Muligvis 3 dags feber??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2013

Frejsmor

Alexander&Lærke skriver:

Nej er ikke sikker på det er 3 dags feber men det har væreT 2,5 døgn med feber, i går var det dog kun om morgnen og så fik hun det igen til aften, derfor tænkte jeg 3 flags feber. Syntes bare når jeg goggler det at der står det er sjældent at det ses i ansigtet? 

Jeg ville tage til lægen med hende, hvis du er det mindste i tvivl, hellere være på den sikre side!

Hun har fået sin MFR-vaccine, ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2013

Maja88

Frejsmor skriver:

Mon ikke lægen har ment de 3 dage hvor barnet har feber?

TS: Så vidt jeg ved skulle det ikke smitte når feberen er væk og det skulle derfor være sikkert at sende din datter afsted når hun har været feberfri i et døgn..  Men er du usikker på om det er 3 dages feber, så ville jeg da lige tage et smut til lægen med hende i morgen og få det tjekket..

Det smitter når udslettet er i udbrud

Anmeld

28. april 2013

Frejsmor

Maja88 skriver:

Det smitter når udslettet er i udbrud

Det er jeg ret sikker på det ikke gør..

Gå evt. ind og læst på sundhed.dk

Anmeld

29. april 2013

Fenja09

OpdageT e til aften at min datter på 21 md havde fået små røde prikker i hoved og på dele af overkroppen hun har haft ón/ off feber siden natten til lørdag. 

Vi har været ude de meste af dagen idag så kan det måske skulles vinden/solen? 

nogen som har oplevede 3 dages feber og fortælle hvordan det så ud, må de komme i dp når der er prikker? 

Min datter røg på børneafdelingen i onsdags ( 24 April) pga høj feber. Efter 7 timer kom vi hjem igen, stadig med høj feber, men hun fik Panodil på børneafd. for at hun kunne få noget mere energi. Feberen lå mellem 39-40,2 i ca 3 dage. Lægerne mener det er 3 dags feberen. Når feberen falder og temperaturen bliver normal kommer virus-udslættet. Vores datter var bare så uheldig at de troede det var virus-udslæt, men her i aften ( efter 4 vagtlæge samtaler over weekenden) har de fundet ud af at hun er allergisk overfor pencilin, som hun også får pt. Så hendes udslæt er ret voldsomt lige nu.

Virus-udslæt kommer som små overfladiske knopper og forsvinder ved tryk. Det varer ca. 2 dage og børnene smitter ikke når de har det.

/Fenja

Anmeld

29. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Frejsmor skriver:

Mon ikke lægen har ment de 3 dage hvor barnet har feber?

TS: Så vidt jeg ved skulle det ikke smitte når feberen er væk og det skulle derfor være sikkert at sende din datter afsted når hun har været feberfri i et døgn..  Men er du usikker på om det er 3 dages feber, så ville jeg da lige tage et smut til lægen med hende i morgen og få det tjekket..

Nej, det tror jeg ikke. Drengen var feberfri da hun ringede til lægen og udslættet kom først efter 

Anmeld

29. april 2013

Frejsmor

rikkeregnbue skriver:

Nej, det tror jeg ikke. Drengen var feberfri da hun ringede til lægen og udslættet kom først efter 

Hmm underligt.. Jeg er ellers ret sikker på det ikke kan smitte igennem udslættet, men de der læger har ski også så mange delte meninger om alting..

Anmeld

29. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Frejsmor skriver:

Hmm underligt.. Jeg er ellers ret sikker på det ikke kan smitte igennem udslættet, men de der læger har ski også så mange delte meninger om alting..

Det vil jeg give dig ret i :p

Anmeld

29. april 2013

Alexander&Lærke

tak for alle svar, hun er slet ikke påvirket af udslettet og er kommeT i dp i dag som jeg kunne læse mig til skulle det ikke smitte når udbruddet er kommet. Men hvis det forbliver tror vejgreb i smutter til lægen. Morgen. Deres akut tid så kan vi nok få et endeligt svar, jeg ved ikke hvor høj hende feber har været men hun har været meget varm jeg må ikke tage hendes temperatur hun gæt fuldstændig på værs når jeg forsøger at putte det ind i numsen, det er lidt træls.

Anmeld

29. april 2013

L&V

Frejsmor skriver:

Det ka det heller ik.. udslettet fra 3dags feber kommer pga den intense varme udladning der har været i kroppen. Så det er jo faktisk bare en slags varmeknopper der kommer efter feberen er væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.