Økologi mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.004 visninger
16 svar
5 synes godt om
29. april 2013

Pägen

Hvor meget går du op i økologi, sundhed og velvære?

Forklar gerne hvad du gør for at gøre din hverdag mere økologisk og sund.

Bruger du kun økologiske madvare?

Går i kun i økologisk tøj?

Spiser du sundt, uden at det er økologisk?

Træner du meget?

Bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting?

Hvordan slapper du af efter en hård dag?

Er nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

M&N

Pägen skriver:

Træner du meget?

Er nysgerrig

Bruger du kun økologiske madvare? Stortset, ja!

Går i kun i økologisk tøj? Nej, men ville gerne! Det er SÅ lækkert.

Spiser du sundt, uden at det er økologisk? Ja, når de ikke har økologiske råvarer i grøntafd.

Træner du meget? Næ ikke rigtig!

bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting? Vi vasker ikke tøj i parfume, cremer, eller lignende. Det eneste der er parfume i er vist nok kun opvaskesæben og mit shampoo..

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Hygger på sofaen med bærbaren og musik til.

Er nysgerrig 

Anmeld

29. april 2013

Pägen

MorTilMalucca skriver:

Bruger du kun økologiske madvare? Stortset, ja!

Går i kun i økologisk tøj? Nej, men ville gerne! Det er SÅ lækkert.

Spiser du sundt, uden at det er økologisk? Ja, når de ikke har økologiske råvarer i grøntafd.

Træner du meget? Næ ikke rigtig!

bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting? Vi vasker ikke tøj i parfume, cremer, eller lignende. Det eneste der er parfume i er vist nok kun opvaskesæben og mit shampoo..

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Hygger på sofaen med bærbaren og musik til.

Er nysgerrig 

Tusind tak for svar

Må jeg så spørge hvorfor du går op i økologi, altså hvilken grund der er til lige netop dette valg?

Anmeld

29. april 2013

raca

Pägen skriver:

Bruger du kun økologiske madvare? så vidt mugligt, dog dansk før økologisk.

Går i kun i økologisk tøj? nej.. men gerne genbrug/øko/begrænset mængde, dvs overvejer hvad behovet er så jeg ikke overforbruger.

Spiser du sundt, uden at det er økologisk? jeg spiser sundt, ligger vægt på en varieret fiber og grønsagsrig kost. 

Træner du meget? nej

Bruger I parfume i nogle ting men ikke i nogle bestemte ting? aldrig. der er intet parafume at finde her i huset.

Hvordan slapper du af efter en hård dag? drikker the, strikker, syer, og ved særlige lejligheder nyder jeg en øl

Er nysgerrig

har skrevet i teksten...

Anmeld

29. april 2013

M&N

Pägen skriver:

Tusind tak for svar

Må jeg så spørge hvorfor du går op i økologi, altså hvilken grund der er til lige netop dette valg?

Årh, har rigtig mange årsager!

Jeg elsker bare økologi for alt det den står for. Dyrevelfærd, for samfundet og ikke mindst vores og vores børns fremtid. 

Jeg vil ikke have tilsætningsstoffer, hormonforstyrrende eller andre kemikalier eller lignende i min mad, cremer, drikkevarer mm. 

Jeg går meget ind for at dyrene har et godt liv. Jeg vil på ingen måde støtte fx. buræg, køber udelukkende økologiske æg da jeg ved de lever frit og de må ikke have klippet næbbet af. Eller at køerne må græsse frit og dyrene ikke bliver fedet "kunstigt" op, men helt naturligt så de får et godt og værdigt liv.

Samt vi mindsker pesticiderne i vores drikkevand. Går helt klart op i alt angående økologi  

Nogle vil mene, lidt for meget, men hvornår kan man gå for meget op i ens egen og ens børns fremtid? Vil ikke udsætte min børn for ting jeg ved jeg kan undgå 

Anmeld

29. april 2013

Juliekp

Pägen skriver:

Træner du meget?

Er nysgerrig

Bruger du kun økologiske madvare? Nej det gør jeg ikke, når jeg selv er ude at handle køber jeg øko grønt, kød, brød og pålæg, MEN når kæresten er med ryger der ikke særlig meget øko ned, da han ikke synes det er nødvendigt. 

Går i kun i økologisk tøj? Nej, for det fede tøj er sgu ikke økologisk. Vores datter har en lille smule, men er ikke noget vi går op i. 

Spiser du sundt, uden det er økologisk? Vi spiser så sundt som muligt, uden at være fanatiske. 

Træner du meget? Træner ikke.

Bruger i parfume? Ja, jeg bruger parfume i mange ting, cremer, shampoo og skyllemiddel. Men intet overhovedet til vores datter, der er ALT svanemærket og neutralt. 

Hvordan slapper du af efter en hård dag? Smider mig på sofaen og shopper lidt over nettet

Anmeld

29. april 2013

Muffin_girl

Pägen skriver:

Træner du meget?

Er nysgerrig

Nej bestemt ikke.. Jeg ville gøre alt for det ! Men det er aktså lidt pebret .. men køber næsten altid æg, mel og mælk ..

Nej ... 

Hmm.. Jeg er for dårlig til at spise sundt.. Men prøver altid på at bage brød med fuldkornsmel, grøntsager og salat til maden..

Træner du meget?

ALDRIG .. UPS

Ingen parfume i vasketøj og cremer.. Og køber som regel håndsæbe og andre ting uden parfume. Jeg sprøjter dog parfume på.. Så ja dobbeltmmoralsk er jeg jo nok ..

Der er mange måder.. Tv, et glas vin, hygge med en film, sidde ved computeren, lave noget sammen med kæresten  

Anmeld

29. april 2013

Lady Marion <3

Vi går ikke voldsomt op i det .. Får hver uge frugt og grøntsagskasse , økologisk og køber økologiske æg

Anmeld

29. april 2013

Pägen

MorTilMalucca skriver:

Årh, har rigtig mange årsager!

Jeg elsker bare økologi for alt det den står for. Dyrevelfærd, for samfundet og ikke mindst vores og vores børns fremtid. 

Jeg vil ikke have tilsætningsstoffer, hormonforstyrrende eller andre kemikalier eller lignende i min mad, cremer, drikkevarer mm. 

Jeg går meget ind for at dyrene har et godt liv. Jeg vil på ingen måde støtte fx. buræg, køber udelukkende økologiske æg da jeg ved de lever frit og de må ikke have klippet næbbet af. Eller at køerne må græsse frit og dyrene ikke bliver fedet "kunstigt" op, men helt naturligt så de får et godt og værdigt liv.

Samt vi mindsker pesticiderne i vores drikkevand. Går helt klart op i alt angående økologi  

Nogle vil mene, lidt for meget, men hvornår kan man gå for meget op i ens egen og ens børns fremtid? Vil ikke udsætte min børn for ting jeg ved jeg kan undgå 

Rigtig godt svar Mange tak

Anmeld

29. april 2013

modesty

Træner du meget?

Er nysgerrig

Vi køber rigtig meget økologisk mad.

Tøj, nej, jeg kigger ikke efter om det er økologisk. Der er forskel på hvad man putter ind i kroppen og har udenpå kroppen. Jeg køber dog rigtig meget brugt tøj, både til mig selv og min søn.

Bruger kun svanemærkede produkter - bortset fra min deo (den var dog svanemærket da jeg var gravid og ammede hvilket medførte at jeg lugtede af gnu i knap 2 år).

Jeg træner overhovedet ikke, hvilket jeg nok burde, lidt i hvert fald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.