Anonym skriver:
Hej derude.
Jeg har kendt min kæreste i 2 måneder, vi er lige flyttet sammen (han er flyttet ind hos mig). Jeg er cirka 7 uger henne. Alt er gået så stærkt.
Jeg er ikke forelsket mere og har ikke været det i over en måned nu. Jeg opdagede hurtigt, at han var udadreagerende ved at hæve stemmen og kalde mig nedladende ting, så snart han følte han manglede noget eller pga. jalousi.
Han begyndte så på noget medicin, for at kontrollere hans anfald.
Jeg valgte af naivitet at flytte sammen, fordi jeg ønskede at tage ansvar for graviditeten og prøve at være sammen med ham for at se om følelserne kunne komme igen. Men når han får de ture, hvor han har behov for at svine mig til, så mister jeg alt for ham. Først var det følelserne og nu er det ved at være respekten jeg mister. Jeg har brug for luft til at være mig selv, men vi går begge hjemme og han vil gerne ligge op og ned ad mig hele tiden og jeg kan bare ikke holde det ud. Jeg har konstant kvalme og tvivler på om det er graviditeten der er skyld i det eller om det er situationen med ham.
Jeg har enormt svært ved at mærke glæde over at jeg er gravid. Jeg har allerede et barn og jeg frygter presset ved at være mor til to. Jeg har et utrolig stærkt bånd med det barn jeg allerede har, og føler også smerte ved at skulle "dele", når der kommer en ny.
Jeg har altid drømt om min egen familie, men her er jeg, gravid og bor med en kæreste, som er vild med mig, men som jeg ikke kan udstå og en graviditet jeg frygter. Jeg længes efter tilværelsen alene - med mit ene barn. Men samtidigt går jeg også og føler med i min graviditet og er spændt osv. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal stille op med de følelser og frygttanker jeg har :-(.
Skal jeg droppe min kæreste? Skal jeg få en abort? Skal jeg blive med ham og være fysisk med ham uden at have lyst (og hvordan gør man det?) Skal jeg være alene, men gennemføre graviditeten? Og vil jeg nogensinde kunne få en abort, når jeg skal leve med den samvittighed?
Hold op, hvor tragisk.
I er nu i den fase, hvor alt er lyserødt og lutter lagkage, sommerfugle og hjertebanken..........Hvordan tror du, at det bliver, når "lyserødt" føles sådan, som du beskriver - og det så bliver hverdag?
Én ting er, at du udsætter dig selv for en masse sorger og bekymringer - men hvis han allerede nu viser nogle meget uheldige tendenser...........er det en stedfar, du føler, der vil være et godt forbillede for dit barn?
Hvis han allerede har vredesudbrud i jeres "lykkelige" situation - hvor langt er der så til vold overfor dig...........overfor jeres børn?
Det kan være, at han er en helt almindelig mand, blot med jalousitendenser...........det kan også være, at han faktisk allerede har lavet overgreb på tidligere kærester, har et misbrug, en diagnose, spillegæld eller noget helt, helt andet - hvor godt kender du egentlig manden??
Med hensyn til abortspørgsmålet rådes man altid til at følge sit hjerte:
Det skal du også gøre - og hvis dit hjerte siger, at du skal få den og komme væk fra den mand, så er det nu!! Når først du har gennemført graviditeten, så hænger du på ham for evigt og selvom du bliver enlig mor igen, så skal du altså tackle ham og hans luner i rigtig mange år.
Til sidst: Held og lykke, det får du bestemt brug for.