko-tøj og går ikke op i det.

Spiser du sundt, uden at det er økologisk? Ja jeg synes jeg spiser sundt uden at være økologisk. For mig er sundhed og økologi ikke det samme. Sodavand og chips er stadig usundt, selvom det er øko. Jeg spiser varierende. Spiser næsten ikke brød, ingen mel, sukker, næsten igen sammensatte madvarer og prøver at holde mig til de rene varer.

Træner du meget? Jeg synes jeg træner/trænede en del inden jeg som altid "dykker" om vinteren. Jeg træner mig op igen hele forår, sommer og efterår. Har løbet jævnt 2-4 gange om ugen i 4 år. Cykler på motionscykel, går i motionscenter og går ture om vinteren. For mig er motion klart velvære.

Bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting? Jeg bruger parfume på mig selv  Men bruger blå Dunlet skyllemiddel. Elsker simpelthen bare den duft. Og lige for tiden er der parfume i mit shampoo, balsam, bodycreme og hårmaske. Men det bliver reduceret, når det er tom. Dog kan jeg ikke finde en god hårkur ell hårmaske uden parfume. Men resten bliver med svanemærke og astma-allergi mærket fremover. Har jeg bestemt mig efter en udsendelse på Dr1

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Så vil jeg bare virkelig gerne ud og løbe ell gå en god lang tur og meget gerne i blæst ell frisk let regn. Sådan lader jeg batterierne op, men hvis jeg ikke har mulighed for det på en hård dag, så overfalder sofaen mig, men synes det er sådan en træls energi-slugende-afslapnings-måde.

Anmeld

30. april 2013

Papillon

Pägen skriver:

Træner du meget?

Er nysgerrig

Jeg går op i sundhed og velvære, men ikke økologi. Jeg er fuldt klar over, at økologi har en lang række fordele, men anser dog ikke økologi som værende den optimale løsning på alle problemer. Personligt har jeg også en stram økonomi, jeg er begrænset af. Tingene forholdt sig muligvis anderledes, hvis der var plads til det i budgettet. 

Spørgsmålet kan forstås på to måder. Bruger jeg 100% økologiske fødevarer? Nej. Bruger jeg kun fødevarer af mulige økologiske varer? Stort set.

Nej.

Hovedsageligt ja. Jeg er ingen helgen i forhold til sundhed, men mener selv, at jeg spiser fornuftigt.

Træner du meget?

Jeg træner 2-3 gange om ugen, hovedsageligt styrke, da konditionstræning keder mig! Derudover bestræber jeg mig på at gå en del - ikke trænin, men fysisk aktivitet.

Ja. Der er parfume i min shampoo, balsam, creme, sæbe og opvaskemiddel, men ikke i vaskepulver og skyllemiddel - de er begge svanemærket. Deodoranten er iøvrigt også parfumefri. Bruger sjældent andre produkter og parfume.

Ser tv, hygger med min kæreste og kattene, lægger hoved lidt på puden, håndarbejde, stener på nettet

Håber ikke svaret virker for surt/kontant, er bare lidt træt, men havde lyst til at svare. Også selvom jeg ikke går op i økologi

Anmeld

1. maj 2013

Fenja09

Pägen skriver:

Træner du meget?

Er nysgerrig

Bruger du kun økologiske madvare? Nej, men vi køber meget økologisk. Vi køber ikke æg medmindre de er økologiske eller fritgående, mælken er også blevet øko - det hjalp lige at komme til Øko-dag på en bondegård, gær, mel osv er for det meste også øko og så priortere vi godt kød fra dyr der har haft det godt.

Går i kun i økologisk tøj? Nej

Spiser du sundt, uden at det er økologisk? Vi kan godt købe grønt uden det er økologisk - så vil jeg hellere bruge pengene på at købe kød, hvor dyrene har haft det godt.

Træner du meget? Nope

Bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting? De eneste ting der ikke er parfume i herhjemme er min shampoo og balsam.

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Hygger med datteren, er udenfor, slapper af foran tv´et eller sidder med computeren.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.