mariamiss6 skriver:
Jeps. Jeg fik et sofabord forærende af min onkel.
Sådan et som har været brugt almindeligt i mange år, og siden havde vundet et ophold på et bilværksted.
Så det var lækkert snasket.
Det vil altså sige, et olieret fyrretræsbord, fuld af almindeligt slid fra mange berøringer, spild, og så llige snask fra værkstedet.
Det var altså gulnet, og rimelig "brunt".
jeg har været SÅ træt af brunt, fordi alle mine møbler er mørke. Jeg synes mørke møbler er flotte, men det sidste stykke tid er det bare som om det har tynget mit sind, med alt det mørke.
jeg er jo kun en fattig mor til to, så det der med totalt at re-style hjemmet er ikke en mulighed rent økonomisk.
så i stedet har jeg ligesom ændret lidt, og fikset nogle ting.
For eksempel er min sofa blevet ombetrukket (igen), den var sådan en brun farve før, men nu har den en lækker mærk grå farve, med print af store hvide blade og bær (IKEA) - før og efter billeder i ovenstående link.
Og så var de rjo det her sofa bord. Først tænkte jeg bare at male det hvidt. Men så synes jeg det blev for tungt i den modsatte ende. Altså, at det ville virke for "hårdt" og "kantet" og "klinisk" med sådan et hvidmalet bord. Så jeg besluttede at ludde det i stedet for.
Og jeg synes sgu ærligt talt bare at det er blevet SÅ smukt og lækkert.
Jeg sleb det først grundigt, og luddede det så bagefter, og så til sidst en vask i brun sæbe (den milde!!!!)
Billede af bord ved sofa her