Nogle som kender til regler for elever?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
19 svar
4 synes godt om
29. april 2013

Maja_4000

Jeg skal på 1. hovedforløb i næste uge .. Jeg har hele tiden gået udfra at jeg (selvfølgelig) ikke skulle arbejde weekends når jeg var i skole, da det jo tæller for 37 timer ..
Men nu har jeg så opdaget at mester bare går ud fra at jeg kommer! Jeg for overarbejde for det, så jeg tjener jo LIDT (elevløn er ikke særlig høj) på det.. Men jeg har ærlig talt ikke lyst .. Når jeg arbejder weekends normalt har jeg fri nogle hverdage i stedet .. Det får jeg jo ikke på skolen .. Og jeg NYDER de fridage med Caroline ..

Er der nogle som kender til reglerne? Kan jeg nægte at komme ind eller hvordan?

Jeg er forresten slagterelev med speciale i delikatesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

ano14316

Maja_4000 skriver:

Jeg skal på 1. hovedforløb i næste uge .. Jeg har hele tiden gået udfra at jeg (selvfølgelig) ikke skulle arbejde weekends når jeg var i skole, da det jo tæller for 37 timer ..
Men nu har jeg så opdaget at mester bare går ud fra at jeg kommer! Jeg for overarbejde for det, så jeg tjener jo LIDT (elevløn er ikke særlig høj) på det.. Men jeg har ærlig talt ikke lyst .. Når jeg arbejder weekends normalt har jeg fri nogle hverdage i stedet .. Det får jeg jo ikke på skolen .. Og jeg NYDER de fridage med Caroline ..

tag kontakt til din fagforening.. De kan helt sikkert hjælpe dig og give dig de helt rigtige svar..

Anmeld

29. april 2013

Nettemor

Når du er på skole får de tilskud. Det virker meget forkert hvis du så samtidig skal arbejde.

Anmeld

29. april 2013

Maja88

Maja_4000 skriver:

Min mand er slagtermester.  

Og han siger du godt kan nægte det men at du ikke har 37 timer på skolen...

Han siger hårdt ud sagt man ikke kommer langt som regelrytter  men mester kan ikke forlange det..

Det er jo en hel plan som skal ændres for du ikke arbejder din weekend..

Ellers skal du ringe til nnf og spørge..

Anmeld

29. april 2013

Maja_4000

ano14316 skriver:

tag kontakt til din fagforening.. De kan helt sikkert hjælpe dig og give dig de helt rigtige svar..

Jeg har ikke meldt mig god i en fagforening endnu

Anmeld

29. april 2013

Maja_4000

Maja_4000 skriver:

Jeg har ikke meldt mig god i en fagforening endnu

Ind :p

Anmeld

29. april 2013

Maja_4000

Maja88 skriver:

Min mand er slagtermester.  

Og han siger du godt kan nægte det men at du ikke har 37 timer på skolen...

Han siger hårdt ud sagt man ikke kommer langt som regelrytter  men mester kan ikke forlange det..

Det er jo en hel plan som skal ændres for du ikke arbejder din weekend..

Ellers skal du ringe til nnf og spørge..

Nej, ved godt at jeg reelt ikke har 37 timer, men det 'tæller' jo som fuld tid :pdet er tre dage det drejer sig om, det synes jeg de burde kunne klare

Kan man godt ringe til nnf selvom jeg ikke har meldt mig ind i noget? :p

Anmeld

29. april 2013

Maja88

Maja_4000 skriver:

Nej, ved godt at jeg reelt ikke har 37 timer, men det 'tæller' jo som fuld tid :pdet er tre dage det drejer sig om, det synes jeg de burde kunne klare

Kan man godt ringe til nnf selvom jeg ikke har meldt mig ind i noget? :p

Du kan godt ringe til dem..

men har siger du skal melde dig ind NU.. lige pt kan chefen gøre som han vil.. så ja hab kan forlange du arbejder efter skole endda

Anmeld

29. april 2013

Kris89

Maja_4000 skriver:

Som landbrugselev er der nogle dage som er fatlagt at man SKAL arbejde, for at optjene sin løn. fx. juleferien skal man tage kontakt til arbejdsgiver...

men derudover hedder weekendarbejde særskilt betaling... Rigtig mange arbejder hver anden weekend mens de er på skole mod at mester så betaler bøger, studietur osv.

men det er intet krav udover de dage hvor skolen holder "fri" og på den måde mener jeg at man opnår de 37 timer..

men du kunne jo prøve at høre skolen. der må sidde en med speciale i det der på skolen

Anmeld

29. april 2013

Maja_4000

Maja88 skriver:

Du kan godt ringe til dem..

men har siger du skal melde dig ind NU.. lige pt kan chefen gøre som han vil.. så ja hab kan forlange du arbejder efter skole endda

Ja, det er også for dumt at jeg ikke har fået gjort det :s og hvis han begyndte på sådan noget, var jeg skredet :p hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.