GUF der bare siger sommer hjemme hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Når vi endelig kan begynde at plyndre vores jordbærbed i sommerhuset, mums.

Nye kartofler - jeg bliver kulhydratblind om sommeren.

At nyde et dejligt glas vin efter en dejlig middag, børnene leger, og vi skal ikke tidligt op næste morgen, fordi vi har ferie.

At grillen kører næsten hver aften.

Ellers er det store sommerhit herhjemme det traditionsrige skaldyrskalas, hvor hele familien samles og spiser bl.a. pil-selv-rejer med hvidløgsmayonnaise, jomfruhummerhaler med hvidløg og hummere.

Elsker sommer! Og kan man andet i disse dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2009

Cris

Oh ja! Og majskolber!!!!! Hvordan kunne jeg glemme dem! Jeg eeeeelsker majskolber! Mmmmm.... Vi spiser dem kogt (eller grillet, hvis vi får muligheden) med lidt smør, salt og citron på.... Ren nydelse for mig...

Anmeld

30. juni 2009

Diana...

Uhh danske kartofler, tomater, agurker, ærter, jordbær, kirsebær mmmmmm jeg kan jo blive ved. nogen gode kyllinge spød på grillen en lækker bøf masse af lækkert salat osv osv osv. Jeg elsker sommer mad og grille. 

Knus Diana der tro vi skal have gang i grillen i aften.

Anmeld

30. juni 2009

MaleneG

Uhm .. Hos mig er sommer når jeg sidder sammen med hele min mors side af familien og piller fjordrejer

Anmeld

30. juni 2009

netdaddy

Jordbær, jordbær, jordbær - det kan ikke siges nok.

Vi var ude og plukke næsten 9 kilo i lørdags og har guffet jordbær lige siden.

Der bliver også til at putte i fryseren, men vi har allerede spist mange af dem.

Og sønnike er også HELT vild med dem....og det er jo bare skønt.

Anmeld

30. juni 2009

DK

Vi får hj.lavet koldskål med is. Det er helt klart en favorit!! Min mor skiftede den gammeldags version med æg ud med denne med is,dengang  da æg blev "farlige". Nu kan ingen af os spise koldskål uden is længere Det er en enormt dejlig "dessert" aftensmad!

1 liter kernemælk.
1-2 tsk. vaniliesukker
Reven citronskal, efter smag.

Dette piskes, og der tilsættes 1 liter vanilieis, skåret i firkanter, ca. 4*4 cm.

Man kan lige vente i 2 min. med at servere det, så isen kan smelte lidt og søde det hele.

Det er super frisk, og lækker køligt med isen, som søder, uden det bliver kvalm og mister friskheden. Vi får naturligvis kammerjunker ovenpå!

Anmeld

30. juni 2009

Lone Jakobsen

DK skriver:

Vi får hj.lavet koldskål med is. Det er helt klart en favorit!! Min mor skiftede den gammeldags version med æg ud med denne med is,dengang  da æg blev "farlige". Nu kan ingen af os spise koldskål uden is længere Det er en enormt dejlig "dessert" aftensmad!

1 liter kernemælk.
1-2 tsk. vaniliesukker
Reven citronskal, efter smag.

Dette piskes, og der tilsættes 1 liter vanilieis, skåret i firkanter, ca. 4*4 cm.

Man kan lige vente i 2 min. med at servere det, så isen kan smelte lidt og søde det hele.

Det er super frisk, og lækker køligt med isen, som søder, uden det bliver kvalm og mister friskheden. Vi får naturligvis kammerjunker ovenpå!

hold da op den koldskål lyder lækker
hørte også en dame fortælle at man bare sku blande kærnemælk med en halv liter matilde vanilie creme.
det må give lidt den samme smag som det du beskriver.
får helt lyst til at prøve det af med det samme

hos os er det nye kartofler (helst kun med salt og lidt smør), jordbær fra haven...og igen koldskål i litervis.
og så har jeg lige købt en kæmpe vandmelon.... det er bare guf

Anmeld

30. juni 2009

TbCp

Vandmelon mmmmmm

Anmeld

30. juni 2009

Miamaja

Majskolber, nye danske kartofler, jordbær, ærter, kirsebær...

Det er sjovt, at I spiser pandekager som en sommerting! Jeg forbinder det mest med en kold vinterdag, for jeg synes det er lidt for varmt at stå over en varm stegepande.

Jeg tror traditionen startede da vi var i tunesien da jeg var lille. der serverede hotellet sommetider pandekager med is og smeltet chokolade, og alle var vilde med det

uhh jeg savner de danske sommer kartofler. dem kan man bare ikke faa her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.